Váratlanul nagyot csökkent októberben a német kiskereskedelmi forgalom
Októberben a vártnál jóval nagyobb mértékben csökkent, az előző havihoz képest az idei legnagyobb esést szenvedte el a kiskereskedelmi forgalom Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.

Váratlan a csökkenés
Októberben a németországi kiskereskedelmi vállalkozások naptári, szezonális és árkiigazítással 2,8 százalékkal kisebb forgalmat bonyolítottak, mint az előző hónapban. Szeptemberben 1,2 százalékos volt a havi növekedés, októberre pedig a ténylegesnél kisebb, 0,6 százalékos csökkenést várt a piac.
Az előző év azonos hónapjához, 2021 októberéhez képest a kiskereskedelmi ágazat forgalma reálértéken 5,0 százalékkal csökkent a várt 2,8 százalékos éves csökkenés helyett. Szeptemberben 0,9 százalékkal csökkent éves bázison a kiskereskedelmi forgalom Németországban.
Nominálisan, azaz árkiigazítás nélkül októberben az előző havihoz képest 1,7 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, éves bázison pedig 6,2 százalékkal nőtt. A nominális és a reálértékek közötti különbség a kiskereskedelmi ágazatban bekövetkezett nagymértékű áremelkedést tükrözi.
A kiskereskedelmi forgalom márciusban elért idei csúcsától az októberi 6,2 százalékkal maradt el, de 1,8 százalékkal haladta meg a pandémia előtti utolsó év, 2019 októberének forgalmát.
Az élelmiszer-kiskereskedelem októberi forgalma havi bázison 1,2 százalékkal csökkent árkiigazítással, az egy évvel korábbitól pedig 3,9 százalékkal maradt el. A 2019 októberi élelmiszerforgalomhoz képest pedig 2,8 százalékos elmaradásban volt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom októberben reálértéken 4,5 százalékkal csökkent az előző havihoz képest, és 5,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A 2019. októberi szintet viszont 5,3 százalékkal haladta meg.
A benzinkutak forgalma októberben nem változott az előző havihoz képest, az egy évvel korábbitól 9,1 százalékkal, a 2019. októberitől pedig 4,9 százalékkal maradt el.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >