Végre csökken a méregdrágává vált trappista sajt ára is
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján az elmúlt egy évben a trappista sajt ára Magyarországon jelentős mértékben csökkent, 6,1 százalékkal. Ez a kedvező tendencia lehetőséget teremt a vásárlóknak a költségek csökkentésére – mutat rá Pénzcentrum.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/08/pexels-tabitha-mort-773253.jpg)
Tovább fog csökkenni a trappista ára
A trappista sajt árának csökkenése a tavalyi magas bázisból ered, hiszen tavaly júliusban (egy hónap alatt) több mint két százalékkal drágult. Ezzel szemben idén júliusban várhatóan némi árcsökkenés következett be. A havi alapon 0,1 százalékos defláció elsődleges motorja az élelmiszerek áresése volt. Az élelmiszerek kategóriájában jelentős, 2-3 százalék körüli csökkenéssel számolhatunk.
Az elmúlt hónapokban a trappista sajt ára így is mérséklődött, ami örömteli hír a vásárlók számára. Azonban a kedvező árváltozások mögött több tényező is áll. A magyar mezőgazdaság kedvező teljesítménye, az energiaköltség csökkenése, valamint az importőröket segítő erősödő forint mind hozzájárultak az árcsökkenéshez.
A trappista sajt árának csökkenése pozitív hatással lehet a fogyasztók pénztárcájára, hiszen ez az egyik leggyakrabban vásárolt sajtfajta. A vásárlóknak érdemes figyelemmel kísérni az árak alakulását és kihasználni az olcsóbb időszakokat vásárlás során. Az előrejelzések szerint további árcsökkenésekre lehet számítani az élelmiszerpiac szereplői között zajló verseny miatt.
A trappista sajt árának csökkenése együtt jár azzal a globális trenddel is, miszerint az élelmiszerpiacokon egyre nagyobb a verseny, ami a fogyasztók számára kedvező árakat eredményezheti. Az egészséges élelmiszerek iránti növekvő kereslet és a fogyasztók tudatosságának emelkedése szintén befolyásolja az árakat.
Kapcsolódó cikkeink
A cseresznye termelői ára 14 százalékkal alacsonyabb
Az Eurostat adatai szerint az unió a friss cseresznye tekintetében…
Tovább olvasom >A nyerstej kiviteli ára 19 százalékkal alacsonyabb volt a termelői átlagárnál
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 áprilisában az…
Tovább olvasom >Úttörő innováció a sajtkészítésben: a NewMoo növényi alapú kazeint fejleszt
A NewMoo Ltd., egy izraeli élelmiszer-technológiai start-up vállalkozás, újraértelmezi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >