Van hová fejlődnünk
Hungaricool néven a magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezést indított a Spar az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával. Az áruházlánc a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból. Az AMC kezdeményezéséről, az eredményekről és a tapasztalatokról Giczi Gergelyt, az AMC ügyvezető-helyettesét kérdeztük.
Hogyan kell elképzelni az Agrármarketing Centrum és a Spar Hungaricoollal kapcsolatos együttműködését?
– Két olyan szervezet találkozott állami és piaci oldalról, amelyeknek egyaránt az a céljuk, hogy az élelmiszeriparon belül a kis- és középvállalkozói szektor innováljon termékeket, hiszen a magyar piacnak mind itthon, mind az exportot illetően óriási szüksége van új, páratlan hazai termékekre. A célunk az volt, hogy olyan exportképes termékek szülessenek, amelyek jelentősen hozzá tudnak járulni ahhoz, hogy nőjön a magyar élelmiszerek hazai és nemzetközi ismertsége, értékesíthetősége, versenyképessége.
Mennyire fontos az FMCG-piacon a termékinnováció?
– Évente 15 nagy, nemzetközi kiállításra visszük a magyar cégeket, s közben természetesen folyamatosan monitorozzuk a külhoni vállalkozásokat és termékeket. Látjuk, hogy a világ halad, és hogy Magyarországnak égető szüksége van az innovációra az élelmiszeriparban, annak érdekében, hogy lépést tudjunk tartani más országokkal, legyen szó összetevőről, marketingről vagy csomagolásról. Egy szó, mint száz: van hová fejlődnünk.
A nyertesek 2020-ban egy éven át ott lesznek számos hazai Interspar polcain. Rövid és hosszú távon milyen előnyökkel jár ez a felajánlás?
– A Hungarocool díj kiváló lehetőség a tíz győztes cég számára itthon és külföldön egyaránt, hiszen termékeik 2020 tavaszától 34 Intersparban kapnak helyet. Az AMC ebben a folyamatban azt vállalta, hogy 2021-ben bármely kiválasztott nemzetközi szakkiállításra elvisszük a győztes cégeket, ezenkívül olyan mentorprogramokban vehetnek majd részt, amelyek felkészítik őket a külhoni piaci kihívásokra. //
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Hatékonyabb működésre álltak át a SPAR élelmiszer-termelő üzemei
Összesen több mint 18,1 milliárd forintot fordított a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Digitális megoldásokkal csökkenti papírfelhasználását a SPAR
A logisztika és üzletek papírszükségletének csökkentését célzó kezdeményezéseivel újabb, több…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >