Magazin: Mihez adod a neved?
Brandépítés, élményszerzés, emlékeztető. A reklámajándékok számos céllal bevethetők egy-egy eseményen. De hogy melyik célhoz milyen út vezet, vagyis milyen a hatásos szóróajándék, abban nyújtanak most eligazodást a szegmens meghatározó képviselői.
Ma már minden cégnek, legyen az kicsi, vagy nagy, a láthatósághoz, ismertségének növeléséhez nélkülözhetetlenek a reklámtárgyak, a logózott kiegészítők, valamint az egységes megjelenésű forma- és munkaruhák – mondja Keresztesi Ferenc, a Present Store Kft. ügyvezető igazgatója.
Keresztesi Ferenc
ügyvezető igazgató
Present Store
Részletekben az ördög
– Hogy egy adott cég számára mi az ideális reklámtárgy, azt a beszerzés előtt jól átgondolt részletek fogják eldönteni – hangsúlyozza a tervezés fontosságát Varga Sándor, a Rayawadi Kft. tulajdonosa. – A lehető legpontosabban meg kell határozni a célcsoportot, majd végiggondolni, mi az, ami illeszkedik annak sajátosságaihoz, amire azt mondhatják, hogy „de gyönyörű, ilyet még nem kaptam senkitől!” Ezután tudunk elindulni a trendek vonalán.
Varga Sándor
tulajdonos
Rayawadi
Váradi Éva
beszerzési- és marketing igazgató
Reklámajándék.hu
– Az egyszerűbb és a vásárra látogatók kényelmét szolgáló ajándékok jelentik a legkiválóbb marketinglehetőségeket – osztja meg ez irányú konkrét tapasztalatait Váradi Éva, a Reklámajándék.hu Kft. beszerzési és marketingigazgatója. – Akár egy kreatív grafikával ellátott, hosszú fülű vászon szatyor, amelyben az összegyűjtött prospektusokat lehet kényelmesen magukkal vinni, vagy nyári hónapokban egy logóval ellátott legyező, igen vágyott ajándéknak számíthat a látogatók szemében.
Szerethető ideológiák
– Ha ma megnézzük egy nagy, reklámajándéktárgyakat forgalmazó cég katalógusát, egyértelműen kitűnik, hogy sokkal fejlettebb, profibb és minőségében is magas színvonalú a termékpaletta – mutat rá Keresztesi Ferenc. – A megrendelők számára igen fontos lett a minőség, így üzletágunkban szinte csak kiváló, prémium termékeket lehet értékesíteni. Népszerűek a különböző technikai eszközök és természetesen a divattermékek, mint jelenleg például a spinner.
– Sikerterméknek számítanak az USB-elosztók, fülhallgatók, minihangszórók, USB-csatlakozós ventilátorok és olvasólámpák – részletezi tovább a mai trendeket Váradi Éva. – Ezenkívül tarolnak az USB-kimenettel ellátott autós töltők, powerbankok, és jó megoldások születnek a többfunkciós termékek terén is.
Kracsó Alexandra
alapító
GREENPROMO
– Ebben az évben Virágmagos tasak néven egy új terméket dobtunk piacra, amely nagy, emblémázható felülettel rendelkezik, és különlegességével azonnal elnyerte megrendelőink tetszését – mondja Kracsó Alexandra, a GREENPROMO-kollekció alapítója (környezetbarát és hulladékmentes reklámajándékok). – A cégek már nem elégednek meg a hagyományos reklámajándékokkal. Szeretik, ha az, amit a partnereiknek adnak, különleges, személyes, és valamilyen hozzáadott értéket is képvisel, mint amilyen például a környezettudatosság.
Hazai pályán 1:0 a műgyanta javára
A reklámajándékok között külön területet foglal el a mintegy 20 évvel ezelőtt megjelent 3D matrica.
Bagonyi Gábor
ügyvezető
Eurologo Hungary
– Műgyantás matricákat ma elsősorban márkagyártók, forgalmazók vásárolnak, akik ezt a dombor öntapadót márkajelölésként „építik be” termékeikbe – mondja Bagonyi Gábor, az Eurologo Hungary Kft. ügyvezetője. Emellett létrehoztuk továbbfejlesztett változatait, melyek reklámtárgyakként is jól funkcionálnak. Ezek a viszonylag alacsony árkategóriába sorolható, akár kis példányszámban is gyártható műgyantás szóróajándékok, mint a hűtőmágnes, kulcstartó és kitűző.
„Nem akarok elszakadni”
– Az ajándéktárgy-forgalmazók évről évre nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy piaci újdonságokat, ötleteket és kreatív termékeket vegyenek fel palettájukra – mondja Sauer Győző, az Absolut Gift értékesítési igazgatója. – Ilyenek például a VR-szemüvegek, okosórák, érintőképernyős tollak és kulcstartók. Ugyanakkor egy-egy kiállításon, vásáron ma még főként tollal, nyakpánttal, papírtáskával, reklámcukorkával találkozunk. Személyes véleményem, hogy ezek már „túlhasználtak”, és jó lenne, ha a cégek elszakadnának ettől a vonaltól.
Sauer Győző
értékesítési igazgató
Absolut Gift
Kiss Zoltán
cégvezető
Dajar
– A fejlesztések terén két alapvető irányt említenék – mondja Kiss Zoltán, a Dajar Kft. cégvezetője. – Ezek a „brand new” termékek, valamint az „újragondolt” retró. Ez utóbbi vagy a kor elvárásainak megfelelő anyagot jelent abszolút retró designnal, vagy egy teljesen új kivitelt, ami retróra hajaz. A „brand new” mint irányzat természetesen anyagban, külcsínben és funkcionálisan is megjelenhet.
– Mi magunk kéthetente 4-5 új termékcsaláddal bővítjük a több mint 5000 termékből álló választékunkat – avat be Varga Sándor. – Az innovációkat azzal a szemlélettel végezzük, hogy az általunk kínált megoldások szakítsanak a megszokott, 10-20 éve piacon lévő hagyományokkal. Mindezt elsősorban viszonylag elérhető áron, de valami nagy márkához kötjük, ezáltal a megrendelő brandjét egy már elismert márkanévvel kapcsolva építjük.
Nem pénz-, ajándékszórás
– Úgy gondolom, a büdzsé kérdése még elég széles spektrumon mozog – mondja Sauer Győző. – Nagyrészt még inkább a „kötelező” dolgokat vásárolják a cégek, de szerencsére vannak olyanok is, akik konkrét ötletekkel, tervekkel készülnek egy-egy szakkiállításra. Például fiataloknak szóló, ötletes, számítógépes játékokkal vagy számítógépekhez kapcsolódó ajándékokkal.
– A tapasztalatunk az, hogy egy vásárra készülve a megrendelők már nem az olcsó, 10-20 ezer darabos mennyiségekben gondolkodnak, hanem inkább a kiemelt és leendő partnereikre fókuszálnak – teszi hozzá Varga Sándor. – Kisebb példányszámú és igényes, világmárkák fémjelezte ajándékokkal készülnek.
Légy az életük része!
– Egy szakkiállításra nem tartom megfelelő ajándéknak sem az emblémázott tollakat, sem a csokit, sem a hasonló, „személytelen” termékeket – osztja meg tapasztalatait Sauer Győző. – Nem társulnak hozzájuk élmények, a látogató 3 nap múlva már azt sem fogja tudni, honnan kapta. Törekedjünk rá, hogy reklámajándékunk közvetlenül kapcsolódjon a cég és/vagy a rendezvény témájához, továbbá logisztikai szempontból se jelentsen nehézséget a hoszteszek munkájában és kényelmetlenséget a látogató számára.
– Semmiképpen se adjunk sérülékeny, súlyos, terjedelmes tárgyat, viszont járuljunk hozzá a vendégek komfortérzetéhez – hangsúlyozza Váradi Éva. – Ezt például számtalan táska-típussal elérhetjük. Kössük ajándékunkat az adott évszakhoz, úgymint esőkabát, legyező, miniventilátor, összehajtható kulacs stb. Hosszan tartó hatást biztosít, ha olyan ajándékot választunk, amelyről a látogatók úgy gondolják, hogy szükségük lesz rá egyszer, ezért ott vár majd az íróasztalon, fiókban, vagy éppen a konyhában.
– Ha egy cég azt szeretné, hogy egy vásáron valóban nyomot hagyjon látogatóiban, akkor reklámajándékként mindenképp tartósabb használati eszközt javaslok, és itt visszakanyarodnék ahhoz a gondolathoz, hogy az saját termékéhez kapcsolható ajándék legyen – emlékeztet Kiss Zoltán. – Ez egyértelműen újra és újra visszavezeti majd hozzá vásárlója, üzleti partnere gondolatait.
– Kiemelten fontos, hogy a cég egy olyan egyedi megközelítésre törekedjen, amely garantáltan meg fogja őt különböztetni a versenytársaktól – hangsúlyozza Kracsó Alexandra. – Cégünk egyik kiemelkedő promóciós megoldása a faültetési projekt, melynek keretében őshonos magyar fákat telepítünk, amit a cég további CSR-tevékenységébe is beilleszthet. Azt gondolom, ez a kezdeményezésünk azért rendkívül sikeres, mert a vállalatok felismerik benne a márkaépítés és a fogyasztói élménynövelés lehetőségét. Ez pedig olyan piaci rés, amelyet egyetlen cég sem hagyhat figyelmen kívül.
J. A.
Kapcsolódó cikkeink
Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Minimális erőfeszítéssel maximális élmény – ilyen 2024 ideális promóciója
A Trade magazin által szervezett „Év promóciója 2024” verseny idén…
Tovább olvasom >Egyre fontosabbak a promóciók
A promóciók egyre fontosabbá válnak: 2023-ban már a teljes forgalom…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >