„Valós árazással” kísérletezik az Albert Heijn
Az Albert Heijn holland szupermarketlánc „valós árazási” kísérletbe fogott három To Go üzletében azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a termékek rejtett költségeire. A kísérlet során a groningeni, wageningeni és zaandami vásárlók választhatnak, hogy a termékek normál vagy „valós” árát fizetik-e meg.
A „valós” ár tartalmazza a termékláncban felmerülő társadalmi és környezetvédelmi, így a CO2-kibocsátás, a víz- és alapanyagfelhasználás, valamint a munkakörülmények költségeit is.
A kísérlet kedvéért az Albert Heijn a kávé, a tej és a zabtej valós árát számította ki. Így míg a feketekávé szokásos ára 2 euró, addig a valós ára 2,08. A különbség az eszpresszó esetében 0,06 euró, a latte esetében pedig 36 cent, a növényi tejes változat viszont csak 11 centtel drágább.
A kezdeményezés keretében befolyó többletbevételt a vállalat a Rainforest Alliance által a kávéláncban végrehajtott fejlesztési projektekbe invesztálja.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti virág- és növényválasztékát az Albert Heijn
Megújítja és bővíti virág- és növénykínálatát a holland Albert Heijn…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >50%-ra növelné a növényi fehérje arányát kínálatában az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize az általa forgalmazott európai élelmiszer-kereskedelmi márkák körében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >