„Valós árazással” kísérletezik az Albert Heijn
Az Albert Heijn holland szupermarketlánc „valós árazási” kísérletbe fogott három To Go üzletében azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a termékek rejtett költségeire. A kísérlet során a groningeni, wageningeni és zaandami vásárlók választhatnak, hogy a termékek normál vagy „valós” árát fizetik-e meg.
A „valós” ár tartalmazza a termékláncban felmerülő társadalmi és környezetvédelmi, így a CO2-kibocsátás, a víz- és alapanyagfelhasználás, valamint a munkakörülmények költségeit is.
A kísérlet kedvéért az Albert Heijn a kávé, a tej és a zabtej valós árát számította ki. Így míg a feketekávé szokásos ára 2 euró, addig a valós ára 2,08. A különbség az eszpresszó esetében 0,06 euró, a latte esetében pedig 36 cent, a növényi tejes változat viszont csak 11 centtel drágább.
A kezdeményezés keretében befolyó többletbevételt a vállalat a Rainforest Alliance által a kávéláncban végrehajtott fejlesztési projektekbe invesztálja.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Hibrid tejeket vezet be a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn, Hollandia legnagyobb élelmiszerlánca elindította első hibrid tej…
Tovább olvasom >Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >Világszerte 11%-kal csökkentette vízfelhasználását a Heineken
2018-hoz képest tavaly 11%-kal mérsékelte a Heineken vízfelhasználását globális szinten.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >