A vártnál kevésbé növekedett a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál kisebb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban júniusban éves összehasonlításban, havi szinten viszont erős volt a növekedés.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) hétfőn közzétett előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom az árhatások kiszűrésével 1,5 százalékkal növekedett tavaly júniushoz képest. Elemzők 2,7 százalékos emelkedésre számítottak a májusban mért kiemelkedően magas, 4,9 százalékos növekedés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 3,1 százalékkal nőtt júniusban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly júniusban 26 napon, idén viszont 25 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva júniusban a kiskereskedelmi forgalom reál- és nominálértéken egyaránt 1,1 százalékkal emelkedett májushoz képest.
Elemzők 0,2 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a májusi 0,5 százalékos bővülés után.
Az idei év első hat hónapjában a német kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 1,7 százalékkal, az árhatások kiszűrése nélkül pedig 3,5 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.
A vártnál kisebb éves szintű növekedés dacára a júniusi adatok is alátámasztják azokat a várakozásokat, miszerint idén a háztartások fogyasztása lesz – az amúgy hagyományosan exportvezérelt – német gazdaság fő hajtóereje, köszönhetően a robusztus munkaerőpiaci helyzetnek és az alacsony hitelkamatoknak.
A GfK piackutató intézet felmérése szerint augusztusra még optimistábbak lettek a már amúgy is derűlátó német fogyasztók. A múlt héten közölt adatok szerint a piackutató intézet augusztusi fogyasztói hangulatindexe 16 éves csúcsra, 10,8 pontra emelkedett a júliusi 10,6 pontról és a tavaly augusztusi 10 pontról. A fogyasztók arra számítanak, hogy mind a gazdaság általános helyzete, mind saját jövedelmi helyzetük tovább javul az idén, és nem aggasztja őket a nemzetközi feszültségek erősödése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity Outlook 2025: Új utakon a részvények
Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >