Z-generációs trendek
Mit tesz, visel és gondol a fiatalok tömege 2024-ben? – teszi fel a kérdést az Adweek hasábjain Rebecca Stewart. Három fő trendet mutat be, amelyeket érdemes a fiatal célcsoportok esetén figyelembe venni.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Először is a Z-generációs fiatalok mindenre rákeresnek, „rágugliznak”. Főként az Amazon, a TikTok és a YouTube csatornákat részesítik előnyben az olyan klasszikus platformokkal szemben, mint például a Google (forrás: Jungle Scout e-kereskedelem kutatás 2023).
Másodszor, a divat, szépség és önkifejezés egyre furábbá válik. A 2023-as év pink nőiessége után 2024-ben visszatér az akvamarin sminkirányzat, megidézve a 60-as éveket, a tupírozott frizurák és óriás ékszerek világát. Ugyanakkor zselé felfogásban medúza hajakkal és lámpákkal is fogunk találkozni.
Ebben a kutatásban a Z-generáció alatt az 1997 és 2012 közt születetteket értik, globálisan ez a korosztály a legnépesebb, és 2025-re a világ munkavállalóinak 27%-át fogja jelenteni.
Nem véletlen tehát, hogy az amerikai elnökválasztás során is döntő jelentőségű lesz a Z-generáció, minden oldalról megpróbálják őket elérni, meggyőzni, befolyásolni.
Mindezek alapján a márkáknak fokozott figyelemmel és érzékenységgel érdemes feléjük fordulni, hiszen a brandhez kötődő Z-generációs élmények és értékek meghatározóak lesznek a vásárlási és fogyasztási döntések meghozatalában.
//
Kapcsolódó cikkeink
Breaking News: Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz dispay
A vásárláshelyi marketing iparágban a magyar kreativitás versenyképes és nemzetközi…
Tovább olvasom >SHOP! Ideation
Lapzártánkkor tették közzé a hírt, hogy a SHOP! USA&Canada éves konferenciáját…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a gépnek
Az EY, a Microsoft és a TeachAI tanulmánya szerint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >