Van hová fejlődnünk
Hungaricool néven a magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezést indított a Spar az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával. Az áruházlánc a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból. Az AMC kezdeményezéséről, az eredményekről és a tapasztalatokról Giczi Gergelyt, az AMC ügyvezető-helyettesét kérdeztük.
Hogyan kell elképzelni az Agrármarketing Centrum és a Spar Hungaricoollal kapcsolatos együttműködését?
– Két olyan szervezet találkozott állami és piaci oldalról, amelyeknek egyaránt az a céljuk, hogy az élelmiszeriparon belül a kis- és középvállalkozói szektor innováljon termékeket, hiszen a magyar piacnak mind itthon, mind az exportot illetően óriási szüksége van új, páratlan hazai termékekre. A célunk az volt, hogy olyan exportképes termékek szülessenek, amelyek jelentősen hozzá tudnak járulni ahhoz, hogy nőjön a magyar élelmiszerek hazai és nemzetközi ismertsége, értékesíthetősége, versenyképessége.
Mennyire fontos az FMCG-piacon a termékinnováció?
– Évente 15 nagy, nemzetközi kiállításra visszük a magyar cégeket, s közben természetesen folyamatosan monitorozzuk a külhoni vállalkozásokat és termékeket. Látjuk, hogy a világ halad, és hogy Magyarországnak égető szüksége van az innovációra az élelmiszeriparban, annak érdekében, hogy lépést tudjunk tartani más országokkal, legyen szó összetevőről, marketingről vagy csomagolásról. Egy szó, mint száz: van hová fejlődnünk.
A nyertesek 2020-ban egy éven át ott lesznek számos hazai Interspar polcain. Rövid és hosszú távon milyen előnyökkel jár ez a felajánlás?
– A Hungarocool díj kiváló lehetőség a tíz győztes cég számára itthon és külföldön egyaránt, hiszen termékeik 2020 tavaszától 34 Intersparban kapnak helyet. Az AMC ebben a folyamatban azt vállalta, hogy 2021-ben bármely kiválasztott nemzetközi szakkiállításra elvisszük a győztes cégeket, ezenkívül olyan mentorprogramokban vehetnek majd részt, amelyek felkészítik őket a külhoni piaci kihívásokra. //
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi tanúsítványok garantálják a termékek és szolgáltatások magas minőségét a SPAR-nál
Minőségi tanúsítványok garantálják az élelmiszer-biztonságot és a termékminőséget a SPAR…
Tovább olvasom >Több mint ezer terméket kínál speciális táplálkozási igényekre a SPAR
A SPAR akcióiban rendszeresen találkozhatsz mentes és egészségtudatos termékekkel is!…
Tovább olvasom >212 milliós SPAR beruházás – új szupermarket nyílt Békéscsaba belvárosában
Mintegy 212 millió forintos beruházással új szupermarketet nyitott a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >