Van hova fejlődni a magyar FMCG szektorban a digitalizáció terén

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 11. 30. 12:39

Az EDITEL nemrég kutatást végzett a vállalati adatok és dokumentumok archiválásáról, ami többek között azt vizsgálta, hogy mennyire elterjedt a digitális archiválás, megbíznak-e a felhőalapú szolgáltatásban, és hogy készek-e elhagyni a papírt, mely fontos szempont a fenntarthatósági célok elérésében is. 

A cégek majdnem felének (47%) nincs kialakult folyamatszabályozási rendszere az archiválásra

A digitális archiválást ma már egyre több helyen alkalmazzák, ami nemcsak a koronavírus-járvány egyik velünk maradt pozitívuma, hanem fontos lépés lehet a cégek fenntarthatósági törekvéseinek figyelembevételénél is. Épp ezért az EDITEL felmérést készített több szektorban, mi az FMCG eredményeire voltunk a leginkább kíváncsiak. 

A kutatásra többségében senior alkalmazottaktól, középvezetőktől, illetve felsővezetőktől érkeztek válaszok. Meglepő eredmény, hogy a megkérdezett cégek majdnem felének (47%) nincs kialakult folyamatszabályozási rendszere az archiválásra, és ugyanennyien nem is archiválják digitálisan a dokumentumokat Ehhez képest csak 7% az, akinél már veszett el emiatt fontos irat. Aki viszont archivál, az többségében jogi dokumentumokat (100%), számlákat (100%), teljesítési igazolásokat (63%), valamint audit anyagokat (75%). 

A digitális archiválásra azonban több megoldás létezik. A kérdőív arra is kitért, hogy azok, akiknél már van ilyen rendszer, milyen szempontok alapján döntöttek. A válaszadók számára a három legfontosabb tulajdonság az a könnyű kezelhetőség, a hozzáférhetőség és a kereshetőség volt. De a döntéshozatalnál nemcsak ezek, hanem a rendszert biztosító cég pénzügyi stabilitása, illetve az általuk kínált felelősségvállalás és garancia is jelentős tényező volt. 

A megkérdezett cégek fele megbízik a felhőalapú szolgáltatásban, másik fele azonban a lokális rendszert tartotta alkalmasabbnak. 

A koronavírus-járvány home office-os időszaka után már nemcsak a digitális archiválás, hanem az elektronikus adatcsere is egyre fontosabb egy hatékony cég működésében. Ezek a rendszerek alkalmasak az egymástól különálló, de együttműködő szervezetek – például a partnerek vagy az ügyfelek – szerződéseik, számláik elektronikus kezelésére, majd azok archiválására is. A vállalati kommunikáció leegyszerűsödik, a digitálisan archivált dokumentumok nemhogy nem vesznek el, de kereshetőek is lesznek, amivel nemcsak hatékonyabbá válnak a cég belső munkafolyamatai, hanem fenntarthatóbbá is válik a napi működés.

A témával kapcsolatos ebook az EDITEL oldaláról letölthető.

Kapcsolódó cikkeink