Vállalati szintű költségcsökkentésbe kezd a FrieslandCampina
– Az egész vállalat szintjén kell csökkentenünk a költségeket – hangsúlyozza a holland tejipari szövetkezet.
A FrieslandCampina közölte, hogy az egész vállalatot érintő költségcsökkentési programot indít.
A holland tejipari szövetkezet, amelynek első féléves nyeresége több mint 94%-kal visszaesett, 400-500 millió euró költségmegtakarítást tervez elérni 2026-tól.
A tervre vonatkozó további részleteket az elkövetkező hónapokban jelent majd be a vállalat, melyek hatásait december közepéig kívánja ismertetni. A cég gyárakat nem zár be, de lesznek munkahelyek, amelyek megszűnnek.
– A költségeket az egész vállalat szintjén kell csökkentenünk, bár a fő hangsúlyt a támogató funkciókra helyezzük. Ez szerkezetátalakítást és munkahelyek megszüntetését fogja eredményezni – áll a Dutch Lady tejmárka tulajdonosának közleményében.
Jan Derck van Karnebeek, aki június elején vette át az irányítást, miután az előző vezérigazgató, Hein Schumacher az Unileverhez csatlakozott, elmondta:
– Célunk egyértelmű: a szövetkezeti tagjaink által termelt tejből kiváló minőségű termékeket előállítani, és ezáltal maximális értéket teremteni a tagok számára. Olyan jövedelmet, amelyre a tagoknak szükségük van ahhoz, hogy gazdaságaik fenntartható jövőjébe invesztálhassanak. Ezért olyan fontos, hogy strukturálisan javítsuk üzleti teljesítményünket.
A FrieslandCampina bevétele és jövedelme 2022-ben növekedett, de az idei év első hat hónapjában a vállalat jövedelmezősége az alacsonyabb tejtermék-árak és a volumenek csökkenése közepette visszaesett.
A nettó nyereség 94,2%-kal 8 millió euróra mérséklődött. Az üzemi eredmény 85,7%-kal 47 millió euróra esett vissza.
A bevételek 4,6%-kal 6,9 milliárd euróra, változatlan devizanemek mellett 6,9%-kal nőttek.
Van Karnebeek hozzátette:
– A kiélezett stratégiánk, amely minden egyes üzletág esetében az egyes ügyfelekre, termékekre, márkákra és piacokra összpontosít, jelentősen javítani fogja munkánkat és versenyhelyzetünket.
A FrieslandCampina szerint a tervezett éves megtakarítások egy részére az infláció ellensúlyozása érdekében lesz szükség. A vállalat emellett a „fenntartható növekedésbe” és a nyereség növelésébe való befektetést is szem előtt tartja majd.
Kapcsolódó cikkeink
Drasztikus lépés az Unilevernél: 3200 európai álláshely megszüntetése várható 2025-ig
Az Unilever radikális döntést hozott: 2025 végéig az európai irodai…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Partnerként csatlakozott a Danone a 100+ Accelerator programba
Csatlakozott a Danone az AB InBev, a The Coca-Cola Company,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >