Úttörő innováció a sajtkészítésben: a NewMoo növényi alapú kazeint fejleszt
A NewMoo Ltd., egy izraeli élelmiszer-technológiai start-up vállalkozás, újraértelmezi a sajtkészítési folyamatokat állatjóléti szempontok figyelembevételével. A vállalat a növényi molekuláris gazdálkodás (PMF) módszereivel állítja elő a sajtkészítéshez nélkülözhetetlen kazeinfehérjéket, melyek a tejfehérjék mintegy 80%-át alkotják. Ezáltal lehetővé válik, hogy a sajtkészítők költséghatékony, állatmentes és fenntartható módon állíthassanak elő valódi sajtélményt nyújtó termékeket.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/cheese-1238395_640-300x200.jpg)
Különleges fejlesztések történtek (a kép illusztráció)
A hagyományos sajtanalógok gyakran nem tudnak a valódi sajthoz hasonló élményt nyújtani, mivel nem tartalmazzák a kazeineket, amelyek létfontosságúak a sajt jellegzetes érzékszervi tulajdonságainak megteremtésében. A NewMoo tudósai azonban egy olyan módszert fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi a kazein kinyerését bizonyos növényi magvakból, amelyek bőségesen termeszthetők hagyományos mezőgazdasági módszerekkel.
A cég technológiája és innovációja a Weizmann Tudományos Intézet kutatásaira épül. Az új megközelítés révén egyetlen növényen belül is előállítható több különböző kazeinfehérje, amelyeket aztán természetes, hormon-, laktóz- és koleszterinmentes folyékony alapanyagként dolgoznak fel. Ez a folyamat lehetővé teszi, hogy a NewMoo által kifejlesztett sajtok megőrizzék a tej alapú sajtok összes előnyös tulajdonságát.
Daphna Miller, a NewMoo társalapítója és vezérigazgatója szerint a növényi alapú kazein forradalmasíthatja a tejipart, mivel az új fejlesztések lehetővé teszik a hagyományos tejtermékek, mint például a sajt, állatmentes és fenntartható módon történő előállítását. Az új technológia segítségével a növényi kazein zökkenőmentesen integrálható a meglévő tejfeldolgozó üzemek gyártási folyamataiba, anélkül, hogy szükség lenne különösebb berendezések beszerzésére vagy meglévők átalakítására.
A NewMoo kezdeményezése nemcsak az élelmiszeriparban kínál új lehetőségeket, hanem hozzájárul a globális fenntarthatósági törekvésekhez is, hiszen a növényi alapú termékek előállítása kevésbé terheli a környezetet, és csökkenti az állattenyésztésből származó környezeti lábnyomot. A vállalat innovációja így nem csak a fogyasztók, hanem a bolygónk jövője szempontjából is ígéretes előrelépést jelent.
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú márkát vezet be a piacra a világ legnagyobb tejtermékgyártója
„Enjoy!” néven indított új növényi alapú márkát a Lactalis. A franciaországi…
Tovább olvasom >Tovább drágítja a narancslevet a gyenge brazil termés
A világ legnagyobb narancslétermelőjének számító Brazília friss előrejelzése szerint mintegy…
Tovább olvasom >Egyre átgondoltabb AI-fejlesztések zajlanak
Az innovációban élenjáró és a digitális átállást kiemelten kezelő cégeknél…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztóknak kedvez a jótállás szabályainak változása
A kötelező jótállásra vonatkozó szabályok módosításával a fogyasztók újabb és…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >E-kereskedelmi együttműködésre lép az Albertsons a Grubhubbal
A június 25-én bejelentett megállapodás értelmében az éttermi házhozszállítási szolgáltatást…
Tovább olvasom >