ZEWA Tringle – magyar világbajnok a Global Awards versenyen
A Shop! Awards online díjátadóján kihirdették a nemzetek viadalaként és a POP Oscar díjátadójaként is számon tartott győzteseket. A Student Design kategóriában ismét magyar világbajnokot ünnepelhet a Marketing at Retail szakma.
A kategória megnyitása, 2019-óta immár harmadszor nyeri el Varga András BME mesteroktató hallgatója a neves díjat. Idén Gál Dávid, a magyar POPAI Student Design Awards konstrukciós különdíjasa pályamunkáját, a Zewa Tringle displayt, ítélte a legjobbnak a nemzetközi szakmai zsűri.
Fenntartható display
A POPAI Magyarország Egyesület szervezésében, a Zewa témaadó szponzori és a SPAR Csoport főtámogatói együttműködésével 2020-ban is meghirdetésre került a POPAI Student Design Awards hallgatói displayverseny, amelynek 4 győztese indulhatott a Shop! Global Awards nemzetközi versenyen, ahova csak az országos nyertesek nevezhetnek a világ minden tájáról.
Az idei magyar versenykiírásban a dizájn szakos hallgatók 2 Zewa téma közül választhattak, higiéniai vagy fenntarthatósági displayt tervezhettek. Gál Dávid a fenntarthatósági irányba indult el.
-Az első gondolat, ami egy átlagos vásárló fejében megjelenik a „környezettudatos” és „fenntartható szavak hallatára, az igencsak ritkán egyenlő egy prémium minőségű műanyag, világító displayel, amely egyszer használatos higiéniai termékeket reklámoz, viszont az általam tervezett displaynél pont ez a helyzet – kezdi a pályamunka ismertetését Gál Dávid.
A fő gondolat a design mögött, hogy fenntarthatóságot érjen el a display újrahasznosítható és újra használható anyagok felhasználásával, amelyeknek gyártása alacsony károsanyag kibocsátással jár. Egy olyan display létrehozására törekedett, amely vonzó azon vásárlók számára, akik gondoskodnak szeretteikről és a Földről egyaránt.
Tringle, vagyis háromszögek rendszere
Az egész struktúra az alap háromszögből és 5 féle csatlakoztató elemből áll, így könnyen sorozatgyártható, költséghatékonyan, fröccsöntéssel. A logisztika és szállítás is kevesebb CO2 kibocsájtással jár, mivel a háromszögek síkban elrendezhetőek, így nő a helykihasználás hatékonysága és csökken a szállítási költség.
-Egy moduláris rendszert alkottam egyetlen háromszög alakú, ismétlődő alkatrészből, így a display összeállítható, majd újra használható különböző formákban, függően egy új terméktől, évszaktól, kampánytól vagy márkától, jelen esetben egy specifikus összeállításban a ZEWA Softis papírzsebkendők számára – ismerteti az ötlet lényegét a BME hallgatója.
Az áttetsző részek a szerkezetet levegőssé, letisztulttá és prémium minőségűvé teszik, a grafika pedig törődést és higiéniát sugároz, amelyek a ZEWA fő üzenetei. A display kissé előre nyúló polcokkal rendelkezik, ezzel kínálják és könnyen hozzáférhetővé teszik a termékeket. A kartonlap réteg mögött egy LED csík helyezkedik el, amely bevilágítja a display belső terét, ezzel kiemelve a termékeket. Szigorúan véve a LED csík nem teljes mértékben fenntartható, viszont káprázatos látvány a kristálytiszta műanyag belsejében megtörő fény, valamint az alacsony energiafogyasztás kompenzálja a hátrányokat.
Anyag és dizájn
A grafikával ellátott papír rétegen és a LED csíkon kívül, az egész display Polylactic Acidból (PLA) készül, amely olyan megújuló alapanyagokból áll, mint a kukoricakeményítő és cukornád. A PLA lebomló, újra használható és a mechanikai tulajdonságaiban hasonlít a polipropilénhez, valamint a polietilénhez. Ez azt jelenti, hogy több hónapos használat után, ha néhány darab eltörik vagy túlságosan megkarcolódik, granulátummá darálva újra használható, mint nyers alapanyag.
A dizájn másik előnye, hogy többször újra használhatóak ugyanazon elemek, más termékek, kampányok esetén, ha más formában építik össze a displayt és másik grafikát nyomtatnak rá. A kreatív a szerkezethez modulárisan csatlakozik, így ez lehet bármilyen formájú és méretű. Igazán csak a képzelőerő szab határt a lehetőségeknek.
Azon vásárlók, akik kíváncsiak a display céljára és hátterére, okostelefonjukkal leolvashatják a grafikán található QR kódot, hogy egy erre dedikált weboldalon bővebben tájékozzanak a Tringle-ről.
Kapcsolódó cikkeink
Termékek igényesen „tálalva”
A fogyasztói szokások változása a kereskedelmet közvetlenül érinti, így a…
Tovább olvasom >Kreativitás felsőfokon: hallgatói versenyeredmények
Negyedszer írt ki az egyetemi hallgatók felé pályázatot a POPAI…
Tovább olvasom >Világok találkozása on- és offline
Az idén 20 éves POPAI Magyarország az egyik támogatója és aktív szervezője…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerek egészségesebbé tételével küzd a Covirán az elhízás ellen
A spanyol Covirán 176 sajátmárkás termékének összetételét módosította annak érdekében,…
Tovább olvasom >A fagylaltra már nem csak édességként tekintenek az olaszok
Az Olasz Külkereskedelmi Intézet meghívására érkezett Budapestre Gian Luca Cavi,…
Tovább olvasom >Fontos határidő SZÉP-kártya ügyben
A SZÉP-kártya felhasználói figyelmét újabb változásokra és fontos határidőkre hívja…
Tovább olvasom >