Vége a „zsákbamacskának” a vendéglátásban: Így reformálta meg az Eventrend Group a munkaerő-szervezést a Giggle segítségével
A vendéglátóipar és rendezvényszervezés egyik legnagyobb kihívása a szezonális ingadozások és a magas fluktuáció kezelése. Az Eventrend Group, Magyarország egyik vezető vendéglátóipari csoportja (többek között a Groupama Aréna, a New York Kávéház és a Gundel üzemeltetője) azonban sikeresen megtalálta a választ erre a kihívásra: a Giggle digitális megoldásával a munkaerő-kölcsönzés bizonytalanságát tudatos, adatalapú toborzásra cserélte.
A Városliget Cafétól a Groupama Arénáig
Az együttműködés 2023 tavaszán indult a Városliget Café regisztrációjával. Ezzel párhuzamosan a Groupama Aréna egy beszállítói ajánlás alapján szintén elkezdte tesztelni a Giggle platformját. A pilot projekt sikere a cégcsoporton belüli menedzsment-átjárásnak köszönhetően gyorsan „best practice”-szé vált: ma már az Eventrend olyan presztízsértékű helyszínei is aktívan használják a rendszert, mint a Carlton Hotel, vagy a Főörség Étterem vagy az Anantara New York Palace.
Minőség kontroll munkáltatói kézben
A hagyományos munkaerő-kölcsönzőkkel és diákszövetkezetekkel szemben, ahol a megrendelők számára sokszor kevés átlátható információ áll rendelkezésre a jelentkezők valódi tapasztalatáról, a Giggle legfőbb vonzereje a teljes transzparencia és a döntési szabadság lett a cégcsoport számára.
„Azért esett a Giggle-re a választásunk, mert itt személyesen én válogathatok a jelentkezők közül az értékelések és az életrajzok alapján. Más szolgáltatóknál gyakran lutri, hogy kit kapunk, itt viszont megszűnt ez a fajta bizonytalanság”
– nyilatkozta a Kósa Izabella, a Groupama helyszín egyik vezetője.
A platformon elérhető 150.000 regisztrált felhasználó és a felnőtt munkaerő dominanciája olyan likviditást biztosít, amely a Groupama szintű partnerek számára is lehetővé teszi a műszakok gyors és minőségi betöltését rövid idő alatt. Az év minden szezonjában, akár váratlan igényekre is órákon belül képes reagálni a Giggle.
Rugalmasságból állandóság
Bár a rendszer az alkalmi munkavállalásra épül, az Eventrendnél egy érdekes hibrid modell alakult ki. A Groupama Arénában a kezdeti szezonális tűzoltás helyét átvette egy stabil, visszajáró „Giggle-csapat”. Különösen a mosogató, felszolgáló és raktáros pozíciókban alakult ki egy olyan elkötelezett munkavállalói közösség, akikre a cég szinte állandó munkatársként számíthat, az állománnyal járó adminisztrációs terhek nélkül.
„Azt hiszem ez mindent elmond a Giggle hatékonyságáról: a Gigglerek nagyon szeretnek ide járni, a mosogatós csapatunkban küzdenek a helyekért. Néha még extra pozíciót is teszek fel, csak hogy tudjanak jönni”
– tette hozzá a Groupama Aréna Bankett vezetője.
Az együttműködésnek köszönhetően az elmúlt időszakban olyan karrierutak is kirajzolódtak, ahol a Giggle-en keresztül érkező alkalmi munkavállalók később állandó csapattagként folytatták tovább. Erre már volt is példa: a Városliget Café egyik Giggle-munkatársát 2024 nyarán teljes munkaidőben vette át a helyszín
Költséghatékonyság és egyszerűsített adminisztráció
A felhasználói élmény mellett a költségek kiszámíthatósága és kontrollja is kulcstényezővé vált. A hagyományos szolgáltatók gyakran egyetlen szuperbruttó óradíjat kommunikálnak – például „5000 Ft / óra” – azonban ebből sem a partner, sem a munkavállaló nem látja, hogy pontosan mennyi a kézhez kapott bér, mekkora az adó és mekkora a szolgáltatói jutalék. A Giggle ezzel szemben teljesen transzparens, bottom-up modellt alkalmaz: a költségek egymásra épülő elemekből állnak össze, így minden szereplő pontosan láthatja, mi mennyi, és ki mekkora részt kap. Ez nemcsak rugalmasságot biztosít a bérezésben, hanem valós kontrollt is ad a partnerek kezébe.
„Más kölcsönzőkkel ellentétben a Giggle-nél mi állítjuk be az órabért. Míg a diákszövetkezetek esetén mindig fix órabérrel, kötött keretek között dolgoznak, itt a kereslet-kínálat és a sürgősség függvényében mi magunk optimalizálhatjuk a költségeinket.”
– tette hozzá Kósa Izabella.
Hosszú távú stratégia
Az Eventrend tapasztalatai azt mutatják, hogy a catering és a nagy forgalmú à la carte éttermek illetve szállodák világában nem érdemes akkora állandó állományt fenntartani, amely a csúcsidőszakokat is lefedi. A Giggle digitális megoldása ma már a cégcsoport munkaerő-stratégiájának szerves része, amely a betegszabadságok és a váratlan forgalmi ugrások esetén is stabil hátországot biztosít.
Kapcsolódó cikkeink
Béremelési kilátások 2026-ban: számíthatunk fizetésemelésre? – Szakértő válaszol
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fokozatos gazdasági élénkülést vetítenek előre a cégek toborzási tervei
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Optimisták a gazdasági helyzetükkel, óvatosak a létszámterveikkel kapcsolatban a magyarországi cégek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekorddöntő Black Friday az online rendelések terén
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kampány indult a hús- és tejtermékekkel kapcsolatos tévhitek eloszlatásáért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szolnok belvárosában nyílt a legújabb PENNY üzlet
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
