Vállalati szintű költségcsökkentésbe kezd a FrieslandCampina
– Az egész vállalat szintjén kell csökkentenünk a költségeket – hangsúlyozza a holland tejipari szövetkezet.
A FrieslandCampina közölte, hogy az egész vállalatot érintő költségcsökkentési programot indít.
A holland tejipari szövetkezet, amelynek első féléves nyeresége több mint 94%-kal visszaesett, 400-500 millió euró költségmegtakarítást tervez elérni 2026-tól.
A tervre vonatkozó további részleteket az elkövetkező hónapokban jelent majd be a vállalat, melyek hatásait december közepéig kívánja ismertetni. A cég gyárakat nem zár be, de lesznek munkahelyek, amelyek megszűnnek.
– A költségeket az egész vállalat szintjén kell csökkentenünk, bár a fő hangsúlyt a támogató funkciókra helyezzük. Ez szerkezetátalakítást és munkahelyek megszüntetését fogja eredményezni – áll a Dutch Lady tejmárka tulajdonosának közleményében.
Jan Derck van Karnebeek, aki június elején vette át az irányítást, miután az előző vezérigazgató, Hein Schumacher az Unileverhez csatlakozott, elmondta:
– Célunk egyértelmű: a szövetkezeti tagjaink által termelt tejből kiváló minőségű termékeket előállítani, és ezáltal maximális értéket teremteni a tagok számára. Olyan jövedelmet, amelyre a tagoknak szükségük van ahhoz, hogy gazdaságaik fenntartható jövőjébe invesztálhassanak. Ezért olyan fontos, hogy strukturálisan javítsuk üzleti teljesítményünket.
A FrieslandCampina bevétele és jövedelme 2022-ben növekedett, de az idei év első hat hónapjában a vállalat jövedelmezősége az alacsonyabb tejtermék-árak és a volumenek csökkenése közepette visszaesett.
A nettó nyereség 94,2%-kal 8 millió euróra mérséklődött. Az üzemi eredmény 85,7%-kal 47 millió euróra esett vissza.
A bevételek 4,6%-kal 6,9 milliárd euróra, változatlan devizanemek mellett 6,9%-kal nőttek.
Van Karnebeek hozzátette:
– A kiélezett stratégiánk, amely minden egyes üzletág esetében az egyes ügyfelekre, termékekre, márkákra és piacokra összpontosít, jelentősen javítani fogja munkánkat és versenyhelyzetünket.
A FrieslandCampina szerint a tervezett éves megtakarítások egy részére az infláció ellensúlyozása érdekében lesz szükség. A vállalat emellett a „fenntartható növekedésbe” és a nyereség növelésébe való befektetést is szem előtt tartja majd.
Kapcsolódó cikkeink
Nehéz menet lehet a Unilever növényi alapú hús üzletágának eladása
Nehézségekbe ütközhet a Unilever növényihús-üzletágának értékesítése, mivel a fogyasztói kereslet…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >