WHO: A tápértékjelölő címkéknek az élelmiszercsomagolás front oldalán lenne a helye
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt javasolja, hogy a tápértékre vonatkozó információk az élelmiszertermékek és italok csomagolásának elülső oldalán legyenek feltüntetve jól látható módon. Ez segítené, hogy a fogyasztók egészségesebb döntéseket hozhassanak.
Az első ilyen WHO irányelv-tervezet szerint a figyelmeztető címkék helyett „értelmező” jelöléseket kellene alkalmazni, amelyek segítenek könnyebben megérteni az egyes élelmiszerek egészségre gyakorolt hatását. Példa erre a Franciaországból indult Nutri-Score rendszer, amelyet már több európai országban is használnak és a termékeket A-tól (zöld, tápanyagban gazdag) E-ig (piros, sok hozzáadott sót, cukrot vagy zsírt tartalmaz) rangsorolja.
A WHO adatai szerint a magas só-, cukor- és zsírtartalmú feldolgozott élelmiszerek fokozott fogyasztása az globális elhízás-járvány egyik fő oka, amely több mint egymilliárd embert érint. Az elhízás évente nyolcmillió korai halálesethez vezet olyan egészségügyi problémák miatt, mint a cukorbetegség és a szívproblémák. Ennek ellenére jelenleg csak 43 WHO-tagállam alkalmaz kötelező vagy önkéntes jelölési rendszert.
A végleges irányelvek várhatóan 2025 elején kerülnek nyilvánosságra, miután október 11-én lezárult a nyilvános konzultáció.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Felhagy a Nutri-Score használatával a Nestlé Svájcban
Idén nyártól kezdődően fokozatosan szünteti meg a Nutri-Score címke megjelenítését…
Tovább olvasom >4 egyszerű módszer, amivel mosolyunk egészséges lehet
Világszerte március 20-a a szájápolás világnapja, amelynek célja, hogy ráirányítsa…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >