Van hová fejlődnünk
Hungaricool néven a magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezést indított a Spar az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával. Az áruházlánc a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból. Az AMC kezdeményezéséről, az eredményekről és a tapasztalatokról Giczi Gergelyt, az AMC ügyvezető-helyettesét kérdeztük.
Hogyan kell elképzelni az Agrármarketing Centrum és a Spar Hungaricoollal kapcsolatos együttműködését?
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2019/12/ertuzl_om%C3%A9k-giczi-gerg_opt_c-240x300.jpg)
Giczi Gergely
ügyvezető-helyettes
AMC
– Két olyan szervezet találkozott állami és piaci oldalról, amelyeknek egyaránt az a céljuk, hogy az élelmiszeriparon belül a kis- és középvállalkozói szektor innováljon termékeket, hiszen a magyar piacnak mind itthon, mind az exportot illetően óriási szüksége van új, páratlan hazai termékekre. A célunk az volt, hogy olyan exportképes termékek szülessenek, amelyek jelentősen hozzá tudnak járulni ahhoz, hogy nőjön a magyar élelmiszerek hazai és nemzetközi ismertsége, értékesíthetősége, versenyképessége.
Mennyire fontos az FMCG-piacon a termékinnováció?
– Évente 15 nagy, nemzetközi kiállításra visszük a magyar cégeket, s közben természetesen folyamatosan monitorozzuk a külhoni vállalkozásokat és termékeket. Látjuk, hogy a világ halad, és hogy Magyarországnak égető szüksége van az innovációra az élelmiszeriparban, annak érdekében, hogy lépést tudjunk tartani más országokkal, legyen szó összetevőről, marketingről vagy csomagolásról. Egy szó, mint száz: van hová fejlődnünk.
A nyertesek 2020-ban egy éven át ott lesznek számos hazai Interspar polcain. Rövid és hosszú távon milyen előnyökkel jár ez a felajánlás?
– A Hungarocool díj kiváló lehetőség a tíz győztes cég számára itthon és külföldön egyaránt, hiszen termékeik 2020 tavaszától 34 Intersparban kapnak helyet. Az AMC ebben a folyamatban azt vállalta, hogy 2021-ben bármely kiválasztott nemzetközi szakkiállításra elvisszük a győztes cégeket, ezenkívül olyan mentorprogramokban vehetnek majd részt, amelyek felkészítik őket a külhoni piaci kihívásokra. //
Kapcsolódó cikkeink
A SPAR saját rendezvényeivel is építi a munkatársi közösségét, amelyek keretében elismerik a szakma kiválóságait is
A SPAR, mint munkaadó számára kiemelten fontos a kollégák megbecsülése:…
Tovább olvasom >40 magyar város 73 SPAR üzletének több mint 8000 termékét viszi házhoz a Wolt: Már a heti nagybevásárlást is online intézik a magyarok
Bolti árakon intézi helyettünk a nagybevásárlást a SPAR 73 magyarországi…
Tovább olvasom >A SPAR a 2025-ös Fedettpályás Atlétikai Európa-bajnokság szponzora
Támogatja idén a SPAR lesz a 2025-ös Fedettpályás Atlétikai Európa-bajnokságot,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >