VPK: a fenntarthatóság kulcsfontosságú!
A fenntarthatóság jó ideje megkerülhetetlen téma, legyen szó vállalati stratégiáról, jövőtervezésről vagy felelős működtetésről. A VPK nagyszalontai üzeme sem veszi félvállról a kérdést. A cég zöld törekvéseiről beszélgettünk Bart Dobbelaere-vel, a cég ügyvezetőjével.
– A VPK Nagyszalonta megkapta az EcoVadis üzleti fenntarthatóság nemzetközileg elismert minősítését. Mire volt szükség ennek az eredménynek az eléréséhez?

Bart Dobbelaere, a VPK ügyvezetője
– Az EcoVadis arany fokozata annak a jele, hogy nagyon komolyan vesszük cégünknél a fenntarthatóságot. A VPK négy alapra helyezi fenntartható fejlődési céljait: a környezetre, a munka- és emberi jogokra, az etikára, valamint a fenntartható beszerzésre. Az EcoVadis a fenntarthatóság minőségi jele. Ám kizárólag a minőségre fókuszálni kevés, éppen ezért jó az EcoVadis, ami a céget, a dokumentumokat és a kezdeményezéseket egyaránt ellenőrzi. Cégcsoportunk eddig hat termelési pontjára kapott arany fokozatú elismerést törekvéseiért.
– Nehéz elérni ezeket a célokat? Számos vállalatnak igencsak nagy kihívást jelent valóban fenntarthatóvá válni.
– Ha csak az lenne a célom, hogy a hivatalos elismerő dokumentumot kitehessem az irodám falára, azzal éppen azt az üzenetet közvetíteném, hogy a fenntarthatóság számomra nem fontos. Éppen ezért mi a VPK-nál bármit is csináljunk, csak akkor tesszük, ha az hozzáadott értékkel bír számunkra. Az elsők között voltunk, akik megkaptuk a BRC-IOP minősítést: a VPK Nagyszalontának AA-minősítése van, ami a lehető legmagasabb szint ebben a kategóriában. Ezt a szintet tartanunk kell, miközben mindent megteszünk, hogy az összes munkatársunk megértse, miért fontosak ezek a célok, és meg is kapják hozzá a megfelelő képzést. Csak így tudjuk biztosítani az ügyfeleink által elvárt higéniai standardokat és teljesíteni kéréseiket. Nem mi vagyunk a legolcsóbbak, de nem is ez a célunk, viszont garantáljuk a lehető legmagasabb minőséget és szolgáltatást, ezzel pozicionálva magunkat a piacon.
– Milyen változásokat hozott az e-commerce elképesztő fejődése és térnyerése a VPK fenntarthatósági törekvéseit illetően?
– Az e-commerce térnyerése rendkívüli módon megnövelte a fogyasztást, ami magával hozta a csomagolás optimizálásának szükségletét és egyúttal a fejlesztés lehetőségét is. Sok szó esik mostanában a mikroműanyagokról, amelyek kiváltásához jó opció a kartonpapír – s ezzel vissza is érkeztünk a fenntarthatóság témájához. Nagyon fontos újrahasznosítanunk és fenntartható papírt használnunk, illetve, amikor csak lehetséges, újra felhasználni a kartonalapú csomagolást.
– A VPK Nagyszalonta nem csak a felnőtt ügyfelekhez akar szólni, de – meglehetősen formabontó módon – a gyerekekhez is. Nekik készült a SmartCity társasjáték…
– Kelet-Európában nagyon alacsony az újrahasznosítás-újrafeldolgozás aránya, s az oktatásban sem jelenik meg ez a téma elég hangsúlyosan. A gyerekek azonban jóval nyitottabbak és befogadóbbak, mint mi, felnőttek. Márpedig, ha nem hasznosítunk újra, az megnöveli az árakat: a papírárak ezért is emelkedtek, mivel a hulladékpapír ára 3-4-szeresére nőtt. Arra gondoltam, nézzük meg, tudjuk-e tanítani gyermekeinket a játék segítségével, ahol játszva elsajátíthatják a fenntarthatóság alapjait, amelyeket továbbadhatnak családjuknak. Olyan ez, mint gyerekkorban megtanulni késsel-villával enni, ami aztán alapvető, természetes tudás, készség lesz egy egész életen át. Vállalatunk társadalmi felelőségvállalásának (CSR) alapját jelenti, hogy a fiatal generáció változást hozhat, éppen ezért fektetünk az ő oktatásukba. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Uralja a zöld ipari ingatlanok piacát a HelloParks
A társaság összes csarnoka – Magyarországon egyedülálló módon – már…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
XII. Laurel Retail Konferencia – működés közben látható a jövő
Május 28-án a budapesti Larus Rendezvényközpontban ismét találkoznak a kiskereskedelem…
Tovább olvasom >Pedrivel és új termékkel lép szintet a BioTechUSA és az FC Barcelona partnersége
2024 szeptembere óta a BioTechUSA-cégcsoport az FC Barcelona globális táplálékkiegészítő partnere,…
Tovább olvasom >Mantova: Olasz ízorgia, fűszerekkel
A Fratelli Mantova BBQ termékcsalád új szintre emeli a grillezést. Egész évben, akár grillsütő…
Tovább olvasom >