Magazin: Zöldül a fehérített fekete
A növényi alapú kávéfehérítők nemcsak egészségesek és fenntarthatóak, de a professzionális vendéglátóhelyi kávékészítés során is tökéletesen helyettesíthetik az állati eredetű termékeket – emelte ki beszélgetésünk során a piac két meghatározó szereplője.
A hazai piacon a fogyasztók körülbelül 70%-a „fehéren” issza a napi kávéját – elemez Szente Zsófia, a Danone Magyarország horeca category managere. – Napjainkban egyre népszerűbbek a növényi alapú élelmiszerek, és ez a kávézás világában is egyértelműen erősödő trend. A növényi italok hozzáadásával fogyasztott kategória 2019-ben közel egyötödével növekedett az előző évihez képest. A járvány miatt a horeca szegmensben érezhető volt a visszaesés, de amint újra nyithattak az üzletek, gyorsan felfutott a forgalom. A hazai fogyasztó számára már nem az ár alapján választ, fontosabb számára a megbízhatóság, az íz, az elkészítés gyorsasága.
Az Alpro For Professionals termékcsalád olyan növényi italokat kínál, amelyek felhasználásakor a baristának nem kell kompromisszumot kötnie sem az íz, sem az anyaghányad felhasználási területén; e termékekkel kiváló minőségű, ízű, tartósságú mikrohabok alkothatók és megfelelők latte öntéséhez is. Emellett minden automata kávégépben alkalmazhatók, amely alkalmas a tej habosítására.
A magyar fogyasztó egyre egészségtudatosabb, még az európai, de a globális átlagnál is sokkal előkelőbb helyre pozicionálja magát – véli de Gereczné Rudnai Éva, a Real Nature Kft. beszerzési vezetője. – Forgalmunkból arra következtetünk, hogy a járványhelyzet enyhülésével az előrelátó vendéglátósok az egészségügyi kockázatokat minimalizáló üzleti modellek bevezetésével sikeresen alkalmazkodtak a megváltozott fogyasztói szokásokhoz.
Az általunk kínált kávéfehérítők jellemzően a Joya termékcsalád Barista termékportfóliója: növényi alapú vegán tejhelyettesítő termékek, amelyek kiváló minőségüket többek között annak köszönhetik, hogy fejlesztésükben barista szakemberek működtek közre. Jobban ellenálnak a kávéban fellelhető savaknak, textúrájában állékonyabb hab készíthető belőlük. Joya Barista termékeinket (mandula, kókusz, zab és szója) otthoni használatra, illetve kávéházi, baristák által készített kávék készítésére is ajánljuk.
Napjainkban, már nem „helyettesítő” termékekről beszélünk, ha a növényi termékeket említjük – hangsúlyozza Szente Zsófia, az Alpro Head baristája –, ez egy külön kategória! Fogyasztóink domináns hányada egészségügyi okokból, meggyőződésből vagy a környezettudatosság okán választja a termékeinket. Az Alpro márkát folyamatos piackutatás és termékfejlesztés jellemzi; legújabb innovációnk a most már gluténmentes változatban is elérhető Alpro For Professional zabital.
A pörkölt kávék teljes spektrumához, minden ízprofilhoz illeszkedő termékeink felbontás után is több napig fogyaszthatóak, és alkalmasak a professzionális pörkölésű, minőségi – emiatt érzékenyebb kávéalapanyagokkal való párosításra. A kiszerelések közül az egyliteresben hiszünk: ezt könnyű a standolás rendszerébe illeszteni, az anyaghányad-számításokban is segítségül szolgál és rövid idő alatt elfogy. Az ízek toplistán a kókusz-mandula-zab triumvirátus szerepel.
Kutatás-fejlesztési tevékenységünket a fogyasztói preferenciák, igények folyamatos kutatásának eredményeire építjük – mutat rá de Gereczné Rudnai Éva. – A hazai piacon a nyugat-európai piacokkal egy időben vezetjük be innovációinkat, hiszen úgy látjuk, a magyar fogyasztók kíváncsiak és az európai átlagnál nyitottabbak az újdonságokra.
Annak idején a tejhelyettesítő kategória megteremtésében játszottunk úttörő szerepet, ma már az új alapanyagok és a korszerű, egészséges élelmiszerek kínálatának fejlesztésében vagyunk élenjáróak.
Joya Barista termékeink a vendéglátók automata kávégépeiben is optimálisan használhatóak. A hazai fogyasztók a mandula- és kókuszalapú baristatermékeket kiemelkedően előnyben részesítik, de vendéglátóhelyi tapasztalataink azt mutatják, hogy zabalapú termékünk is sikert arat: a baristák kedvelik krémessége, teltsége és a tejhez hasonló élvezeti és elkészítési értékei miatt. Joya Barista termékcsaládunk mellett a növényi habtejszín kategóriában is jelentős fejlesztésekkel büszkélkedhetünk. //
Kapcsolódó cikkeink
Lunter Tofu pástétom áfonyás és Tofu pástétom fűszeres 150 g
Tofukülönlegességek, amelyek tisztán növényi alapú termékek, fantasztikus pástétom élvezettel, akár…
Tovább olvasom >Hamar felrázta magát a jegeskávé
Inkább kevesebbszer tettek kosarukba jegeskávét a vásárlók tavaly, minthogy lefelé…
Tovább olvasom >Reggeliztess, mint egy király…
A hagyományos reggeli egyre nehezebben illeszthető a modern ember étkezési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >