Világmegváltó ötletet is díjaztak a L’Oréal fenntarthatósági programján belül
A L’Oréal közzétette fenntarthatósági programjának éves jelentését. A „Sharing Beauty with All” program eredményei komoly előrelépést tükröznek a fenntartható innováció és a vállalat éghajlatváltozás elleni küzdelemben vállalt kötelezettségét tekintve.
„2017-ben újra bebizonyítottuk, hogy a gazdasági sikerek és a környezeti teljesítmény kéz a kézben jár” – mondta Alexandra Palt, a csoport vállalati felelősségvállalásért felelős vezetője. „Szeretnénk bebizonyítani, hogy a felelős fejlődés nem csak lehetséges, de szükséges is, a fenntarthatóság pedig a jövőt alakítja.”
Egyedülálló kezdeményezés a szépségiparban a fenntartható termékekért
A Fast Company amerikai üzleti magazin minden évben elismeri azokat az ötleteket, amelyek hosszútávú, rendszerszintű változásokat eredményeznek, vagy valamilyen égető problémára nyújtanak megoldást; a L’Oréal SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool) projektje megkapta a World Changing Ideas (világmegváltó ötletek) díjat. A SPOT egy olyan értékelési eszköz, amelyet a L’Oréal azért fejlesztett ki, hogy mérje a kozmetikai termékek környezeti és társadalmi hatásait. Az eszköz a termék életciklusának minden szakaszát vizsgálja, a fejlődést négy területen követi végig: csomagolás, a termék ökológiai lábnyoma, összetevők forrása és a termék társadalmi haszna.
A projekten 2014 óta dolgoztak a L’Oréal csapatai, amelynek eredményeként 2017-ben az új vagy megújított termékek 100%-nál alkalmazták a SPOT-ot; a tavaly bevezetett termékek 76%-a javulást mutatott.
További információk a SPOT-ról.
A szén-dioxid-kibocsátás területén is nagy sikereket ért el a L’Oréal
2005-höz képest 2017-ben 73%-kal csökkentette üzemeinek és elosztó központjainak szén-dioxid-kibocsátását, miközben ugyanebben az időszakban 33%-kal nőtt a termelése. Ezen kívül 2017 végére a csoport 24 ipari telephelye lett teljesen szén-dioxid-semleges.
Ezt a kivételes eredményt a CDP is elismerte. 2017-ben, egymás után már a második évben, több mint 3000 értékelt vállalatból a L’Oréal a világ azon két vállalata közé tartozott, amely az elérhető legjobb AAA-minősítést kapta a CDP által értékelt következő három fontos területen: éghajlatváltozás elleni küzdelem, a vízhiány kérdésének kezelése és az erdőirtás csökkentése. http://www.cdp.net/en/scores-2017
A L’Oréal teljesítményére a Newsweek amerikai üzleti magazin is felhívta a figyelmet. A L’Oréal 89,9%-kal a magazin 2017. évi Green Ranking listájának első helyét foglalta el, amely 500 nemzetközi vállalat között a legjobb teljesítmény. http://www.newsweek.com/top-500-global-companies-green-rankings-2017-18
A L’Oréal a Science Based Targets kezdeményezés keretében új kötelezettségeket vállalt 2030-ig az éghajlatváltozás elleni küzdelem, illetve a szén-dioxid csökkentése terén is. A vállalat célja, hogy a teljes üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2016-hoz képest 25%-kal csökkentse, vagyis azt a mennyiséget, amelyet a L’Oréal bocsát ki, illetve amelyet közvetve bocsátanak ki a beszállítók vagy a fogyasztók a termékek használata során.
Kapcsolódó cikkeink
Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >Közösen fejleszt személyre szabott szépségápolási megoldásokat a Rakuten és a L’Oréal Japan
A partnerség a minél személyre szabottabb szépségápolási megoldások érdekében a…
Tovább olvasom >A greenwashing ma már kevés lenne
Nagy átalakulások várhatóak a piacon: a változó fogyasztói igényekre és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >