Visszaváltási rendszerrel ösztönzi a Carrefour az újrafelhasználást
A Carrefour a Coca-Cola, a Heineken és a Citeo együttműködésével 150 párizsi Carrefour City üzletben indította el saját betétdíjas rendszerét.
A lépés célja, hogy a vásárlókat a csomagolás környezetterhelésének csökkentésére buzdítsa a többszöri használat ösztönzésével – tette hozzá a kiskereskedő.
A Carrefour City üzletek öt terméket kínálnak majd újrafelhasználható üvegcsomagolásban: Coca-Cola üdítőital (1 l), cukormentes Coca-Cola (1 l); szénsavas ásványvíz (1 l); szénsavmentes ásványvíz (1 l) és Gallia sör (33 cl).
A vásárlók mostantól az üres palackokat a 150 üzlet valamelyikében visszaválthatják, ahol a nagy palackokért 0,20 eurót, a kis palackokért 0,10 eurót kapnak.
A palackok a raktárba és a partnerek üzemeibe visszaszállítva kimosásra, újratöltésre és a polcokra való újbóli helyezésre kerülnek.
A Carrefour célja, hogy jövőre újabb régiókban vezesse be a betétdíjas visszaváltási rendszert, és 2026-ig 500 üzletben alakítsa azt ki.
Az ADEME szerint egy újrahasznosított palack akár 51%-os víz-, 76%-os CO2- és 79%-os energiamegtakarítást eredményez.
A Coca-Cola France a „Hulladékmentes világ” stratégiája részeként vállalta, hogy 2030-ra a piacon lévő üdítős palackjainak, dobozainak, üvegeinek 100%-át összegyűjti újrahasznosítás vagy újrafelhasználás céljából.
Pascal Gilet, a Heineken France elnöke elmondta, hogy a vállalat büszke arra, hogy az ágazat többi szereplőjével együtt részt vehet ebben a kezdeményezésben.
A vállalat francia kávézókban, szállodákban és éttermekben forgalmazott mennyiségeinek mintegy 82%-át már most is újrafelhasználható palackokba töltik.
Kapcsolódó cikkeink
Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >Új 0,85 literes palackot vezet be a Coca-Cola Németországban
A Coca-Cola 17 év után először új PET-palackmérettel lép piacra…
Tovább olvasom >Új kényelmi boltkoncepciót indít a Carrefour a párizsi metróállomásokon
Stratégiai megállapodást kötött a Carrefour az Altarea ingatlanfejlesztővel és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zabtejjel készült krémlikőrt dob piacra a Baileys az USA-ban
A Baileys legújabb innovációja egy növényi alapú likőr zabtejjel. Az…
Tovább olvasom >Példamutató nők az Univer Capsicum Clubjában
Az Univer Product Zrt. március 4-én, nőnap alkalmából különleges eseményt…
Tovább olvasom >Zöld utat adott az EU az alkoholmentes bio bor készítésnek
Az Európai Unió Bizottsága az ökorendelet megfelelő módosításával lehetővé tette,…
Tovább olvasom >