Végre csökken a méregdrágává vált trappista sajt ára is
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján az elmúlt egy évben a trappista sajt ára Magyarországon jelentős mértékben csökkent, 6,1 százalékkal. Ez a kedvező tendencia lehetőséget teremt a vásárlóknak a költségek csökkentésére – mutat rá Pénzcentrum.

Tovább fog csökkenni a trappista ára
A trappista sajt árának csökkenése a tavalyi magas bázisból ered, hiszen tavaly júliusban (egy hónap alatt) több mint két százalékkal drágult. Ezzel szemben idén júliusban várhatóan némi árcsökkenés következett be. A havi alapon 0,1 százalékos defláció elsődleges motorja az élelmiszerek áresése volt. Az élelmiszerek kategóriájában jelentős, 2-3 százalék körüli csökkenéssel számolhatunk.
Az elmúlt hónapokban a trappista sajt ára így is mérséklődött, ami örömteli hír a vásárlók számára. Azonban a kedvező árváltozások mögött több tényező is áll. A magyar mezőgazdaság kedvező teljesítménye, az energiaköltség csökkenése, valamint az importőröket segítő erősödő forint mind hozzájárultak az árcsökkenéshez.
A trappista sajt árának csökkenése pozitív hatással lehet a fogyasztók pénztárcájára, hiszen ez az egyik leggyakrabban vásárolt sajtfajta. A vásárlóknak érdemes figyelemmel kísérni az árak alakulását és kihasználni az olcsóbb időszakokat vásárlás során. Az előrejelzések szerint további árcsökkenésekre lehet számítani az élelmiszerpiac szereplői között zajló verseny miatt.
A trappista sajt árának csökkenése együtt jár azzal a globális trenddel is, miszerint az élelmiszerpiacokon egyre nagyobb a verseny, ami a fogyasztók számára kedvező árakat eredményezheti. Az egészséges élelmiszerek iránti növekvő kereslet és a fogyasztók tudatosságának emelkedése szintén befolyásolja az árakat.
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >27%-os árcsökkenéssel ünnepli 27 éves születésnapját a magyar Auchan
Az Auchan Magyarország májusban ünnepli 27. évfordulóját. Ez alkalomból négy…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >