A vártnál kevésbé növekedett a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál kisebb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban júniusban éves összehasonlításban, havi szinten viszont erős volt a növekedés.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) hétfőn közzétett előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom az árhatások kiszűrésével 1,5 százalékkal növekedett tavaly júniushoz képest. Elemzők 2,7 százalékos emelkedésre számítottak a májusban mért kiemelkedően magas, 4,9 százalékos növekedés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 3,1 százalékkal nőtt júniusban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly júniusban 26 napon, idén viszont 25 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva júniusban a kiskereskedelmi forgalom reál- és nominálértéken egyaránt 1,1 százalékkal emelkedett májushoz képest.
Elemzők 0,2 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a májusi 0,5 százalékos bővülés után.
Az idei év első hat hónapjában a német kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 1,7 százalékkal, az árhatások kiszűrése nélkül pedig 3,5 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.
A vártnál kisebb éves szintű növekedés dacára a júniusi adatok is alátámasztják azokat a várakozásokat, miszerint idén a háztartások fogyasztása lesz – az amúgy hagyományosan exportvezérelt – német gazdaság fő hajtóereje, köszönhetően a robusztus munkaerőpiaci helyzetnek és az alacsony hitelkamatoknak.
A GfK piackutató intézet felmérése szerint augusztusra még optimistábbak lettek a már amúgy is derűlátó német fogyasztók. A múlt héten közölt adatok szerint a piackutató intézet augusztusi fogyasztói hangulatindexe 16 éves csúcsra, 10,8 pontra emelkedett a júliusi 10,6 pontról és a tavaly augusztusi 10 pontról. A fogyasztók arra számítanak, hogy mind a gazdaság általános helyzete, mind saját jövedelmi helyzetük tovább javul az idén, és nem aggasztja őket a nemzetközi feszültségek erősödése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kilencmillió eurós finanszírozáshoz jutott a vegán kutyaeledel-gyártó német Vegdog
A müncheni székhelyű vegán és gluténmentes kutyaeledelt gyártó Vegdog kilencmillió…
Tovább olvasom >Digitális kedvezményappot indított a német Norma
Németországban új digitális kedvezményalkalmazást indított a Norma diszkontlánc június 2-án…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >Adománygyűjtéssel kapcsolatos visszaélések
Ezúton tájékoztatjuk a lakosságot, hogy a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati…
Tovább olvasom >Havi díjat vezet be a DHL az üzleti ügyfeleknek
Július 1-jétől havi díjat vezet be a DHL az online…
Tovább olvasom >