Visszaesett az alkoholmentes hideg italok fogyasztása
Hazánkban az idei első félévben 10 százalékkal kevesebb alkoholmentes hideg italt vásároltak a háztartások – derül ki a GfK Hungária és az Agrár Európa Tanácsadó Kft. alkoholmentes hideg italok helyzetét vizsgáló tanulmányából.
Az európai alkoholmentes italpiac várhatóan több mint 27 százalékát a kereskedelmi márkák teszik majd ki jövőre. Hazánkban a kereskedelmi márkák aránya még ennél is nagyobb, az idei első félévben 37 százalékos.
Az Európai Unióban a gyümölcsé piacon továbbra is a narancslé a legnépszerűbb, 38 százalékos aránnyal. Hazánkban az idei első félévben a háztartások 13 százalékkal kevesebb gyümölcslevet vásároltak. A két legkedveltebb íz a narancs és a barack, amelyek együtt a piac 40 százalékát adják.
A szénsavas üdítők fogyasztása az utóbbi években hazánkban, de az USA-ban és a nyugat-európai piacokon is szűkül. A kólák hazájában a szénsavas üdítők 2000-ben még 28, 2008-ban már csak 24 százalékos aránnyal bírtak. Nálunk a tavalyi évben 9, az idei első félévben pedig 13 százalékos visszaesés volt tapasztalható.
2008-ban közel 12 százalékos növekedést könyvelhettek el a jeges teák. Azon kevés italféleségek közé tartoznak, amelyek 2008-ban, és az idei év első felében is – mennyiségben és értékben is – növelni tudták piaci részesedésüket.
Az alkoholmentes italok széles választéka az utóbbi években elterelte a fogyasztó figyelmét a szörpökről. A tavalyi évben ismét növekedésnek indult a kategória, habár 2009 első félévében újra kevesebb szörpöt vásároltak a magyar háztartások. Az okok között meg kell említeni, hogy fontos gyártó cégek termékei teljesen vagy részlegesen hiányoznak az üzletek a polcairól.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >