Visszaváltási rendszerrel ösztönzi a Carrefour az újrafelhasználást
A Carrefour a Coca-Cola, a Heineken és a Citeo együttműködésével 150 párizsi Carrefour City üzletben indította el saját betétdíjas rendszerét.
A lépés célja, hogy a vásárlókat a csomagolás környezetterhelésének csökkentésére buzdítsa a többszöri használat ösztönzésével – tette hozzá a kiskereskedő.
A Carrefour City üzletek öt terméket kínálnak majd újrafelhasználható üvegcsomagolásban: Coca-Cola üdítőital (1 l), cukormentes Coca-Cola (1 l); szénsavas ásványvíz (1 l); szénsavmentes ásványvíz (1 l) és Gallia sör (33 cl).
A vásárlók mostantól az üres palackokat a 150 üzlet valamelyikében visszaválthatják, ahol a nagy palackokért 0,20 eurót, a kis palackokért 0,10 eurót kapnak.
A palackok a raktárba és a partnerek üzemeibe visszaszállítva kimosásra, újratöltésre és a polcokra való újbóli helyezésre kerülnek.
A Carrefour célja, hogy jövőre újabb régiókban vezesse be a betétdíjas visszaváltási rendszert, és 2026-ig 500 üzletben alakítsa azt ki.
Az ADEME szerint egy újrahasznosított palack akár 51%-os víz-, 76%-os CO2- és 79%-os energiamegtakarítást eredményez.
A Coca-Cola France a „Hulladékmentes világ” stratégiája részeként vállalta, hogy 2030-ra a piacon lévő üdítős palackjainak, dobozainak, üvegeinek 100%-át összegyűjti újrahasznosítás vagy újrafelhasználás céljából.
Pascal Gilet, a Heineken France elnöke elmondta, hogy a vállalat büszke arra, hogy az ágazat többi szereplőjével együtt részt vehet ebben a kezdeményezésben.
A vállalat francia kávézókban, szállodákban és éttermekben forgalmazott mennyiségeinek mintegy 82%-át már most is újrafelhasználható palackokba töltik.
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >“A világnak több Mikulásra van szüksége” szlogennel nyitja meg itthon is a karácsonyi időszakot a Coca-Cola
A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >