Magazin: Mihez adod a neved?

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 12. 06. 07:04

Brandépítés, élményszerzés, emlékeztető. A reklámajándékok számos céllal bevethetők egy-egy eseményen. De hogy melyik célhoz milyen út vezet, vagyis milyen a hatásos szóróajándék, abban nyújtanak most eligazodást a szegmens meghatározó képviselői.

Ma már minden cégnek, legyen az kicsi, vagy nagy, a láthatósághoz, ismertségének növeléséhez nélkülözhetetlenek a reklámtárgyak, a logózott kiegészítők, valamint az egységes megjelenésű forma- és munkaruhák – mondja Keresztesi Ferenc, a Present Store Kft. ügyvezető igazgatója.

Keresztesi Ferenc
ügyvezető igazgató
Present Store

Részletekben az ördög

– Hogy egy adott cég számára mi az ideális reklámtárgy, azt a beszerzés előtt jól átgondolt részletek fogják eldönteni – hangsúlyozza a tervezés fontosságát Varga Sándor, a Rayawadi Kft. tulajdonosa. – A lehető legpontosabban meg kell határozni a célcsoportot, majd végiggondolni, mi az, ami illeszkedik annak sajátosságaihoz, amire azt mondhatják, hogy „de gyönyörű, ilyet még nem kaptam senkitől!” Ezután tudunk elindulni a trendek vonalán.


Varga Sándor
tulajdonos
Rayawadi


Váradi Éva
beszerzési- és marketing igazgató
Reklámajándék.hu

– Az egyszerűbb és a vásárra látogatók kényelmét szolgáló ajándékok jelentik a legkiválóbb marketinglehetőségeket – osztja meg ez irányú konkrét tapasztalatait Váradi Éva, a Reklámajándék.hu Kft. beszerzési és marketingigazgatója. – Akár egy kreatív grafikával ellátott, hosszú fülű vászon szatyor, amelyben az összegyűjtött prospektusokat lehet kényelmesen magukkal vinni, vagy nyári hónapokban egy logóval ellátott legyező, igen vágyott ajándéknak számíthat a látogatók szemében.

Szerethető ideológiák

– Ha ma megnézzük egy nagy, reklámajándéktárgyakat forgalmazó cég katalógusát, egyértelműen kitűnik, hogy sokkal fejlettebb, profibb és minőségében is magas színvonalú a termékpaletta – mutat rá Keresztesi Ferenc. – A megrendelők számára igen fontos lett a minőség, így üzletágunkban szinte csak kiváló, prémium termékeket lehet értékesíteni. Népszerűek a különböző technikai eszközök és természetesen a divattermékek, mint jelenleg például a spinner.

– Sikerterméknek számítanak az USB-elosztók, fülhallgatók, minihangszórók, USB-csatlakozós ventilátorok és olvasólámpák – részletezi tovább a mai trendeket Váradi Éva. – Ezenkívül tarolnak az USB-kimenettel ellátott autós töltők, powerbankok, és jó megoldások születnek a többfunkciós termékek terén is.


Kracsó Alexandra
alapító
GREENPROMO

– Ebben az évben Virágmagos tasak néven egy új terméket dobtunk piacra, amely nagy, emblémázható felülettel rendelkezik, és különlegességével azonnal elnyerte megrendelőink tetszését – mondja Kracsó Alexandra, a GREENPROMO-kollekció alapítója (környezetbarát és hulladékmentes reklámajándékok). – A cégek már nem elégednek meg a hagyományos reklámajándékokkal. Szeretik, ha az, amit a partnereiknek adnak, különleges, személyes, és valamilyen hozzáadott értéket is képvisel, mint amilyen például a környezettudatosság.

Hazai pályán 1:0 a műgyanta javára

A reklámajándékok között külön területet foglal el a mintegy 20 évvel ezelőtt megjelent 3D matrica.


Bagonyi Gábor
ügyvezető
Eurologo Hungary

– Műgyantás matricákat ma elsősorban márkagyártók, forgalmazók vásárolnak, akik ezt a dombor öntapadót márkajelölésként „építik be” termékeikbe – mondja Bagonyi Gábor, az Eurologo Hungary Kft. ügyvezetője. Emellett létrehoztuk továbbfejlesztett változatait, melyek reklámtárgyakként is jól funkcionálnak. Ezek a viszonylag alacsony árkategóriába sorolható, akár kis példányszámban is gyártható műgyantás szóróajándékok, mint a hűtőmágnes, kulcstartó és kitűző.

„Nem akarok elszakadni”

– Az ajándéktárgy-forgalmazók évről évre nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy piaci újdonságokat, ötleteket és kreatív termékeket vegyenek fel palettájukra – mondja Sauer Győző, az Absolut Gift értékesítési igazgatója. – Ilyenek például a VR-szemüvegek, okosórák, érintőképernyős tollak és kulcstartók. Ugyanakkor egy-egy kiállításon, vásáron ma még főként tollal, nyakpánttal, papírtáskával, reklámcukorkával találkozunk. Személyes véleményem, hogy ezek már „túlhasználtak”, és jó lenne, ha a cégek elszakadnának ettől a vonaltól.


Sauer Győző
értékesítési igazgató
Absolut Gift


Kiss Zoltán
cégvezető
Dajar

– A fejlesztések terén két alapvető irányt említenék – mondja Kiss Zoltán, a Dajar Kft. cégvezetője. – Ezek a „brand new” termékek, valamint az „újragondolt” retró. Ez utóbbi vagy a kor elvárásainak megfelelő anyagot jelent abszolút retró designnal, vagy egy teljesen új kivitelt, ami retróra hajaz. A „brand new” mint irányzat természetesen anyagban, külcsínben és funkcionálisan is megjelenhet.

– Mi magunk kéthetente 4-5 új termékcsaláddal bővítjük a több mint 5000 termékből álló választékunkat – avat be Varga Sándor. – Az innovációkat azzal a szemlélettel végezzük, hogy az általunk kínált megoldások szakítsanak a megszokott, 10-20 éve piacon lévő hagyományokkal. Mindezt elsősorban viszonylag elérhető áron, de valami nagy márkához kötjük, ezáltal a megrendelő brandjét egy már elismert márkanévvel kapcsolva építjük.

Nem pénz-, ajándékszórás

– Úgy gondolom, a büdzsé kérdése még elég széles spektrumon mozog – mondja Sauer Győző. – Nagyrészt még inkább a „kötelező” dolgokat vásárolják a cégek, de szerencsére vannak olyanok is, akik konkrét ötletekkel, tervekkel készülnek egy-egy szakkiállításra. Például fiataloknak szóló, ötletes, számítógépes játékokkal vagy számítógépekhez kapcsolódó ajándékokkal.

– A tapasztalatunk az, hogy egy vásárra készülve a megrendelők már nem az olcsó, 10-20 ezer darabos mennyiségekben gondolkodnak, hanem inkább a kiemelt és leendő partnereikre fókuszálnak – teszi hozzá Varga Sándor. – Kisebb példányszámú és igényes, világmárkák fémjelezte ajándékokkal készülnek.

Légy az életük része!

– Egy szakkiállításra nem tartom megfelelő ajándéknak sem az emblémázott tollakat, sem a csokit, sem a hasonló, „személytelen” termékeket – osztja meg tapasztalatait Sauer Győző. – Nem társulnak hozzájuk élmények, a látogató 3 nap múlva már azt sem fogja tudni, honnan kapta. Törekedjünk rá, hogy reklámajándékunk közvetlenül kapcsolódjon a cég és/vagy a rendezvény témájához, továbbá logisztikai szempontból se jelentsen nehézséget a hoszteszek munkájában és kényelmetlenséget a látogató számára.

– Semmiképpen se adjunk sérülékeny, súlyos, terjedelmes tárgyat, viszont járuljunk hozzá a vendégek komfortérzetéhez – hangsúlyozza Váradi Éva. – Ezt például számtalan táska-típussal elérhetjük. Kössük ajándékunkat az adott évszakhoz, úgymint esőkabát, legyező, miniventilátor, összehajtható kulacs stb. Hosszan tartó hatást biztosít, ha olyan ajándékot választunk, amelyről a látogatók úgy gondolják, hogy szükségük lesz rá egyszer, ezért ott vár majd az íróasztalon, fiókban, vagy éppen a konyhában.

– Ha egy cég azt szeretné, hogy egy vásáron valóban nyomot hagyjon látogatóiban, akkor reklámajándékként mindenképp tartósabb használati eszközt javaslok, és itt visszakanyarodnék ahhoz a gondolathoz, hogy az saját termékéhez kapcsolható ajándék legyen – emlékeztet Kiss Zoltán. – Ez egyértelműen újra és újra visszavezeti majd hozzá vásárlója, üzleti partnere gondolatait.

– Kiemelten fontos, hogy a cég egy olyan egyedi megközelítésre törekedjen, amely garantáltan meg fogja őt különböztetni a versenytársaktól – hangsúlyozza Kracsó Alexandra. – Cégünk egyik kiemelkedő promóciós megoldása a faültetési projekt, melynek keretében őshonos magyar fákat telepítünk, amit a cég további CSR-tevékenységébe is beilleszthet. Azt gondolom, ez a kezdeményezésünk azért rendkívül sikeres, mert a vállalatok felismerik benne a márkaépítés és a fogyasztói élménynövelés lehetőségét. Ez pedig olyan piaci rés, amelyet egyetlen cég sem hagyhat figyelmen kívül.

J. A.

Kapcsolódó cikkeink