Váratlanul nagyot csökkent októberben a német kiskereskedelmi forgalom
Októberben a vártnál jóval nagyobb mértékben csökkent, az előző havihoz képest az idei legnagyobb esést szenvedte el a kiskereskedelmi forgalom Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.

Váratlan a csökkenés
Októberben a németországi kiskereskedelmi vállalkozások naptári, szezonális és árkiigazítással 2,8 százalékkal kisebb forgalmat bonyolítottak, mint az előző hónapban. Szeptemberben 1,2 százalékos volt a havi növekedés, októberre pedig a ténylegesnél kisebb, 0,6 százalékos csökkenést várt a piac.
Az előző év azonos hónapjához, 2021 októberéhez képest a kiskereskedelmi ágazat forgalma reálértéken 5,0 százalékkal csökkent a várt 2,8 százalékos éves csökkenés helyett. Szeptemberben 0,9 százalékkal csökkent éves bázison a kiskereskedelmi forgalom Németországban.
Nominálisan, azaz árkiigazítás nélkül októberben az előző havihoz képest 1,7 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, éves bázison pedig 6,2 százalékkal nőtt. A nominális és a reálértékek közötti különbség a kiskereskedelmi ágazatban bekövetkezett nagymértékű áremelkedést tükrözi.
A kiskereskedelmi forgalom márciusban elért idei csúcsától az októberi 6,2 százalékkal maradt el, de 1,8 százalékkal haladta meg a pandémia előtti utolsó év, 2019 októberének forgalmát.
Az élelmiszer-kiskereskedelem októberi forgalma havi bázison 1,2 százalékkal csökkent árkiigazítással, az egy évvel korábbitól pedig 3,9 százalékkal maradt el. A 2019 októberi élelmiszerforgalomhoz képest pedig 2,8 százalékos elmaradásban volt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom októberben reálértéken 4,5 százalékkal csökkent az előző havihoz képest, és 5,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A 2019. októberi szintet viszont 5,3 százalékkal haladta meg.
A benzinkutak forgalma októberben nem változott az előző havihoz képest, az egy évvel korábbitól 9,1 százalékkal, a 2019. októberitől pedig 4,9 százalékkal maradt el.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >