A vártnál kevésbé növekedett a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál kisebb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom Németországban júniusban éves összehasonlításban, havi szinten viszont erős volt a növekedés.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) hétfőn közzétett előzetes adatai szerint a kiskereskedelmi forgalom az árhatások kiszűrésével 1,5 százalékkal növekedett tavaly júniushoz képest. Elemzők 2,7 százalékos emelkedésre számítottak a májusban mért kiemelkedően magas, 4,9 százalékos növekedés után.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 3,1 százalékkal nőtt júniusban az egy évvel korábbihoz képest. Tavaly júniusban 26 napon, idén viszont 25 napon voltak nyitva az üzletek.
Naptári és szezonális kiigazítással számolva júniusban a kiskereskedelmi forgalom reál- és nominálértéken egyaránt 1,1 százalékkal emelkedett májushoz képest.
Elemzők 0,2 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a májusi 0,5 százalékos bővülés után.
Az idei év első hat hónapjában a német kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 1,7 százalékkal, az árhatások kiszűrése nélkül pedig 3,5 százalékkal bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.
A vártnál kisebb éves szintű növekedés dacára a júniusi adatok is alátámasztják azokat a várakozásokat, miszerint idén a háztartások fogyasztása lesz – az amúgy hagyományosan exportvezérelt – német gazdaság fő hajtóereje, köszönhetően a robusztus munkaerőpiaci helyzetnek és az alacsony hitelkamatoknak.
A GfK piackutató intézet felmérése szerint augusztusra még optimistábbak lettek a már amúgy is derűlátó német fogyasztók. A múlt héten közölt adatok szerint a piackutató intézet augusztusi fogyasztói hangulatindexe 16 éves csúcsra, 10,8 pontra emelkedett a júliusi 10,6 pontról és a tavaly augusztusi 10 pontról. A fogyasztók arra számítanak, hogy mind a gazdaság általános helyzete, mind saját jövedelmi helyzetük tovább javul az idén, és nem aggasztja őket a nemzetközi feszültségek erősödése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja a kelet-németországi Kathi sütőipari céget az Oetker
Megállapodást kötött a német Oetker-csoport a kelet-németországi Kathi sütőkeverékeket és…
Tovább olvasom >85 millió eurós beruházással bővíti németországi üzemét az Intersnack
Az Intersnack, Európa egyik vezető sós snackgyártója, 85 millió eurót…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >