Vásárkörút a világ körül

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 03. 08:00

A rendezvénynaptárból kiragadva néhány, az FMCG-piac szereplői részére fontos kiállításra szeretnénk ráirányítani a figyelmet, a teljesség igénye nélkül. Aktuális jelenség, hogy a válság hatására bizonyos rendezvények megszűnnek, másokat összevonnak vagy átpozicionálnak. A nagyok persze tartják állásaikat.Grüne Woche
2010. január 15–24., Berlin
– A gazdasági válság következtében az utóbbi időben mutatkozó tendencia szerint sajnos Magyarországon a kiállítások szerepe, jelentősége (főleg az élelmiszer-szektorban) jelentősen csökken. Azzal, hogy egyes cégek a források hiánya miatt lemondanak a kiállításokon való részvételről, teret engednek azoknak a versenytársaknak, akik továbbra is áldozni kívánnak erre a marketingeszközre – kezdi nyilatkozatát Gaál Zoltán, az AMC rendezvényszervezési osztályának vezetője. – Sajnos jelen pillanatban csak benyújtott tervezetük van, jóváhagyott programjuk még nincs 2010-re. Az egyetlen biztos pont, hogy a világ legnagyobb élelmiszer-ipari közönségvásárán, 2010. január 15–24. között Berlinben megrendezésre kerülő Internationale Grüne Woche kiállításon hazánk partnerországként szerepel.
Az esemény fényét emeli, hogy a kiállítás 75. jubileumát ünnepli. Az idei adatok alapján 56 ország 1600 kiállítója jelenik meg 115 000 négyzetméteren. E rendezvényről is elmondható, hogy a közösségi megjelenés támogatással erős és népszerű a magyar kiállítók körében. A 2009-es vásáron 71 országból érkezett 403 ezer látogatót regisztráltak, akiknek majdnem 30 százaléka volt szakmai érdeklődő. A vásár kiemelkedő szakpolitikai kísérő keretprogramok helyszíne, közülük az egyik legfontosabb az agrárminiszterek csúcstalálkozója és a Global Forum for Food and Agriculture (GFFA), amelynek fő témája a „Mezőgazdaság és a klímaváltozás – a politika és gazdaság új koncepciói” volt. Bár az IGW, mint fogyasztói vásár, elsősorban nem a közvetlen üzletkötések helye, a partnerországi megjelenés kiváló alkalmat ad arra, hogy egy olyan komplex képet mutasson a magyar élelmiszer-gazdaságról, amelyet az AMC egyre inkább erősíteni szeretne a nemzetközi szakmai és fogyasztói körökben.
A korábbi évek munkáját folytatva, a közönségvásárral egy időben ismét áruházi akciót szervez az AMC a Kaufhof áruházláncban. Az IGW esetében a látványos és nagy volumenű megjelenésnek, valamint a gazdag és változatos kísérőprogramoknak köszönhetően óriási érdeklődésre számítanak. A német fogyasztók emlékeiben, elképzeléseiben jellemzően mindmáig él a hagyományos Magyarország-kép, kiegészülve a nemzetközi média által felerősített egyéb vonatkozásokkal (határnyitás, sport stb.). A célcsoport már meglévő ismeretei, emlékképeire alapozva, de azt kiegészítve, felfrissítve törekszik az AMC az érdeklődést PR- és reklámkampányokkal is megalapozni.
– Hangsúlyozni szeretnénk, hogy a bemutatott kiállítás mellett az Agrármarketing Centrum által beterjesztett tervezetben számos további élelmiszer-ipari szakkiállítás szerepel – fűzi hozzá Gaál Zoltán.

Fruit Logistica
2010. február 3–5., Berlin
A zöldség- és gyümölcsmarketing nemzetközi szakvásárát 18. alkalommal rendezik meg. 80 ország majd 2200 kiállítója a teljes termékpályát felölelően mutatja be a friss termékek piacát, a globális nagyvállalatok, valamint a kis- és középvállalatok kínálatát a világ minden tájáról. 120 ország mintegy 50 000 döntéshozó szakmai látogatója lesz jelen a szakma irányt mutató találkozóhelyén, ahol a keretprogramokon és a 29. Friss fórumon minden aktuális téma sorra kerül. Egyidejűleg kerül megrendezésre a FRESHCONEX kiállítás a friss zöldségből és gyümölcsből készült kényelmi termékek és gyártástechnológiájuk szakvására is.

BioFach
2010. február 17–20., Nürnberg
Az organikus termékek világvására 21. alkalommal vonultatja fel az ellenőrzött, tanúsítvánnyal rendelkező, ökológiai előállítású termékeket. Ez évi kiemelt téma a fair kereskedelem. Majd 130 ország, mintegy 2700 kiállítója mutatja be árucikkeit és szolgáltatásait. Körülbelül 46 000 szakmai látogató érkezik a világ minden tájáról. Egyúttal a rendezvény a bioborok legnagyobb seregszemléje és versenye is.
Egyidejűleg rendezik a Vivaness 2010, a természetes kozmetikumok és a wellness vásárát is.

FOODAPEST, UKBA
2010. február 21–24., Budapest
A FOODAPEST nemzetközi élel-miszer-, ital-, élelmiszer-gépipari és vendéglátó-ipari szakkiállítás megújul, számos kísérőprogrammal bővülve várja az érdeklődőket. A szemléletváltás egyik jele, hogy a megszokott év végi időpontról az év elejére kerül, de a többi változás is hasonlóan látványosnak ígérkezik. Az eddigiektől eltérően lesznek közönségnapok, de a koncepció továbbra is a szakmaiság és a nemzetköziség hangsúlyozása. Fókusztémák az élelmiszer-biztonság és a tudatos vásárló. Egyidejűleg rendezik az UKBA nemzetközi cukrászati, sütőipari és gasztronómiai szakkiállítást is. Porondon pedig két igazán jelentős gasztronómiai verseny, a Junior Cukrász Világbajnokság és a Bocuse d’Or Hungary – a szakácsolimpiának számító világverseny – hazai selejtezője.

SALIMA, MBK, INTECO, VINEX, EMBAX
2010. március 2–5., Brno
A nemzetközi élelmiszer-ipari szakvásár legfontosabb témakörei az élelmiszer, ital, zöldség, gyümölcs, korszerű táplálkozás mellett a csomagolástechnikát is felöleli. Egyidejűleg kerül megrendezésre az MBK – nemzetközi malomipari, sütő- és cukrászipari szakvásár; az INTECO – nagykereskedelmi, szállodaipari és catering-berendezések nemzetközi vására; a VINEX – nemzetközi borvásár; valamint az EMBAX – csomagolási és csomagolástechnikai szakvásár. Több mint 23 000 négyzetméteren közel 40 ország ezernél több kiállítója várja az érdeklődőket, akik 50 országból érkeznek, és számuk megközelíti a 40 000 főt.

Alimentaria
2010. március 22–26., Barcelona
A páros évente megrendezésre kerülő, nemzetközileg a legrangosabb élelmiszer- és ital-szakkiállítások között számon tartott esemény 18. alkalommal nyitja meg kapuit. 131 000 négyzetméteren, amiből 95 000 négyzetméter egy légtérben helyezkedik el, 70 ország közel 5000 kiállítója mutatja be portékáját. A látogatók, több mint 160 000 fő, 155 országból érkeznek. Fókusz-célkitűzés a nemzetköziség és a márkaérték bemutatása, valamint a kutatás és fejlesztés jelentőségének hangsúlyozása. (Ld. tudósításunkat a 45. oldalon)

Marketing at Retail Show
2010. március 30 – április 1., Párizs
Kétévenként rendezi meg a Reed Expositions France és a POPAI France közösen a POP-szakma seregszemléjét, ahol négy területre összpontosítva jelennek meg a kiállítók. A POP és Field marketing, az üzletberendezés és kereskedelmi design, a digitális média és interaktív POP-technológiák, valamint az alapanyagok és kiegészítők témában állítanak ki a világ minden tájáról újdonságaikkal ide érkezők. A szervezők átfogó, szektorokon és iparágakon átívelő megoldásokat kívánnak bemutatni az eladás és vásárlás helyén jelentkező új kihívásokra válaszul, márkák, forgalmazók, hálózatok és megoldásszállítók részére egyaránt. A kísérő rendezvények is nagy érdeklődésre tarthatnak számot, többek között a POPAI nemzetközi POP-, digitális és üzletberendezés-versenye és díjkiosztója, valamint változatos konferencia- és fórumprogramok várják az ide látogatókat.

PLMA
2010. május 18–19., Amszterdam
A saját márkás termékek nemzetközi vására hozzájárul a kereskedők és gyártók egymásra találásához, a sikeres private label programok megvalósításához. A kereskedelem növekvő szerepvállalásának köszönhetően a saját márkás termékek köre egyre bővül, sosem látott érdeklődés kíséri az újdonságok, ötletek és új kapcsolatok témakörét. Több mint 3200 kiállító, 39 nemzeti és regionális pavilon, szeparált food- és non-food-terület, felkészítő szemináriumok, Új Termék Expo és Ötletáruház biztosítja, hogy a kiállítók és a látogatók is elégedettek legyenek a kiállítás magas színvonalával.

SIAL China
2010. május 19–21., Shanghaj
11. alkalommal rendezik meg Ázsia élelmiszer-, ital- és vendéglátás-seregszemléjét. 84 országból közel 30 000 látogató tekinti meg a több mint 50 nemzetet képviselő 1000 kiállító portékáját. Ugyanakkor a látogatók betekintést nyernek Kína 25 tartományának változatos termékkínálatába. Kísérő rendezvényei között szerepel a 6. Trend és Innováció verseny, vagy a 3. Főzési Trend szekció, ahol a kiállítók termékeit felhasználva neves szakácsok versenyeznek. A 2010-es Világkiállítás szintén ekkor zajlik Shanghajban, így az ide érkező 70 millió látogató különleges hozzáadott értéket generál a kiállítás résztvevőinek.

Riga Food
2010. szeptember 8–11., Riga
Másfél évtizede a Baltikum egyik legjelentősebb élelmiszer, ital, élelmiszeripar, technológia, csomagolás, vendéglátás, hotel és üzletberendezés, szolgáltatás témájú szakvására, az értékesítés növelésének, új piacok nyitásának kiváló terepe. Lehetőség van disztribútorok, új üzleti kapcsolatok kiépítésére. Hagyományos és új rendezvények egyaránt kapcsolódnak a kiállításhoz, üzleti fórum, termék-, szakács-, cukrász- és bártender-verseny mellett innovatív technológiák bemutatója is lesz. A 15. jubileumi vásár az eddigieknél is professzionálisabb, a kiállítók és látogatók igényeit még jobban figyelembe vevő, az üzleti céloknak messzemenően megfelelő találkozási pontként definiálja magát.

InterMopro, InterCool, InterMeat, Hogatec
2010. szeptember 12–15., Düsseldorf
A tejtermékek nemzetközi szakvására, amely a tejféleségek és kevert tejtermékek teljes választékát magában foglalja. Külön bemutató keretében az eltarthatóság és a CSR, valamint a Gourmet Plaza szerepelnek. Egyidejűleg kerül megrendezésre az InterCool – a mélyhűtött élelmiszerek, fagylaltok és hűtéstechnika nemzetközi szakvására; az InterMeat – a húsok- és húskészítmények nemzetközi szakvására; valamint a Hogatec – a nemzetközi szállodaipari, gasztronómiai és közétkeztetési szakvásár is, amelyhez témaparkok kapcsolódnak AMBIENCE + Ambitions, Pro-Wein Lounge, COFFEE + Culture, COOK + Chill, Breakfast & Brunch, IdeasKitchen címekkel. Legutóbb 65 00 szakmai látogató érkezett 75 országból a vásárhármas 970 és a Hogatec 500 kiállítójához.

Signexpo, Digitalexpo
2010. szeptember 15–17., Budapest
Budapesten immár 4. alkalommal kerül megrendezésre a Signexpo, és vele együtt 2. alkalommal a Digitalexpo. Mindkettő a szakma magyarországi csúcsrendezvényének számít, hiszen olyan előnyöket kínál, amelyekkel más rendezvény nem rendelkezik.
A reklámdekorációs és nyomdaipari szakemberek, a média- és printbuyerek, valamint a végfelhasználók számára mutatja be a reklámdekoráció, a nyomtatott és infokommunikáció gépein, alapanyagain, szolgáltatásain keresztül a vizuális kommunikáció világát az ötlettől a megvalósításig. A Digital Signage a vizuális kommunikáció egyik gyorsan fejlődő ágazataként aktív résztvevője a 3 napos rendezvénynek.
Mivel 2004 óta folyamatos növekedést és fejlődést mutat, a 2010-es rendezvény felvállalja azt a feladatot, hogy egy, a vizuális kommunikációt komplexen bemutató fórumként jelenik meg, amelybe a szakmai ágazatok legszélesebb körben becsatlakozhatnak, így a reklámajándék-forgalmazók, kül- és beltéri reklámeszközök és POS-gyártók, -forgalmazók, kreatív stúdiók, reklámügynökségek, vonalkód- és jelöléstechnika, csomagolástechnika képviselői is meghívottak, sőt kiemelt figyelemben részesülnek. A rendezvény „szívében” termékversenyt hirdetnek, NEM csak kiállítóknak! A nevezési díj fejében (amely kiállítóknak csak jelképes összeg) bárki jelentkezhet egy vagy több alkotással, attól függetlenül, hogy korábban megvalósult-e a benevezett fejlesztés, vagy demo szinten maradt. A rangos, szakmai zsűri döntését a gálaest keretében ismerteti. A második napon vidám, szabadtéri Médiafiesztát tartanak, amelyre elsősorban kiállítókat és VIP-meghívottakat várnak. Igény esetén kiállítóiknak cégbemutató üzletember-találkozókat szerveznek, akár saját adatbázisból, a helyszínen, térítésmentesen használható tárgyalókban.
A 3 napos programsorozatnak modern, jól felszerelt környezetben, versenyképes árakkal a SYMA Rendezvényközpont ad otthont. A szervezői stáb olyan szakemberekből áll, akik jól ismerik a hazai és a külföldi piacokat, trendeket és igényeket. Céljuk, hogy a szakmai elvárásokat és a 2008-as kiállítók javaslatait figyelembe véve magas szintű szolgáltatással, egy tartalmas, jó hangulatú rendezvényt teremtsenek. Ennek érdekében a szervezést széles körű médiakampány kíséri.

SIAL
2010. október 17–21., Párizs
Az élelmiszeripar legnagyobb nemzetközi seregszemléjeként számon tartott esemény. Egy 36 000 négyzetméteres új csarnok megnyitásával lehetővé válik, hogy az IN-FOOD, a félkész termékek, összetevők és outsourcing-megoldások kiállítása, valamint az IPA, a világ élelmiszer-feldolgozó kiállítása egyidejűleg kerüljön megrendezésre. Így a teljes vertikum megjelenhet, amit mind a kiállítók, mind a látogatók régóta igényeltek. Az élelmiszeripar fő növekedésgenerátora az innováció, így mindhárom rendezvény kiemelten foglalkozik az innováció különböző szakaszaival. 215 000 négyzetméteren, 104 ország 5500 kiállítójával találkozhat itt az érdeklődő. A közel 150 000 látogató között magas a nemzetköziek és a döntéshozók aránya.
A SIAL legrangosabb versenyének, a SIAL d’Or nemzetközi termékvernynek magyaroszági partnere a Trade magazin. A hazai termékek megmérettetésének első fordulóját a Foodapest kiállításon tartjuk. (További információ:
szabo.timea@trademagazin.hu)

BRAU Beviale
2010. november 10–20., Nürnberg
Az italgyártás teljes folyamatát felölelő szakvásárt immár 49. alkalommal rendezik meg. Fő témakörei: alapanyagok – technológiák – logisztika – marketing. A 81 000 négyzetméteren bemutatkozó, mintegy 1 300 kiállító 40 százaléka külföldi. A rendezők 34 000 szakmai látogatóra számítanak.

Szerkesztőségünkben (info@trademagazin.hu) a kiállítások szervezőinek, hazai képviseleteinek elérhetősége rendelkezésre áll.

Kapcsolódó cikkeink