Zabvizsgáló laboratóriumot nyit a PepsiCo Cambridge-ben
A PepsiCo megnyitotta első zabvizsgáló laboratóriumát az Egyesült Királyságban, ahol a növénytermesztési kutató szakemberek regeneratív mezőgazdasági kísérletekből származó több ezer zabminta tesztelését és elemzését végzik majd.
A Cambridge-ben, a Nemzeti Mezőgazdasági Botanikai Intézetben (NIAB) megnyitott laboratórium „a legmodernebb gabonaminőség-vizsgáló berendezésekkel” felszerelt.
Lehetővé teszi a növénytermesztési kutató szakemberek számára, hogy regeneratív mezőgazdasági kísérletekből származó zabminták ezreit vizsgálják és elemezzék a malomipari és táplálkozási követelmények szempontjából.
A kutatás segítené a több mint 300 brit Quaker Oats termelőt abban, hogy „a lehető legjobb zabot termeljék, miközben csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását és maximalizálják a terméshozamot” – áll a közleményben.
A lépés a PepsiCo és a kertészet és növénytermesztés javításán dolgozó NIAB-vel régóta fennálló partnerségének folytatása.
A laboratóriumban gyűjtött adatok a PepsiCo kutatási projektjeiben – így a vállalat „tökéletes zab” termesztéséhez információkat és insightokat kínáló Opti-Oat Crop Intelligence programjában – kerülnek felhasználásra.
A program segítené az összes brit Quaker Oat termelőt a Leaf Marque fenntarthatósági szabvány elérésében olyan regeneratív mezőgazdasági gyakorlatok bevezetésével, amelyek támogatják a biológiai sokféleség megőrzését, a talajegészség, valamint a víz- és levegőminőség javulását.
A PepsiCo UK vezető kutatója, Peter Bright szerint a termelők „több fronton is nyomás alá kerültek, hiszen a szélsőséges időjárás és például a műtrágya növekvő költségei megnehezítik a termelést”.
„Mivel évente több mint 100 000 tonna zab halad át a skóciai malmunkon, nagyon fontos, hogy támogassuk termelőinket abban, hogy fenntartható módon elégíthessék ki a Quaker Oats iránti növekvő fogyasztói igényt”.
Kapcsolódó cikkeink
Újra kapható a Lucozade az Egyesült Királyságban
A Lucozade történetének legjelentősebb megújulása keretében új márkaplatformot hozott létre.…
Tovább olvasom >Az Oatly használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A Legfelsőbb Bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia segítségével fokozza a munkaerő-hatékonyságot és áruelérhetőséget a Morrisons
A brit szupermarketek közül elsőként a Morrisons vezet be üzleteiben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >