Zöld üzemanyagra várt a Wizz Air
Az évtized végére már járatainak 10 százalékát tervezi fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) üzemeltetni a Wizz Air. Az új célkitűzés jelentős lépés a társaság környezetvédelmi stratégiájában.
A Wizz Air a 2030-ra vonatkozó vállalását partnerével, a brit Firefly vállalattal közösen jelentette be egy sajtótájékoztató keretében.
Annak érdekében, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyaggal kapcsolatos kutatás-fejlesztést támogassa, tavaly, a légitársaság története során először 5 millió font – tehát több mint 2,1 milliárd forint – értékben fektetett be a bioüzemanyag-gyártó vállalatba..
A törekvések elősegítik a Wizz Air azon kötelezettségvállalását, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse az utaskilométerenként számított szén-dioxid kibocsátását.
Hangsúlyozták: a légitársaság továbbra is élen jár a zöld kezdeményezésekben, folyamatosan fiatalítja flottáját, működését pedig a hatékonyság és a megfizethetőség jellemzi. A legmodernebb technológiájú repülőgépeket használja és kiemelt szempontként kezeli járatai telítettségét, hogy ezáltal is fenntarthatóbb legyen működése.
A Wizz Air versenytársaihoz képest továbbra is a legalacsonyabb, utaskilométerenként számított karbonkibocsátással rendelkezik – fogalmaznak közleményükben. A vállalat szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben.Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye volt.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A Wizz Air felfüggeszti dubaji és abu-dzabi-i járatait
A közel-keleti konfliktus eszkalálódása, valamint az ennek nyomán elrendelt légtérzárak…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >