Vásárlás és női lélek

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 01. 22. 00:04

A férfiak uralta kereskedelmi szektor kevéssé figyel a női vásárlók kiszolgálására, pedig a háztartásban használatos fogyasztási cikkek 70 százalékát nők vásárolják, és vásárlásaik dinamikusabban nőnek, mint India és Kína fogyasztói piaca együttvéve.

Erre a következtetésre jutott a Boston Consulting Group (BCG) nemzetközi felmérése, mely megállapította, hogy az üzleti életet uraló férfi menedzserek zömének halovány elképzelése sincs arról, hogy milyen alapvető szerepet játszanak a nők a gazdaságban, vagy nem értik, hogy miként kellene kiszolgálni őket. Az okok sokrétűek, kezdve azzal, hogy nem végeznek megfelelő mélységű kutatásokat, s így nem tudják milyen csatornákon szerzik be a nők az információikat. A férfiak emellett nem érzékelik azt, hogy a nőket szinte mindig szorítja az idő. A férfi menedzserek jobbára más férfi vezetőkkel közösen döntenek az új termékekről, árazzák be azokat és dolgozzák ki a marketing kampányokat. S végül, de korántsem utolsósorban, a férfi menedzserek nem számolnak azzal, hogy az értékesítése szánt termékek nem minden esetben működnek úgy, ahogy azt hirdetik róluk.
A BCG által 22 országban, 15 ezer nőt és 5 ezer férfit megszólaltató felmérésen alapuló kutatás eredményeiről a Wall Street Journal számolt be, amely nevesítve azokat a hibákat, melyeket a nőknek szánt termékek megalkotása és marketingje során elkövetnek.
Míg a férfiak inkább praktikus okokból vásárolnak,a nőknél fontos az érzelmi töltet, továbbá az újdonság varázsa. A nők a csökkentett árú terméket és szolgáltatást gyakran csak másod- osztályúnak tartják. A férfiak kevéssé készek a férfi és a női vásárlók közötti különbségtételre – miközben a nők nem hajlandóak megvenni azokat a termékeket, amelyeket nekik "is" kínálnak. A férfiak hajlanak arra, hogy a marketing kampányokat sztereotípiákra alapozzák – miközben a nők elvárják, hogy pontosan őket célozza meg a kommunikáció.
A férfiak csekély empátiát tanúsítva elhanyagolják a közvetlen környezet fontosságát – miközben a nők számára a személyes kapcsolat kiemelkedően fontos, s egy elégedett női vásárló tízet hoz magával
Azok a vállaltok, melyek felismerik és érvényesítik ezeket a szempontokat, komoly versenyelőnyhöz juthatnak – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink