Magazin: Visszarendeződés várható a televíziós piacon 2011-ben
Megtorpant a kábelcsatornák előretörése a televíziós piacon és a nagy hirdetők is növelték költéseiket a tavalyi egyező időszakhoz képest, így bizakodóan tekint a 2011-es esztendőre a TV2 programigazgatója, Kiss Péter.
A nagy csatornák ereje karakteres beazonosíthatóságukban rejlik, amit saját produkcióik, önálló arcuk, megbízható műsorstruktúrájuk is biztosít, és amihez a nézők a kábelkalandozások után is szépen visszatérnek.
2010 januárjától a TV2 letisztult profillal, a „Szenvedélyünk a szórakoztatás” mottó jegyében szervezi főműsoridejét.
– A márkaüzenetet tükröző termékportfólió és a lendületes, fiatal csapat is mostanra ért össze igazán, így valódi szenvedéllyel és szakértelemmel tudunk dolgozni, amibe nem fér bele a középszerűség. A nézőink nem csalódhatnak a TV2-ben! – szögezi le Kiss Péter.
A piackutatási eredményeket figyelembe véve a két fő nézői elvárást – szórakoztatás és humor – tűzték zászlajukra, melyek segítségével még a rideg tényeket is széles körben fogyaszthatóvá kívánják tenni. Az „infotainment” jegyében például a politikai és gazdasági hírek mellé a közvetlen, emberi megszólalások vagy a mainstream művészvilág aktualitásai is beférhetnek.
Kiss Péter 4 évig volt a Jóban Rosszban producere, így méltán büszke a sorozat sikerére, amihez az év eleji dupla adások is hozzájárultak. A továbbiakban az új szereplők megjelenítésével a fiatal, 14–29 éves korosztály megnyerésében és a csatornához fűződő ragaszkodás elmélyítésében is szerepet kap ez a szappanopera. Szintén a jövő felnőtt nézőit vonzza a 19–20 óra között sugárzott „Ezek megőrültek” sorozat, amely nagy népszerűségnek örvend, és stabilan hozza, sőt, rendre túlteljesíti az elvárt nézettségi mutatókat.
A piac fáziskéséssel reagálja le a csatornánál lejátszódó folyamatokat, így a 2010-es megerősödés valójában a 2011-es mutatókban jelentkezik majd markánsan, ezért optimistán, pozitív várakozással tekint Kiss Péter az új esztendő elé.
– Pörgős műfaj a miénk, de türelemjáték is. Van, ami azonnal sikert arat, és van, amiért küzdeni kell, de ha megkap minden támogatást, cross-promót, sajtónyomást, akkor beérik – jegyzi meg a programigazgató.
A Megasztár a csatorna egyik legerősebb márkája. Az ötödik évad népszerűségével is bizonyította, hogy a nézőket érdekli ez a típusú tehetségkutatás, ezért a jövőben is alapozni lehet rá. De újdonságokat is terveznek a kulisszák mögött, markáns innovációkkal is előrukkolnak. A 40 milliós játszma című új vetélkedőműsor adásidejében például interneten (tv2.hu/a40milliosjatszma) is lehet majd játszani, sőt, az ott megjelenő virtuális tétek befolyásolhatják a tévében szereplő játékosokat. A TV2 tehát a közösségi média, a számítógép és a mobiltelefon világát az interakció, a megosztás, a bekukucskáló élmény, vagyis az új típusú fogyasztói elvárások szerint aktiválja, a klasszikus médium erejét a háromképernyős világ nyelvén dinamizálja.
Az FMCG-szektor meghatározó cégeivel számos hatékony és érdekes együttműködést valósított meg 2010-ben is a TV2 kreatív és kereskedelmi csapata. Kiss Péter szerint a közös gondolkodás, egymás érdekeinek megértése alapozza meg az olyan eredeti, valóban működő, figyelemfelkeltő öletek megszületését, mint például az M&M’s–Megasztár együttműködés vagy a Procter&Gamble több márkájával a Született feleségek vagy a keddi akciófilmek szponzorációja, illetve a Ferrero névnapi köszöntéseket tartalmazó sorozata és a Képírók szponzorációja. A komplex vizualitás jegyében a márkák elvárják, hogy a televízió részt vegyen a márkaélmény megteremtésében, a fogyasztói elköteleződés alakításában, amihez nélkülözhetetlen a stratégiai kapcsolat, a többszintű együttműködés. A TV2 termékportfóliójával, szervezeti felépítésével és kreatív megoldásaival is– aminek leképezése a csatorna kereskedelmi márkája, a BRANDcare – partner a hatékony kampányok megvalósításában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >