Zöldség- és gyümölcsárusokat ellenőriz a NAV
Az ország több megyéjében is vizsgálatsorozatot rendelt el erre a hétre a helyi zöldség- és gyümölcskereskedőknél a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) – írja a Magyar Nemzet nyomán a privatbankar.hu.
Békés megyében például felkeresik a piacokon, a közterületeken és a közutak mellett működő szezonálisgyümölcs-árusítókat, Zalában fokozottan ellenőrzik az eperárusokat, továbbá Veszprémben, Baranyában és Komárom-Esztergom megyében is számíthatnak a vállalkozók az adóellenőrök megjelenésére. Bács-Kiskunban egész évben kiemelt adóhatósági érdeklődés kíséri a zöldségesek tevékenységét.
A revizorok elsősorban azt ellenőrzik, hogy a kereskedők, az árusok átadják-e a nyugtát, illetve számlát a vevőknek. Nézik azt is, hogy megfelelően használják-e online pénztárgépüket, s bejelentették-e alkalmazottaikat. Bizonyos helyeken szóba kerülhet a készpénzkészlet és az áru eredetének kérdése is.
A Magyar Nemzet emlékeztetett arra, hogy a zöldség- és gyümölcs-nagykereskedelmet a NAV már év elején felsorolta azon ágazatok között, amelyek számottevő költségvetési kockázatot jelentenek, vagyis ahol a rejtett gazdaság aránya jelentős. A nagykereskedőknél végzett ellenőrzésekkel a NAV célja az, hogy elvágja az országhatáron átnyúló csalárd számlázási láncolatokat, ezzel megakadályozza, hogy bárki áfacsalást követhessen el. (privatbankar.hu, Magyar Nemzet)
Kapcsolódó cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >Fókuszban a zöldség-gyümölcs
2025 tavasza nem csak azért fontos a zöldség-gyümölcs ágazatban, mert…
Tovább olvasom >NAV-ellenőrzési trendek 2024-ben: A transzferár-adatszolgáltatás tanulságai és fókuszterületei
A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >