Visszaváltási rendszerrel ösztönzi a Carrefour az újrafelhasználást
A Carrefour a Coca-Cola, a Heineken és a Citeo együttműködésével 150 párizsi Carrefour City üzletben indította el saját betétdíjas rendszerét.
A lépés célja, hogy a vásárlókat a csomagolás környezetterhelésének csökkentésére buzdítsa a többszöri használat ösztönzésével – tette hozzá a kiskereskedő.
A Carrefour City üzletek öt terméket kínálnak majd újrafelhasználható üvegcsomagolásban: Coca-Cola üdítőital (1 l), cukormentes Coca-Cola (1 l); szénsavas ásványvíz (1 l); szénsavmentes ásványvíz (1 l) és Gallia sör (33 cl).
A vásárlók mostantól az üres palackokat a 150 üzlet valamelyikében visszaválthatják, ahol a nagy palackokért 0,20 eurót, a kis palackokért 0,10 eurót kapnak.
A palackok a raktárba és a partnerek üzemeibe visszaszállítva kimosásra, újratöltésre és a polcokra való újbóli helyezésre kerülnek.
A Carrefour célja, hogy jövőre újabb régiókban vezesse be a betétdíjas visszaváltási rendszert, és 2026-ig 500 üzletben alakítsa azt ki.
Az ADEME szerint egy újrahasznosított palack akár 51%-os víz-, 76%-os CO2- és 79%-os energiamegtakarítást eredményez.
A Coca-Cola France a „Hulladékmentes világ” stratégiája részeként vállalta, hogy 2030-ra a piacon lévő üdítős palackjainak, dobozainak, üvegeinek 100%-át összegyűjti újrahasznosítás vagy újrafelhasználás céljából.
Pascal Gilet, a Heineken France elnöke elmondta, hogy a vállalat büszke arra, hogy az ágazat többi szereplőjével együtt részt vehet ebben a kezdeményezésben.
A vállalat francia kávézókban, szállodákban és éttermekben forgalmazott mennyiségeinek mintegy 82%-át már most is újrafelhasználható palackokba töltik.
Kapcsolódó cikkeink
AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken:…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >