Zöld üzemanyagra várt a Wizz Air
Az évtized végére már járatainak 10 százalékát tervezi fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) üzemeltetni a Wizz Air. Az új célkitűzés jelentős lépés a társaság környezetvédelmi stratégiájában.
A Wizz Air a 2030-ra vonatkozó vállalását partnerével, a brit Firefly vállalattal közösen jelentette be egy sajtótájékoztató keretében.
Annak érdekében, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyaggal kapcsolatos kutatás-fejlesztést támogassa, tavaly, a légitársaság története során először 5 millió font – tehát több mint 2,1 milliárd forint – értékben fektetett be a bioüzemanyag-gyártó vállalatba..
A törekvések elősegítik a Wizz Air azon kötelezettségvállalását, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse az utaskilométerenként számított szén-dioxid kibocsátását.
Hangsúlyozták: a légitársaság továbbra is élen jár a zöld kezdeményezésekben, folyamatosan fiatalítja flottáját, működését pedig a hatékonyság és a megfizethetőség jellemzi. A legmodernebb technológiájú repülőgépeket használja és kiemelt szempontként kezeli járatai telítettségét, hogy ezáltal is fenntarthatóbb legyen működése.
A Wizz Air versenytársaihoz képest továbbra is a legalacsonyabb, utaskilométerenként számított karbonkibocsátással rendelkezik – fogalmaznak közleményükben. A vállalat szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben.Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye volt.
Kapcsolódó cikkeink
A Wizz Air októbertől négy új járatot indít
A Wizz Air négy új járatot indít az ősszel a…
Tovább olvasom >Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >