Védjeggyel ösztönözi a helyi élelmiszerek fogyasztását Kaposvár
Kampányt indít és védjeggyel ellátott minőségi termékekkel ösztönözi a helyi élelmiszerek fogyasztását, az értékesítést pedig egy üzlet megépítésével is segíti Kaposvár önkormányzata – tájékoztatta az önkormányzat az MTI-t pénteken.
Szita Károly (Fidesz-KDNP) polgármester a védjegy-programról szóló közleményében hangsúlyozta: Kaposvár tudatosan fejleszti élelmiszeriparát. „Az a célunk, hogy minél több jó minőségű, egészséges termék készüljön városunkban, újabb munkahelyeket teremtve ezzel” – fogalmazott a politikus, hozzátéve: közös érdek, hogy Kaposvárral beazonosítható termékek jelenjenek meg a piacon, akár tejről, mézről, húsról, vagy egyéb élelmiszerről van szó.
Arról, hogy mely élelmiszeripari termékek kaphatják meg a jó minőséget garantáló márkajelzést, a Kaposvári Egyetem szakemberei által kidolgozott követelményrendszer – eredet, élelmiszerbiztonság, összetétel, csomagolás, érzékszervi tulajdonság – alapján döntenek. Az erről szóló szerződést a napokban írta alá Kaposvár polgármestere és az egyetem rektora – áll a közleményben.
„A szakemberek szerint az országban nincs még egy olyan város, ahol minden adott lenne ehhez a programhoz. Kaposváron jelen van az egyetem kutatói és marketing háttere, a termelői és feldolgozói háttér és az ügy mellett elkötelezett önkormányzat is. A program sikere pedig hozzájárulhat a város gazdaságának erősítéséhez, segítheti a helyi termelők megélhetését” – írta az önkormányzat.
Répás Orsolya, az önkormányzat szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: a program a „Helyi termékvédjegy és helyi termékek boltjának kialakítása Kaposváron” című projekt keretében – 95 százalékos támogatással – 106 millió forintból valósul meg. A Kaposvár védjeggyel ellátott termékek várhatóan a jövő év első felében kerülnek forgalomba – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >