„Valós árazással” kísérletezik az Albert Heijn
Az Albert Heijn holland szupermarketlánc „valós árazási” kísérletbe fogott három To Go üzletében azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a termékek rejtett költségeire. A kísérlet során a groningeni, wageningeni és zaandami vásárlók választhatnak, hogy a termékek normál vagy „valós” árát fizetik-e meg.
A „valós” ár tartalmazza a termékláncban felmerülő társadalmi és környezetvédelmi, így a CO2-kibocsátás, a víz- és alapanyagfelhasználás, valamint a munkakörülmények költségeit is.
A kísérlet kedvéért az Albert Heijn a kávé, a tej és a zabtej valós árát számította ki. Így míg a feketekávé szokásos ára 2 euró, addig a valós ára 2,08. A különbség az eszpresszó esetében 0,06 euró, a latte esetében pedig 36 cent, a növényi tejes változat viszont csak 11 centtel drágább.
A kezdeményezés keretében befolyó többletbevételt a vállalat a Rainforest Alliance által a kávéláncban végrehajtott fejlesztési projektekbe invesztálja.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti virág- és növényválasztékát az Albert Heijn
Megújítja és bővíti virág- és növénykínálatát a holland Albert Heijn…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >50%-ra növelné a növényi fehérje arányát kínálatában az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize az általa forgalmazott európai élelmiszer-kereskedelmi márkák körében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >