Zabvizsgáló laboratóriumot nyit a PepsiCo Cambridge-ben
A PepsiCo megnyitotta első zabvizsgáló laboratóriumát az Egyesült Királyságban, ahol a növénytermesztési kutató szakemberek regeneratív mezőgazdasági kísérletekből származó több ezer zabminta tesztelését és elemzését végzik majd.
A Cambridge-ben, a Nemzeti Mezőgazdasági Botanikai Intézetben (NIAB) megnyitott laboratórium „a legmodernebb gabonaminőség-vizsgáló berendezésekkel” felszerelt.
Lehetővé teszi a növénytermesztési kutató szakemberek számára, hogy regeneratív mezőgazdasági kísérletekből származó zabminták ezreit vizsgálják és elemezzék a malomipari és táplálkozási követelmények szempontjából.
A kutatás segítené a több mint 300 brit Quaker Oats termelőt abban, hogy „a lehető legjobb zabot termeljék, miközben csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását és maximalizálják a terméshozamot” – áll a közleményben.
A lépés a PepsiCo és a kertészet és növénytermesztés javításán dolgozó NIAB-vel régóta fennálló partnerségének folytatása.
A laboratóriumban gyűjtött adatok a PepsiCo kutatási projektjeiben – így a vállalat „tökéletes zab” termesztéséhez információkat és insightokat kínáló Opti-Oat Crop Intelligence programjában – kerülnek felhasználásra.
A program segítené az összes brit Quaker Oat termelőt a Leaf Marque fenntarthatósági szabvány elérésében olyan regeneratív mezőgazdasági gyakorlatok bevezetésével, amelyek támogatják a biológiai sokféleség megőrzését, a talajegészség, valamint a víz- és levegőminőség javulását.
A PepsiCo UK vezető kutatója, Peter Bright szerint a termelők „több fronton is nyomás alá kerültek, hiszen a szélsőséges időjárás és például a műtrágya növekvő költségei megnehezítik a termelést”.
„Mivel évente több mint 100 000 tonna zab halad át a skóciai malmunkon, nagyon fontos, hogy támogassuk termelőinket abban, hogy fenntartható módon elégíthessék ki a Quaker Oats iránti növekvő fogyasztói igényt”.
Kapcsolódó cikkeink
Speciális zabitallal ihatják mostantól a britek teájukat
A Glebe Farm Foods legújabb növényi alapú itala, a PureOaty…
Tovább olvasom >Felvásárolta a Hero Group a brit Deliciously Ella márkát
A svájci élelmiszergyártó Hero Group felvásárolta a Deliciously Ella néven…
Tovább olvasom >Zabkása- és granola-terméket is érint az Egyesült Királyságban bevezetendő új reklámtilalom
Az Egyesült Királyság kormánya 2025. október 1-től reklámtilalmat vezet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >