VPK: a fenntarthatóság kulcsfontosságú!
A fenntarthatóság jó ideje megkerülhetetlen téma, legyen szó vállalati stratégiáról, jövőtervezésről vagy felelős működtetésről. A VPK nagyszalontai üzeme sem veszi félvállról a kérdést. A cég zöld törekvéseiről beszélgettünk Bart Dobbelaere-vel, a cég ügyvezetőjével.
– A VPK Nagyszalonta megkapta az EcoVadis üzleti fenntarthatóság nemzetközileg elismert minősítését. Mire volt szükség ennek az eredménynek az eléréséhez?
– Az EcoVadis arany fokozata annak a jele, hogy nagyon komolyan vesszük cégünknél a fenntarthatóságot. A VPK négy alapra helyezi fenntartható fejlődési céljait: a környezetre, a munka- és emberi jogokra, az etikára, valamint a fenntartható beszerzésre. Az EcoVadis a fenntarthatóság minőségi jele. Ám kizárólag a minőségre fókuszálni kevés, éppen ezért jó az EcoVadis, ami a céget, a dokumentumokat és a kezdeményezéseket egyaránt ellenőrzi. Cégcsoportunk eddig hat termelési pontjára kapott arany fokozatú elismerést törekvéseiért.
– Nehéz elérni ezeket a célokat? Számos vállalatnak igencsak nagy kihívást jelent valóban fenntarthatóvá válni.
– Ha csak az lenne a célom, hogy a hivatalos elismerő dokumentumot kitehessem az irodám falára, azzal éppen azt az üzenetet közvetíteném, hogy a fenntarthatóság számomra nem fontos. Éppen ezért mi a VPK-nál bármit is csináljunk, csak akkor tesszük, ha az hozzáadott értékkel bír számunkra. Az elsők között voltunk, akik megkaptuk a BRC-IOP minősítést: a VPK Nagyszalontának AA-minősítése van, ami a lehető legmagasabb szint ebben a kategóriában. Ezt a szintet tartanunk kell, miközben mindent megteszünk, hogy az összes munkatársunk megértse, miért fontosak ezek a célok, és meg is kapják hozzá a megfelelő képzést. Csak így tudjuk biztosítani az ügyfeleink által elvárt higéniai standardokat és teljesíteni kéréseiket. Nem mi vagyunk a legolcsóbbak, de nem is ez a célunk, viszont garantáljuk a lehető legmagasabb minőséget és szolgáltatást, ezzel pozicionálva magunkat a piacon.
– Milyen változásokat hozott az e-commerce elképesztő fejődése és térnyerése a VPK fenntarthatósági törekvéseit illetően?
– Az e-commerce térnyerése rendkívüli módon megnövelte a fogyasztást, ami magával hozta a csomagolás optimizálásának szükségletét és egyúttal a fejlesztés lehetőségét is. Sok szó esik mostanában a mikroműanyagokról, amelyek kiváltásához jó opció a kartonpapír – s ezzel vissza is érkeztünk a fenntarthatóság témájához. Nagyon fontos újrahasznosítanunk és fenntartható papírt használnunk, illetve, amikor csak lehetséges, újra felhasználni a kartonalapú csomagolást.
– A VPK Nagyszalonta nem csak a felnőtt ügyfelekhez akar szólni, de – meglehetősen formabontó módon – a gyerekekhez is. Nekik készült a SmartCity társasjáték…
– Kelet-Európában nagyon alacsony az újrahasznosítás-újrafeldolgozás aránya, s az oktatásban sem jelenik meg ez a téma elég hangsúlyosan. A gyerekek azonban jóval nyitottabbak és befogadóbbak, mint mi, felnőttek. Márpedig, ha nem hasznosítunk újra, az megnöveli az árakat: a papírárak ezért is emelkedtek, mivel a hulladékpapír ára 3-4-szeresére nőtt. Arra gondoltam, nézzük meg, tudjuk-e tanítani gyermekeinket a játék segítségével, ahol játszva elsajátíthatják a fenntarthatóság alapjait, amelyeket továbbadhatnak családjuknak. Olyan ez, mint gyerekkorban megtanulni késsel-villával enni, ami aztán alapvető, természetes tudás, készség lesz egy egész életen át. Vállalatunk társadalmi felelőségvállalásának (CSR) alapját jelenti, hogy a fiatal generáció változást hozhat, éppen ezért fektetünk az ő oktatásukba. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított kávézaccból készített designer cipőt a Nespresso
A Nespresso és a Zèta nevű francia divat-startup újrahasznosított kávézaccból…
Tovább olvasom >10%-kal csökkentette energiafogyasztását a PENNY
Az élelmiszer diszkontlánc 2018 óta folyamatosan azon dolgozik, hogy növelje…
Tovább olvasom >A MediaMarkt Magyarország ügyvezetője szerint a Temu árelőnnyel csábít, de hosszú távon nem építhet stabil vásárlói lojalitást
Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezetője figyelmeztetett a Temuhoz hasonló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú hab a tortán: RAMA Crema!
Kapucsínó, flat white, latte macchiato – selymesen krémes tejhab nélkül egytől…
Tovább olvasom >Megoldást nyújt egy magyar innováció a REPohár visszaváltási kihívásokra!
Nem túl régi a gyakorlat, hogy a fesztiválokon, szórakozóhelyeken, koncerteken…
Tovább olvasom >Pikok Pure saját márkás család a természetesség jegyében
A Lidl számára kiemelten fontos a vásárlói igények maximális kiszolgálása, melyet…
Tovább olvasom >