Úttörő innováció a sajtkészítésben: a NewMoo növényi alapú kazeint fejleszt
A NewMoo Ltd., egy izraeli élelmiszer-technológiai start-up vállalkozás, újraértelmezi a sajtkészítési folyamatokat állatjóléti szempontok figyelembevételével. A vállalat a növényi molekuláris gazdálkodás (PMF) módszereivel állítja elő a sajtkészítéshez nélkülözhetetlen kazeinfehérjéket, melyek a tejfehérjék mintegy 80%-át alkotják. Ezáltal lehetővé válik, hogy a sajtkészítők költséghatékony, állatmentes és fenntartható módon állíthassanak elő valódi sajtélményt nyújtó termékeket.
A hagyományos sajtanalógok gyakran nem tudnak a valódi sajthoz hasonló élményt nyújtani, mivel nem tartalmazzák a kazeineket, amelyek létfontosságúak a sajt jellegzetes érzékszervi tulajdonságainak megteremtésében. A NewMoo tudósai azonban egy olyan módszert fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi a kazein kinyerését bizonyos növényi magvakból, amelyek bőségesen termeszthetők hagyományos mezőgazdasági módszerekkel.
A cég technológiája és innovációja a Weizmann Tudományos Intézet kutatásaira épül. Az új megközelítés révén egyetlen növényen belül is előállítható több különböző kazeinfehérje, amelyeket aztán természetes, hormon-, laktóz- és koleszterinmentes folyékony alapanyagként dolgoznak fel. Ez a folyamat lehetővé teszi, hogy a NewMoo által kifejlesztett sajtok megőrizzék a tej alapú sajtok összes előnyös tulajdonságát.
Daphna Miller, a NewMoo társalapítója és vezérigazgatója szerint a növényi alapú kazein forradalmasíthatja a tejipart, mivel az új fejlesztések lehetővé teszik a hagyományos tejtermékek, mint például a sajt, állatmentes és fenntartható módon történő előállítását. Az új technológia segítségével a növényi kazein zökkenőmentesen integrálható a meglévő tejfeldolgozó üzemek gyártási folyamataiba, anélkül, hogy szükség lenne különösebb berendezések beszerzésére vagy meglévők átalakítására.
A NewMoo kezdeményezése nemcsak az élelmiszeriparban kínál új lehetőségeket, hanem hozzájárul a globális fenntarthatósági törekvésekhez is, hiszen a növényi alapú termékek előállítása kevésbé terheli a környezetet, és csökkenti az állattenyésztésből származó környezeti lábnyomot. A vállalat innovációja így nem csak a fogyasztók, hanem a bolygónk jövője szempontjából is ígéretes előrelépést jelent.
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >