Üzletember-találkozó a Farmer Expon
Csaknem negyven cég képviselői vettek részt a debreceni Farmer Expo keretében csütörtökön megrendezett magyar-román-ukrán-belorusz üzletember-találkozón, amelynek célja az volt, hogy segítse a határon átnyúló együttműködéseket – ismertette a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (HBKIK) gazdaságfejlesztési és innovációs osztályvezetője az MTI-vel.
Kiss András elmondta: a HBKIK, az Enterprise Europe Network, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH), a Kárpátaljai Kereskedelmi és Iparkamara, a Technológia Transzfer Központ (CENTI) Kolozsvár és a Kolozsvári Műszaki Egyetem közreműködésével szervezett esemény hozzájárul a három ország mezőgazdasági termelőinek együttműködéséhez a termelési koordinációtól egészen az értékesítésig.
A Farmer Expo első napján megrendezett üzletember-találkozó kiváló lehetőséget nyújtott a regisztrált vállalkozók számára a határon átnyúló üzleti kapcsolatok kialakítására, elsősorban a mezőgazdasági termékek – többek között bor, tejtermékek, vetőmagok – és gépek, illetve az ezekhez kapcsolódó technológiák, fejlesztések területén – jelezte a szakember.
Az ukrán, belorusz, román partnerek bevonásával szervezett fórum az idén is sikeres volt, a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara évről évre újabb és újabb magyar és külföldi partnerek bevonásával szervezi meg a nagy érdeklődésre számot tartó üzleti eseményt – tette hozzá Kiss András.
Elmondta: a rendezvényen a konkrét üzleti lehetőségek feltérképezése mellett a vállalkozások képviselői az adott országra jellemző gazdasági és jogi környezetről is naprakész és részletes információkat kaptak az Enterprise Europe Network hálózat képviselőitől. Az érdeklődő vállalkozások tevékenységét a kamarai szakértők a későbbiekben is nyomon követik, és szakértői tanácsokkal segítik további piaci sikereik elérését.
Pál Kata, a Magyar Nemzeti Kereskedőház ágazati, technológia- és tudástranszfer igazgatója hozzátette: a szomszédos országokkal kialakított együttműködések rendkívül fontosak, hiszen hozzájárulnak Magyarország exporttevékenységének bővüléséhez, gazdasági fejlődéséhez.
„Ezt szem előtt tartva alakítottuk ki Kárpát-medencei irodahálózatunkat, amely többek között Ukrajnában és Romániában is segíti a kölcsönösen előnyös üzleti kapcsolatok kialakítását” – mondta az igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >308 millió euró többlet a külkereskedelemben
A várakozásokat felülmúló, 308 millió eurós többlet keletkezett a külkereskedelemben áprilisban, részben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 200 üzlettel bővül a Rossmann
Üzlethálózatának bővítésére és modernizálására több száz millió eurót fordít az…
Tovább olvasom >Népszerű újításra készül a Primark
2024. május 28-án Magyarországon is megnyitja első üzletét a Primark,…
Tovább olvasom >A Hermés luxuscikk-gyártó negyedéves bevétele 17 százalékkal nőtt
Elemzők által vártnál jobban nőtt a Hermés francia luxuscikk-gyártó bevétele…
Tovább olvasom >