VPK: A partnerség szó nem csak frázis
A háború, az emelkedő energiaárak és a globális infláció közepette nem egyszerű feladat működtetni egy céget. Ám vannak olyanok, akik úgy vélik, ebben a helyzetben a hosszú távú gondolkodás és az értéknövelt partnerkapcsolat megoldást jelenthet. Így van ezzel a VPK Packaging ügyvezető igazgatója, Bart Dobbelaere is. Az alábbi interjúban kifejti, miért.
– Kihívásokkal teli időket élünk. Ügyvezető igazgatóként hogyan látja a VPK Packaging jövőjét?
– A VPK Packagingnél mélyen hiszünk a fenntartható megközelítésben, éppen ezért hosszú távú és valódi partnerkapcsolatokban gondolkodunk. Folyamatosan cseréljük egymás között az információkat azért, hogy kiváló, innovatív csapataink lássák, milyen közös témák és kihívások vannak terítéken. Ennek köszönhetően a lehető legjobb megoldásokat garantálhatjuk a legmagasabb szintű eredményekkel. Más szóval: együtt gondolkodunk, és megértjük egymás igényeit annak érdekében, hogy értéket közvetítsünk stakeholdereinknek – méghozzá fenntartható módon.
– Hogyan képes működni a cég ezekben a nehéz időkben?
– Tavaly a nyersanyagok ára meredeken nőni kezdett, mostanra pedig megduplázódott. Az energiaárak mindennap emelkednek. A papírhulladék költsége – ami az újrahasznosított papír alapanyaga – korábban soha nem látott mértékben nő. Az Ukrajnában zajló háború pedig még tovább rontja a helyzetet. A ragasztó ára is gyorsan emelkedik, beszerzése a jövőben várhatóan igen nehézkes lesz. Néhány európai papírgyártó hosszabb-rövidebb időszakokra leállította működését, ráadásul az orosz papírellátmány április elején elvesztette FSC-minősítését, így tőlük sem rendelünk már. Mindezek ellenére beszállítóinkkal kialakított hosszú távú partnerkapcsolatainknak köszönhetően képesek vagyunk arra, hogy továbbra is garantáljuk a megfelelő minőséget, árat és szolgáltatási színvonalat. Mivel soha nem gondolkodunk rövid távú célokban és lehetőségekben, garantáltan be tudjuk szerezni a megfelelő mennyiséget meglévő beszállítóinktól. Ezekben a nehéz időkben ez a fajta megközelítés bizonyult a helyesnek és a leginkább fenntarthatónak. Természetesen nem tudunk elkerülni minden költségemelkedést, de legalább kivédjük az ellátási láncok akadozásaiból adódó problémákat, így megbízható partnere maradhatunk ügyfeleinknek. Ugyanakkor látjuk és értjük, hogy vannak olyan cégek, melyek most nehéz helyzetbe kerültek, mert olyan piacokra gyártottak, vagy olyan helyekre exportáltak, illetve azon országokból importáltak, amelyeket érint az orosz–ukrán háború.
– A járvány óriási lökést adott az e-commerce fejlődésének. Milyen csomagolási megoldásokat kínál a VPK Packaging ügyfeleinek e téren?
– Valóságos forradalom zajlik az e-kereskedelemben azóta, hogy kitört a COVID. Ugyanakkor Kelet-Európa még mindig kissé fejletlenebb, mint Nyugat-Európa, éppen ezért látunk nagy lehetőséget az e-commerce-ben. Számos cég még mindig hagyományos dobozokat használ termékei becsomagolásához, s emiatt gyakran fordul elő, hogy egy kis terméket nagy dobozban küldenek, a felesleges helyet pedig kitöltik valamilyen anyaggal. Ám a piac gyorsan változik, és az olyan cégek, mint a VPK Packaging segíti ezt a szegmenst a fejlődésben. Személyre szabott megoldásokat kínálunk az e-commerce-csomagolások területén, miközben egyúttal karbonlábnyomunkat is csökkentjük. A túlméretezett dobozok felesleges papír- és térkitöltő-használatot jelentenek, ráadásul a szállító járművek rakterében is sokkal kevesebb hely marad az indokolatlanul nagy dobozok miatt. Mivel Kelet-Európa egy kicsi, de gyorsan növekvő piac e-commerce tekintetében, és egyre több raktár épül, a mi megoldásaink egyre fontosabbá válnak.
– Hogyan tudják megtartani ügyfeleiket a növekvő költségek mellett?
– Ez egy nagyon fontos kérdés, mivel az emelkedő költségeket valakinek előbb-utóbb ki kell fizetnie. Az ipar haszonkulcsa óriási nyomás alatt van, hiszen először mindig mi vállaljuk a plusz költségeket, de azokat előbb-utóbb a végvásárló fogja kifizetni. Eközben a fizetések nem emelkednek olyan mértékben, mint a napi kiadások, így a vásárlóerő csökken, ami a gazdasági növekedésre negatívan hat. Éppen ezért nagyon fontos, hogy olcsóbb megoldásokat találjunk ügyfeleinkkel: megnézzük a teljes ellátási láncukat, hogy észrevegyük, hol változtathatnánk olyan tételeken, mint például a kartonpapír minősége, a végtermék raklapozása, vagy akár a doboz nyomtatása, hiszen ezek mind csökkenthetik a költségeket, amelyekkel legalább részben ellensúlyozhatjuk a növekvő árakat. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A karácsony közeledtével az online csalások megszaporodására számítanak szakértők
A karácsony közeledtével erősödhet a kiberbűnözők tevékenysége, megszaporodhatnak az online…
Tovább olvasom >Így emelné a jövedelmek vásárlóerejét a kormány
A kamatmentes munkáshitel 2025 januárjától lesz igényelhető, megkezdődött a hitelkonstrukció…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >