Visszaváltási rendszerrel ösztönzi a Carrefour az újrafelhasználást
A Carrefour a Coca-Cola, a Heineken és a Citeo együttműködésével 150 párizsi Carrefour City üzletben indította el saját betétdíjas rendszerét.
A lépés célja, hogy a vásárlókat a csomagolás környezetterhelésének csökkentésére buzdítsa a többszöri használat ösztönzésével – tette hozzá a kiskereskedő.
A Carrefour City üzletek öt terméket kínálnak majd újrafelhasználható üvegcsomagolásban: Coca-Cola üdítőital (1 l), cukormentes Coca-Cola (1 l); szénsavas ásványvíz (1 l); szénsavmentes ásványvíz (1 l) és Gallia sör (33 cl).
A vásárlók mostantól az üres palackokat a 150 üzlet valamelyikében visszaválthatják, ahol a nagy palackokért 0,20 eurót, a kis palackokért 0,10 eurót kapnak.
A palackok a raktárba és a partnerek üzemeibe visszaszállítva kimosásra, újratöltésre és a polcokra való újbóli helyezésre kerülnek.
A Carrefour célja, hogy jövőre újabb régiókban vezesse be a betétdíjas visszaváltási rendszert, és 2026-ig 500 üzletben alakítsa azt ki.
Az ADEME szerint egy újrahasznosított palack akár 51%-os víz-, 76%-os CO2- és 79%-os energiamegtakarítást eredményez.
A Coca-Cola France a „Hulladékmentes világ” stratégiája részeként vállalta, hogy 2030-ra a piacon lévő üdítős palackjainak, dobozainak, üvegeinek 100%-át összegyűjti újrahasznosítás vagy újrafelhasználás céljából.
Pascal Gilet, a Heineken France elnöke elmondta, hogy a vállalat büszke arra, hogy az ágazat többi szereplőjével együtt részt vehet ebben a kezdeményezésben.
A vállalat francia kávézókban, szállodákban és éttermekben forgalmazott mennyiségeinek mintegy 82%-át már most is újrafelhasználható palackokba töltik.
Kapcsolódó cikkeink
NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >