VPK: A partnerség szó nem csak frázis
A háború, az emelkedő energiaárak és a globális infláció közepette nem egyszerű feladat működtetni egy céget. Ám vannak olyanok, akik úgy vélik, ebben a helyzetben a hosszú távú gondolkodás és az értéknövelt partnerkapcsolat megoldást jelenthet. Így van ezzel a VPK Packaging ügyvezető igazgatója, Bart Dobbelaere is. Az alábbi interjúban kifejti, miért.
– Kihívásokkal teli időket élünk. Ügyvezető igazgatóként hogyan látja a VPK Packaging jövőjét?
– A VPK Packagingnél mélyen hiszünk a fenntartható megközelítésben, éppen ezért hosszú távú és valódi partnerkapcsolatokban gondolkodunk. Folyamatosan cseréljük egymás között az információkat azért, hogy kiváló, innovatív csapataink lássák, milyen közös témák és kihívások vannak terítéken. Ennek köszönhetően a lehető legjobb megoldásokat garantálhatjuk a legmagasabb szintű eredményekkel. Más szóval: együtt gondolkodunk, és megértjük egymás igényeit annak érdekében, hogy értéket közvetítsünk stakeholdereinknek – méghozzá fenntartható módon.
– Hogyan képes működni a cég ezekben a nehéz időkben?
– Tavaly a nyersanyagok ára meredeken nőni kezdett, mostanra pedig megduplázódott. Az energiaárak mindennap emelkednek. A papírhulladék költsége – ami az újrahasznosított papír alapanyaga – korábban soha nem látott mértékben nő. Az Ukrajnában zajló háború pedig még tovább rontja a helyzetet. A ragasztó ára is gyorsan emelkedik, beszerzése a jövőben várhatóan igen nehézkes lesz. Néhány európai papírgyártó hosszabb-rövidebb időszakokra leállította működését, ráadásul az orosz papírellátmány április elején elvesztette FSC-minősítését, így tőlük sem rendelünk már. Mindezek ellenére beszállítóinkkal kialakított hosszú távú partnerkapcsolatainknak köszönhetően képesek vagyunk arra, hogy továbbra is garantáljuk a megfelelő minőséget, árat és szolgáltatási színvonalat. Mivel soha nem gondolkodunk rövid távú célokban és lehetőségekben, garantáltan be tudjuk szerezni a megfelelő mennyiséget meglévő beszállítóinktól. Ezekben a nehéz időkben ez a fajta megközelítés bizonyult a helyesnek és a leginkább fenntarthatónak. Természetesen nem tudunk elkerülni minden költségemelkedést, de legalább kivédjük az ellátási láncok akadozásaiból adódó problémákat, így megbízható partnere maradhatunk ügyfeleinknek. Ugyanakkor látjuk és értjük, hogy vannak olyan cégek, melyek most nehéz helyzetbe kerültek, mert olyan piacokra gyártottak, vagy olyan helyekre exportáltak, illetve azon országokból importáltak, amelyeket érint az orosz–ukrán háború.
– A járvány óriási lökést adott az e-commerce fejlődésének. Milyen csomagolási megoldásokat kínál a VPK Packaging ügyfeleinek e téren?
– Valóságos forradalom zajlik az e-kereskedelemben azóta, hogy kitört a COVID. Ugyanakkor Kelet-Európa még mindig kissé fejletlenebb, mint Nyugat-Európa, éppen ezért látunk nagy lehetőséget az e-commerce-ben. Számos cég még mindig hagyományos dobozokat használ termékei becsomagolásához, s emiatt gyakran fordul elő, hogy egy kis terméket nagy dobozban küldenek, a felesleges helyet pedig kitöltik valamilyen anyaggal. Ám a piac gyorsan változik, és az olyan cégek, mint a VPK Packaging segíti ezt a szegmenst a fejlődésben. Személyre szabott megoldásokat kínálunk az e-commerce-csomagolások területén, miközben egyúttal karbonlábnyomunkat is csökkentjük. A túlméretezett dobozok felesleges papír- és térkitöltő-használatot jelentenek, ráadásul a szállító járművek rakterében is sokkal kevesebb hely marad az indokolatlanul nagy dobozok miatt. Mivel Kelet-Európa egy kicsi, de gyorsan növekvő piac e-commerce tekintetében, és egyre több raktár épül, a mi megoldásaink egyre fontosabbá válnak.
– Hogyan tudják megtartani ügyfeleiket a növekvő költségek mellett?
– Ez egy nagyon fontos kérdés, mivel az emelkedő költségeket valakinek előbb-utóbb ki kell fizetnie. Az ipar haszonkulcsa óriási nyomás alatt van, hiszen először mindig mi vállaljuk a plusz költségeket, de azokat előbb-utóbb a végvásárló fogja kifizetni. Eközben a fizetések nem emelkednek olyan mértékben, mint a napi kiadások, így a vásárlóerő csökken, ami a gazdasági növekedésre negatívan hat. Éppen ezért nagyon fontos, hogy olcsóbb megoldásokat találjunk ügyfeleinkkel: megnézzük a teljes ellátási láncukat, hogy észrevegyük, hol változtathatnánk olyan tételeken, mint például a kartonpapír minősége, a végtermék raklapozása, vagy akár a doboz nyomtatása, hiszen ezek mind csökkenthetik a költségeket, amelyekkel legalább részben ellensúlyozhatjuk a növekvő árakat. (x)
Kapcsolódó cikkeink
3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >A tavalyinál jóval optimistábbak a webáruházak a karácsonyt illetően
A reálbérek újbóli emelkedése jó eséllyel már megmutatkozik az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >