Virtuális játék a bolti forgalom felpörgetésére
A PetSmart kisállat áruházlánc hüllőket népszerűsítő kvízzel és kiterjesztett valóság (AR) lencse használatával kampányol a Snapchaten.
A multimédiás üzenetküldő Snapchat az eltűnő üzenetekről lett híres, vagyis a posztolt tartalmak csak rövid ideig elérhetőek, majd eltűnnek. A pillanat, a hangulat a lényeg, amit a virtuális matricákkal és a kiterjesztett valóság eszközeivel tesznek egyre izgalmasabbá.
Játék és ajánlat
A Mobile Marketer hírközlése szerint a PetSmart az első olyan kisállat áruházlánc a világon, amely kiterjesztett valóság lencsét használ promóciós kampányában a közösségi média egyre népszerűbb csatornáján, a Snapchaten.
Az USA-ban élő Snapchat alkalmazás használók az AR-lencsék közül tudják kiválasztani vagy a Snapkód beolvasásával juthatnak el a kvízkérdésekhez, amelyeket megválaszolva kiderül, ők milyen hüllők lennének és az állat feje meg is jelenik az arcuk helyett. Ugyanakkor az AR lencsén keresztül egy 40% árengedményes kupont is kapnak, amit az üzletlánc promóciós csomagajánlatának megvásárlására fordíthatnak. A „PetSmart Thrive” kezdőcsomag egy kedvezményes hüllő – kígyó, gyík vagy teknős – megvásárlását és egy szakképzett eladó által tartott gondozási tanácsadást tartalmaz.
Az áruházlánc arra számít, hogy a vicces hüllőfej portrékat sokan megosztják családjuk, barátaik, követőik körében, így gyorsan továbbterjed az üzenet. Egyrészt a kvíz a hüllőkről is szól így edukációs küldetése is van, másrészt biztatást jelent egy hüllő megvásárlására, amit most a kedvezmény tovább ösztönözhet. Végső soron az Egyesült Államokban élő Y és Z generáció tagjait szeretnék a boltjaikba bevonzani.
A kisállat termékek jól fogytak a karantén idején
Az Earnest Research piackutató adatai alapján a PetSmart forgalma 36%-kal növekedett március közepén, a koronavírus korlátozások bejelentésével. Ez a teljes március hónapra vetítve az előző év azonos hónapjához képest 10%-os emelkedést jelent a Nielsen adatai szerint. A hüllővásárlások területén pedig az áruházlánc saját adatai alapján 50%-os eladási növekedést tapasztaltak.
Az AR tartalmak tarolnak
Az év második negyedévében naponta több, mint 180 millió Snapchat felhasználó nézett kiterjesztett valóság tartalmakat. Ehhez hozzájárult, hogy a PetSmart mellett számos cég jelent meg a Snapchaten AR tartalmakkal. A Microsoft Xbox egy tucat AR lencsével promótálja újgenerációs játék konzolját. Étel házhozszállítók, luxus, kozmetika és divat márkák is vannak a kiterjesztett valóság eszközével hirdetők közt. A Snap vállalat közlése szerint a 13-34 éves USA fogyasztók 75%-át érik el, ezen belül a 13-24 évesek 90%-át. Azt is közzétették, hogy 17%-os bevétel növekedést realizáltak a második negyedévben 454 millió dolláros forgalmukkal. A felhasználói bázisuk ugyanennyivel növekedett és elérte a 238 millió főt.
Kapcsolódó cikkeink
Tükröm, tükröm: kiterjesztett valóság a Rossmann mobilappjában
A Rossmann lépést tartva a digitális kor újításaival és a…
Tovább olvasom >Innovációk – árnyaltabbá váló utak és preferenciák
Két számjegyű infláció, háborús nyomás, éghajlatváltozás és klímaszorongás… az elmúlt…
Tovább olvasom >A Marvel Universe karaktereit felvonultató limitált kiadású csomagolást dob piacra a Coca-Cola
Limitált kiadású italdobozt dob piacra a Coca-Cola, melyet új, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >