ZEWA Tringle – magyar világbajnok a Global Awards versenyen
A Shop! Awards online díjátadóján kihirdették a nemzetek viadalaként és a POP Oscar díjátadójaként is számon tartott győzteseket. A Student Design kategóriában ismét magyar világbajnokot ünnepelhet a Marketing at Retail szakma.
A kategória megnyitása, 2019-óta immár harmadszor nyeri el Varga András BME mesteroktató hallgatója a neves díjat. Idén Gál Dávid, a magyar POPAI Student Design Awards konstrukciós különdíjasa pályamunkáját, a Zewa Tringle displayt, ítélte a legjobbnak a nemzetközi szakmai zsűri.
Fenntartható display
A POPAI Magyarország Egyesület szervezésében, a Zewa témaadó szponzori és a SPAR Csoport főtámogatói együttműködésével 2020-ban is meghirdetésre került a POPAI Student Design Awards hallgatói displayverseny, amelynek 4 győztese indulhatott a Shop! Global Awards nemzetközi versenyen, ahova csak az országos nyertesek nevezhetnek a világ minden tájáról.
Az idei magyar versenykiírásban a dizájn szakos hallgatók 2 Zewa téma közül választhattak, higiéniai vagy fenntarthatósági displayt tervezhettek. Gál Dávid a fenntarthatósági irányba indult el.
-Az első gondolat, ami egy átlagos vásárló fejében megjelenik a „környezettudatos” és „fenntartható szavak hallatára, az igencsak ritkán egyenlő egy prémium minőségű műanyag, világító displayel, amely egyszer használatos higiéniai termékeket reklámoz, viszont az általam tervezett displaynél pont ez a helyzet – kezdi a pályamunka ismertetését Gál Dávid.
A fő gondolat a design mögött, hogy fenntarthatóságot érjen el a display újrahasznosítható és újra használható anyagok felhasználásával, amelyeknek gyártása alacsony károsanyag kibocsátással jár. Egy olyan display létrehozására törekedett, amely vonzó azon vásárlók számára, akik gondoskodnak szeretteikről és a Földről egyaránt.
Tringle, vagyis háromszögek rendszere
Az egész struktúra az alap háromszögből és 5 féle csatlakoztató elemből áll, így könnyen sorozatgyártható, költséghatékonyan, fröccsöntéssel. A logisztika és szállítás is kevesebb CO2 kibocsájtással jár, mivel a háromszögek síkban elrendezhetőek, így nő a helykihasználás hatékonysága és csökken a szállítási költség.
-Egy moduláris rendszert alkottam egyetlen háromszög alakú, ismétlődő alkatrészből, így a display összeállítható, majd újra használható különböző formákban, függően egy új terméktől, évszaktól, kampánytól vagy márkától, jelen esetben egy specifikus összeállításban a ZEWA Softis papírzsebkendők számára – ismerteti az ötlet lényegét a BME hallgatója.
Az áttetsző részek a szerkezetet levegőssé, letisztulttá és prémium minőségűvé teszik, a grafika pedig törődést és higiéniát sugároz, amelyek a ZEWA fő üzenetei. A display kissé előre nyúló polcokkal rendelkezik, ezzel kínálják és könnyen hozzáférhetővé teszik a termékeket. A kartonlap réteg mögött egy LED csík helyezkedik el, amely bevilágítja a display belső terét, ezzel kiemelve a termékeket. Szigorúan véve a LED csík nem teljes mértékben fenntartható, viszont káprázatos látvány a kristálytiszta műanyag belsejében megtörő fény, valamint az alacsony energiafogyasztás kompenzálja a hátrányokat.
Anyag és dizájn
A grafikával ellátott papír rétegen és a LED csíkon kívül, az egész display Polylactic Acidból (PLA) készül, amely olyan megújuló alapanyagokból áll, mint a kukoricakeményítő és cukornád. A PLA lebomló, újra használható és a mechanikai tulajdonságaiban hasonlít a polipropilénhez, valamint a polietilénhez. Ez azt jelenti, hogy több hónapos használat után, ha néhány darab eltörik vagy túlságosan megkarcolódik, granulátummá darálva újra használható, mint nyers alapanyag.
A dizájn másik előnye, hogy többször újra használhatóak ugyanazon elemek, más termékek, kampányok esetén, ha más formában építik össze a displayt és másik grafikát nyomtatnak rá. A kreatív a szerkezethez modulárisan csatlakozik, így ez lehet bármilyen formájú és méretű. Igazán csak a képzelőerő szab határt a lehetőségeknek.
Azon vásárlók, akik kíváncsiak a display céljára és hátterére, okostelefonjukkal leolvashatják a grafikán található QR kódot, hogy egy erre dedikált weboldalon bővebben tájékozzanak a Tringle-ről.
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Magyar győztes a Global Awards versenyen
Összesen 23 ország 76 nevezése érkezett be a Shop! Global…
Tovább olvasom >Shop! MarketPlace
A POPAI Magyarország anyaszervezete a Shop! Association legnagyobb éves rendezvénye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >