Vizsgálat indult az Amazon ellen Ausztriában
Az osztrák versenyhivatal vizsgálatot indított az Amazon ellen, mert az állítólag kihasználja piaci fölényét más, az ő weboldalát piactérként használó kereskedőkkel szemben. Hasonló lépésről a német hatóságok részéről tavaly novemberben érkezett hír.
Az osztrák hatóság a hazai kereskedők Amazon piacteréhez való hozzáférését szabályozó szerződési feltételeket vizsgálja. Osztrák kereskedelmi szereplők által még decemberben benyújtott panaszok alapján felmerült ugyanis a gyanú, hogy az Amazon a piacterén működő más forgalmazókat saját kínálatával szemben hátrányba hozza az eladó accountjának váratlan törlésével, az eladási ár felfedésére vonatkozó kötelezettség kikötésével, illetve a jogi lépéseket megnehezítő, a joghatóságot érintő rendelkezésekkel.
Az Amazon a folyamatban lévő ügyet nem kommentálta, de – mint azt állította – „teljes mértékben együttműködik az osztrák versenyhivatallal”. Mindazonáltal azt is jelezte a cég, hogy az oldalán értékesített árucikkek 60 százalékát az ott aktív kereskedők adják el, és az ő forgalmuk kétszer olyan gyorsan nő az EU-ban, mint az Amazon saját eladásai.
Kapcsolódó cikkeink
Bécsben is elindult az ingyenes „társkereső” méheknek és virágoknak
Alsó- és Felső-Ausztria után Bécsben is elindult az ingyenes „társkereső”…
Tovább olvasom >AI-alapú kasszanélküli technológiát vezet be az Aldi az Egyesült Államokban
A Grabango által fejlesztett technológia az Amazon „Just Walk Out”…
Tovább olvasom >Lengyelországban és Ausztriában is megnyitja piacterét a Kaufland
A Kaufland, Németország egyik legnagyobb e-kereskedelmi platformja a nyár végén…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >