Véget ért az Anuga – delikátesz és édesség

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 15. 00:05

Szerdán este, öt nap után bezárt az Anuga Kölnben. A világ legnagyobb élelmiszer vására jövőre Párizsban a SIAL lesz, páros év lévén – jelenti tudósítónk, Bajai Ernő.

Ahogyan az Anugán kiállított tíz termékcsoporton belül legnagyobbnak az általános élelmiszer, delikátesz rész bizonyult, úgy a legtöbb magyar résztvevő is is a 2-es csarnokban állított ki. Az összesen 6 522 kiállítóból 3 431 mutatkozott be ebben a részlegben. Kínai, összepréselt tökmag falattól a mediterrán olajbogyókig és olíva olajokig terjedt a rendkívül széles árukínálat. A kiállító 45 magyar cég közel fele, 19 tartozott ebbe az általános/delikátesz kategóriába.
Örvendetes, hogy az exportálni törekvő magyar cégek között olyan kis- és középvállalatok is megjelentek Kölnben, amelyek itt most először állítottak ki. Például a Nógrád megyei Bokor községben nyolc féle juhtejterméket készítő Hiksz Kft. értékesítési vezetője, dr. Tasnádi Márta Éva bízik benne, hogy a sok érdeklődőből lesz olyan partner, akivel cégük elkezdhet majd exportálni:
– Ígéretes tárgyalásokat folytattunk potenciális disztribútorokkal. Kiváló Magyar Termékeink otthon a Tesco, Metro és CBA üzleteiben keresettek, bízunk benne, hogy EU-konform üzemünk termékei külföldön is sikeresek lesznek.
A sajtóközpontban az édesség piac trendjeiről kaptunk érdekes információkat Hans Strohmaiertől, a müncheni Sweets Global Network cég igazgatójától. A három német nyelvű ország trendjeivel kapcsolatban megállapította: Európában a britek és a németek fogyasztják a legtöbb édességet. Értéket tekintve azonban, földrészünkön a svájciak költik a legtöbbet csokoládéra, cukorkára, édes kekszre és a többire.
A három német nyelvű ország közül Németországban és Ausztriában 3-3 százalékkal nőtt az édességek kiskereskedelmi forgalma 2008 szeptember-2009 augusztusban, az előző évhez képest, értéket tekintve. Svájcban plusz 1 százalékot regisztráltak. A növekedés fő forrása az áremelkedés.
Az egyes termékcsoportok fogyasztása azonban erősen különbözik. Németországban pralinénál plusz 8 százalékot regisztrált a Nielsen, csokoládés csóknál mínusz 6-ot. Ausztriában a rágógumi növekedett legjobban, 6 százalékkal, és egyik kategória bolti eladása sem csökkent. Svácjban kisebb mértékben mozdult el a forgalom negatív vagy pozitív irányba.




Kapcsolódó cikkeink