Újabb csúcsot döntött a Lidl piaci részesedése az Egyesült Királyságban
Soha ilyen magas nem volt a Lidl piaci részesedése az Egyesült Királyságban (7,4%) a Kantar friss adatai szerint. A német diszkontvállalat 22%-os forgalomnövekedésről számolt be az előző évhez képest.
Az Aldi a kutatóintézet közlése alapján 24,4%-os forgalomnövekedéssel továbbra is a leggyorsabban növekvő lánc a szigetországban.
Az Asda eladásai – az ágazati átlagot megelőzve – 6,1%-kal nőttek, így részesedése stabilan 14% maradt. A Tesco piaci részesedése 3,9%-os forgalomnövekedést követően 27,2%-ot ért el. A Sainsbury’s 4,3%-kal növelte eladásait, míg a Co-op 6%-os piaci részesedést ért el, és 3,5%-kal bővült forgalma.
A Waitrose piacrésze szintén 4,5% volt, a fagyasztott élelmiszereket árusító Iceland pedig 2,3%-os részesedés mellet 6,1%-os forgalombővülésről adott hírt. Az Ocado a piacból 1,7%-ot hasít ki, derült ki a kutatásból.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói tanulmányokért felelős vezetője elmondta: „Immár több információval rendelkezünk a vásárlók növekvő költségek csökkentésére irányuló stratégiáit illetően, és látjuk, hogy különösen a saját márkás termékek eladásai növekednek ütemesen, legutóbb éves szinten 11,7%-kal.
„A legolcsóbb saját márkás termékek ára 46,3%-kal emelkedett, de mivel a fogyasztók az évnek ebben az időszakában szeretnének helyet találni az élvezeteknek, ez a spektrum másik végén is növekedést eredményez. A prémium saját márkás termékek eladásai 6,1%-kal 461 millió fontra nőttek novemberben.”
Az Egyesült Királyságban egyébként novemberben közel két év óta először csökkent az élelmiszer-infláció, igaz, hogy mértéke továbbra is rekord magas.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >