Virtuális játék a bolti forgalom felpörgetésére

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 08. 04. 10:45

A PetSmart kisállat áruházlánc hüllőket népszerűsítő kvízzel és kiterjesztett valóság (AR) lencse használatával kampányol a Snapchaten.

Snapchat logo

A multimédiás üzenetküldő Snapchat az eltűnő üzenetekről lett híres, vagyis a posztolt tartalmak csak rövid ideig elérhetőek, majd eltűnnek. A pillanat, a hangulat a lényeg, amit a virtuális matricákkal és a kiterjesztett valóság eszközeivel tesznek egyre izgalmasabbá.

 

Játék és ajánlatPetSmart kisállat kereskedelmi lánc logo

A Mobile Marketer hírközlése szerint a PetSmart az első olyan kisállat áruházlánc a világon, amely kiterjesztett valóság lencsét használ promóciós kampányában a közösségi média egyre népszerűbb csatornáján, a Snapchaten.

Az USA-ban élő Snapchat alkalmazás használók az AR-lencsék közül tudják kiválasztani vagy a Snapkód beolvasásával juthatnak el a kvízkérdésekhez, amelyeket megválaszolva kiderül, ők milyen hüllők lennének és az állat feje meg is jelenik az arcuk helyett. Ugyanakkor az AR lencsén keresztül egy 40% árengedményes kupont is kapnak, amit az üzletlánc promóciós csomagajánlatának megvásárlására fordíthatnak. A „PetSmart Thrive” kezdőcsomag egy kedvezményes hüllő – kígyó, gyík vagy teknős – megvásárlását és egy szakképzett eladó által tartott gondozási tanácsadást tartalmaz.

Az áruházlánc arra számít, hogy a vicces hüllőfej portrékat sokan megosztják családjuk, barátaik, követőik körében, így gyorsan továbbterjed az üzenet. Egyrészt a kvíz a hüllőkről is szól így edukációs küldetése is van, másrészt biztatást jelent egy hüllő megvásárlására, amit most a kedvezmény tovább ösztönözhet. Végső soron az Egyesült Államokban élő Y és Z generáció tagjait szeretnék a boltjaikba bevonzani.

Snapchat fotó

Te milyen hüllő lennél? kvízjáték és AR lencse – Snapchat fotó

A kisállat termékek jól fogytak a karantén idején

Az Earnest Research piackutató adatai alapján a PetSmart forgalma 36%-kal növekedett március közepén, a koronavírus korlátozások bejelentésével. Ez a teljes március hónapra vetítve az előző év azonos hónapjához képest 10%-os emelkedést jelent a Nielsen adatai szerint. A hüllővásárlások területén pedig az áruházlánc saját adatai alapján 50%-os eladási növekedést tapasztaltak.

Az AR tartalmak tarolnak

Az év második negyedévében naponta több, mint 180 millió Snapchat felhasználó nézett kiterjesztett valóság tartalmakat. Ehhez hozzájárult, hogy a PetSmart mellett számos cég jelent meg a Snapchaten AR tartalmakkal. A Microsoft Xbox egy tucat AR lencsével promótálja újgenerációs játék konzolját. Étel házhozszállítók, luxus, kozmetika és divat márkák is vannak a kiterjesztett valóság eszközével hirdetők közt. A Snap vállalat közlése szerint a 13-34 éves USA fogyasztók 75%-át érik el, ezen belül a 13-24 évesek 90%-át. Azt is közzétették, hogy 17%-os bevétel növekedést realizáltak a második negyedévben 454 millió dolláros forgalmukkal. A felhasználói bázisuk ugyanennyivel növekedett és elérte a 238 millió főt.

Kapcsolódó cikkeink