Váratlanul nagyot csökkent októberben a német kiskereskedelmi forgalom
Októberben a vártnál jóval nagyobb mértékben csökkent, az előző havihoz képest az idei legnagyobb esést szenvedte el a kiskereskedelmi forgalom Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
Októberben a németországi kiskereskedelmi vállalkozások naptári, szezonális és árkiigazítással 2,8 százalékkal kisebb forgalmat bonyolítottak, mint az előző hónapban. Szeptemberben 1,2 százalékos volt a havi növekedés, októberre pedig a ténylegesnél kisebb, 0,6 százalékos csökkenést várt a piac.
Az előző év azonos hónapjához, 2021 októberéhez képest a kiskereskedelmi ágazat forgalma reálértéken 5,0 százalékkal csökkent a várt 2,8 százalékos éves csökkenés helyett. Szeptemberben 0,9 százalékkal csökkent éves bázison a kiskereskedelmi forgalom Németországban.
Nominálisan, azaz árkiigazítás nélkül októberben az előző havihoz képest 1,7 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, éves bázison pedig 6,2 százalékkal nőtt. A nominális és a reálértékek közötti különbség a kiskereskedelmi ágazatban bekövetkezett nagymértékű áremelkedést tükrözi.
A kiskereskedelmi forgalom márciusban elért idei csúcsától az októberi 6,2 százalékkal maradt el, de 1,8 százalékkal haladta meg a pandémia előtti utolsó év, 2019 októberének forgalmát.
Az élelmiszer-kiskereskedelem októberi forgalma havi bázison 1,2 százalékkal csökkent árkiigazítással, az egy évvel korábbitól pedig 3,9 százalékkal maradt el. A 2019 októberi élelmiszerforgalomhoz képest pedig 2,8 százalékos elmaradásban volt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom októberben reálértéken 4,5 százalékkal csökkent az előző havihoz képest, és 5,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A 2019. októberi szintet viszont 5,3 százalékkal haladta meg.
A benzinkutak forgalma októberben nem változott az előző havihoz képest, az egy évvel korábbitól 9,1 százalékkal, a 2019. októberitől pedig 4,9 százalékkal maradt el.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Az ALDI Süd a legerősebb a vegán saját márkás kínálatban Németországban
A vegán saját márkás termékek kínálatát tekintve az ALDI Süd a legnagyobb…
Tovább olvasom >Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >