Vihar és fagy tépázza a francia szőlőtermelést
Minden sújtotta idén a francia szőlőtermést, ami csak lehet: Bordeaux-ban a tavaszi fagy, Champagne-ban a nyári viharok tépázták meg a szőlőket, emiatt a szakemberek idén közel 20%-os visszaesést várnak a borpiacon – írja a Bloomberg nyomán a portfolio.hu.
A francia agrárgazdasági minisztérium becslései szerint idén 19%-kal esik vissza a francia borpiac, ami mintegy 4,9 milliárd palack borral kevesebbet jelent majd a tavalyi évhez képest. Ha a becslések igaznak bizonyulnak, akkor ez lesz a leggyengébb év 1957 óta, amikor a tavaszi fagyok hasonlóan nagy kárt okoztak a szőlőtermésben.
A világ legnagyobb bortermelőjének címéért rendre a franciák és az olaszok hadakoznak egymással, az első helyet általában az időjárás határozza meg. Egyelőre úgy tűnik, annak ellenére, hogy az olasz szőlőlugasokat is rosszul érintették a tavaszi fagyok és a száraz nyár, az ottani termés felülmúlja majd a franciát. Az olasz borszövetség becslései szerint 47,2 millió hektoliter bor várható idén, ami magasabb, mint a franciáknak becsült 36,9 millió.
A francia borrégiók közül Bordeaux is azok között volt, amelyek leginkább megszenvedték az áprilisi fagyokat, az onnan származó bortermés közel 40%-kal esett vissza a minisztérium adatai szerint. A délkeleti vidéken nem a fagy, sokkal inkább a forró, száraz és szeles nyár okozott problémákat a termésben.
Franciaországban a bor a legértékesebb agrárgazdasági termék, és egyben az ország legfontosabb agrárexport terméke, tavaly 8,25 milliárd euró értékben vittek külföldre a francia borokból, elsősorban a Bordeaux-i és Champagne-i borokat keresve. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Áprilisban indul a digitális tápérték-jelölési rendszer a borászati termékekre
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésben az Agrárminisztériummal és a…
Tovább olvasom >Hamarosan búcsút inthetünk a juharszirupnak?
Kanada jelentős juharszirup-tartalékának hirtelen csökkenése aggodalomra ad okot: a Québecben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >