Volt mit ünnepelni!
A válság legnehezebb évei már mögöttünk vannak! – állítja Horváth Imre, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója, aki szerint a közelmúltban fontossá vált megerősíteni a szakmai közvéleményben, hogy az áruházlánc a professzionális vevők hozzáértő kiszolgálását tartja elsődleges feladatának. A szakembert a 2014-es év eredményeiről, a közeljövőre vonatkozó terveikről kérdeztük.
– Milyen eredményekkel zárták az előző évet?
– 2014 mérföldkő volt számunkra: egyrészt kettős jubileumot ünnepeltünk (50 éve nyílt az első METRO áruház a világon és 20 éve Magyarországon), másrészt megújult márkakommunikációt vezettünk be – ennek a szlogenje az ismert „YOU and METRO” –, amivel a profi vásárlókkal szembeni elkötelezettségünket kívánjuk kifejezni. Elégedettek vagyunk az üzleti eredményünkkel, megteremtettük egy jelentősebb fejlődés alapját 2015-re az értékesítés és az ügyfél-elégedettség területén egyaránt. Büszke vagyok arra is, hogy a korábbiaknál több energiát tudtunk fektetni szakembereink fejlesztésébe, amely kritikus tényezője a versenyképes és fenntartható üzletmenetünknek.
54452.png
54476.png
54477.png
– Hogyan érintik Önöket a törvényi változások?
– Ez is része az üzleti környezetnek, amelyben élünk, de természetesen nem öröm, ha például a korábbi mérték húszszorosára emelkedik a felügyeleti díj. Komoly összegről van szó, amelyet vagy a tulajdonosnak kell nyereségcsökkenésként elkönyvelnie, vagy nekünk kell további növekedésből, illetve a költségeinkből kompenzálnunk. Persze szívesebben foglalkozunk az ügyfél-elégedettséggel és az értékesítésnöveléssel kapcsolatos feladatokkal. Mi mindenképpen jogkövető magatartást folytatunk, és ezeket a tényezőket figyelembe véve alakítjuk rugalmasan üzleti tevékenységünket.
54422.png
54446.png
54447.png
– Milyen tervekkel indultak a 2015-ös évnek?
– Stratégiánk alapja 2015-ben sem változik, de terveinket természetesen a manapság igencsak dinamikusan változó jogi és gazdasági környezethez igazítjuk. Bízunk abban, hogy a kormány gazdaságélénkítő intézkedései pozitívan hatnak majd a hazai kkv-k működésére is, és idén a gazdaság kifehérítésének egy új szakasza kezdődik – utóbbinak az olyan komoly, megbízható márkákkal rendelkező cégek, amilyen a METRO is, haszonélvezői lehetnek.
54393.png
54417.png
54418.png
– Hogyan alakulnak kapcsolataik a különféle vevőszegmensekkel?
– Számunkra három kulcs vevőszegmens fejlődése a legfontosabb: vendéglátás, független kiskereskedelem, irodák. A három terület közül a független kiskereskedelem a legnehezebb – a diszkontláncok térnyerése gyengítette a hazai kiskereskedők pozícióját, a dohánytörvény pedig újabb kemény kihívást jelentett működésüket illetően. Árérzékeny, ráadásul stagnáló piac ez, ahol a vevők fizetőképessége sem nő; mi árainkkal, szolgáltatásainkkal és stabil minőséggel igyekszünk kiskereskedő partnereinket versenyképes helyzetbe hozni.
Az irodák, intézmények, üzemek körében a METRO tartja a korábban kivívott helyét mind a food, mind a nonfood kategóriában. Itt növekvő piacról beszélhetünk, amelynek már biztosítani tudjuk az internetes rendelés, sőt, megfelelő mennyiség esetén a kiszállítás lehetőségét is.
A legdinamikusabb fejlődést a vendéglátás szegmensében érezzük, itt egyértelműen 2015-ben is növelni kívánjuk piaci részesedésünket. Örömteli látni, hogy Magyarországon is egyre több étterem elkötelezett abban, hogy különleges élményt nyújtson vendégeinek – ők igénylik a megbízható forrásból származó, jó minőségű árukat, és hajlandóak is azokat megfizetni.
54361.png
54387.png
54388.png
– Melyik CSR-tevékenységeikre büszke?
– Sikeresen akkor működhet egy vállalkozás, ha tekintettel van a környezetében élőkre, tevékenykedőkre, és igyekszik azokat a lehetőségeihez mérten támogatni.
Karácsonykor például mind a 13 hazai áruházunk egy-egy helyi szervezettel együttműködésben folytatott készpénz- és adománygyűjtést; összesen 20 tonna élelmiszert és másfél millió forintot gyűjtöttünk össze. Sok kollégánk saját szabadidejéből áldozott arra, hogy az ünnepek alatt több száz adag ételt főzzön és osszon ki a Máltai Szeretetszolgálat közvetítésével a szükséget szenvedőknek.
Legjelentősebb CSR-aktivitásunk azonban – élelmiszer-kereskedőként – a Magyar Élelmiszerbankkal való együttműködés; már 45 érintett szervezetet sikerült bevonni a programba, és közel 43 ezer rászorulónak nyújtunk rendszeres támogatást. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >