Zöld Béka Díjat nyert a Lidl Fenntarthatósági Jelentése

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 02. 20. 14:55

Második alkalommal nyerte el a Lidl Magyarország a Deloitte Zöld Béka Díjat, amely a nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgál. Az áruházlánc ezúttal a 2020–2021-es üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentésével érdemelte ki a független szakértői zsűri elismerését, és ezáltal a kezdeményezés keretein belül a Kiemelkedő Fenntarthatósági Jelentés Díjat.

A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.

A Lidl Magyarország nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minden területen felelős vállalatként működjön. Nap mint nap tesz a fenntartható fejlődésért, amely egyszerre szolgálja a vállalat hosszú távú értékteremtését és a jövő generációinak biztonságát. Ezirányú elkötelezettségét is jól jelzi, hogy 2022-ben immár második alkalommal adta ki Fenntarthatósági Jelentését, amiben a 2020/2021-es gazdasági évekre vonatkozóan mutatja be fenntarthatósági teljesítményét. Ezzel a rendkívül komplex, a felelős üzleti működést bemutató jelentéssel érdemelte ki a független szakértői zsűri elismerését és ezáltal a 2023-as Zöld Béka Díjat.

A Deloitte Magyarország 2023-ban 23. alkalommal hirdette meg a Zöld Béka Díjat azzal a céllal, hogy elismerje azokat a vállalatokat, akiknél a fenntarthatóság elemi része az üzleti stratégiának, a szervezeti kultúrának és a gyakorlati működésnek.

– Az értékeléskor a független szakmai zsűri figyelembe veszi többek között azt, hogy a jelentés tartalmaz-e ESG célokat is, az érdekelt felek szempontjából legrelevánsabb témákat mutatja-e be, tartalmát tekintve pedig azt, hogy a riport érthető és megbízható adatokra épül-e – informálja lapunkat Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

A Lidl felelősséget vállal minden olyan területen, amelyre vállalatként hatást gyakorol. A következetes környezetvédelemre épít a fenntarthatóbb erőforrás-felhasználás, a klíma és a biodiverzitás védelme folyamatosan.

Balról-jobbra: Szűcs Réka – üzletágvezető, Deloitte Fenntarthatósági és klímaváltozási tanácsadás, Tőzsér Judit – vállalati kommunikációs vezető, Lidl Magyarország, Márta Irén – igazgató, BCSDH

Elkötelezett a jó élet- és munkakörülmények, valamint a tisztességes együttműködések megteremtése iránt. Mindennap azon dolgoznak, hogy vonzó és fenntarthatóbb termékkínálatot biztosítanak vásárlóiknak.

A Lidl Magyarország kiemelt hangsúlyt helyez az átlátható kommunikációra is, ezért fenntarthatósági céljairól, intézkedéseiről és elért eredményeiről fenntarthatósági jelentés formájában ad számot.

Az áruházlánc legutóbb publikált fenntarthatósági jelentése – amely a korábbival egyetemben weblapjának fenntarthatósági aloldalán online formában megtekinthető – elismert nemzetközi szabvány előírásai szerint készült, és bemutatja a vállalat intézkedései által az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célokhoz (SDG-k) történő hozzájárulásait is. Részletes mutatók mentén ismerteti, hogy mit tesz a Lidl többek között ellátási láncának fenntarthatóbbá tétele, a körkörös gazdaság előmozdítása, a károsanyag-kibocsátásának csökkentése, vagy a minél fenntarthatóbb termékkínálat kialakítása érdekében.

– Kiemelt jelentőséggel bír számunkra, hogy az elért fenntarthatósági teljesítményeinkről minél magasabb minőségben és transzparens módon kommunikáljunk vásárlóink, beszállító partnereink, kollégáink és minden érintett számára. Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy második Fenntarthatósági Jelentésünk is ilyen megtisztelő elismerést érdemelt ki – tájékoztat a vállalat kommunikációs vezetője. (x)

Kapcsolódó cikkeink