USA: fogyasztói bizalom le, kiskereskedelmi forgalom fel

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 11. 12:55

A Thomson Reuters és a Michigan Egyetem által készített felmérés alapján márciusban a fogyasztói hangulat a pénzügyi krízis indulása óta nem látott mértékben csökkent az Egyesült Államokban. Jól alakult ugyanakkor a februári kiskereskedelmi értékesítés.

A fogyasztói bizalmi index értéke 68,2 pontra csökkent a február végén mért 77,5 pontról. 9,3 pontos csökkentére a 2008. októbere óta, a Lehman Brothers csődje óta nem volt példa. A márciusi adat teljesen meglepte az elemzőket, akik mindössze 75,8 pontra történő csökkenésre számítottak.

A fogyasztói várakozásokra (6 hónap) vonatkozó alindex értéke a február végi 71,6 pontról 58,3 pontra zuhant, míg a jelenlegi gazdasági helyzetet mérő alindex értéke 86,9 pontról 83,6 pontra mérséklődött.

Egy éves távlatban az infláció növekedésére a megkérdezettek 4,6 százaléka számít, míg öt éves időtávon 3,2 százalék. Egy hónappal korábban a két mutató rendre 3,4 és 2,9 százalék volt.

Jó hír viszont, hogy február folyamán az amerikai kiskereskedelmi értékesítés 1 százalékkal emelkedett havi szinten, míg éves szinten 8,9 százalékos bővülés mutatkozott. Februárban már nyolcadik hónapja emelkedett a kiskereskedelmi értékesítés egyhuzamban. Az előzetes várakozások 0,8 százalékos bővüléssel számoltak, a felülvizsgált 0,3 százalékról 0,7 százalékra módosított bővülés után.

A decembertől februárig tartó három hónap folyamán a kiskereskedelmi értékesítés 8,2 százalékkal emelkedett az egy évvel korábban mért időszakhoz képest. A gépjárművek és alkatrészek értékesítése 2,3 százalékkal emelkedett februárban a januárban mért 1,2 százalék után.

A 2,3 százalékkal emelkedő gépjármű értékesítések nélkül számolva a kiskereskedelmi értékesítés havi szinten 0,7 százalékkal 315,7 milliárd dollárra emelkedett, amely némiképp elmarad az előzetesen várt 0,9 százalékos bővüléstől.

Az üzemanyagtöltő állomások értékesítése emelkedett, leginkább az üzemanyagárak 1,4 százalékkal drágulásának köszönhetően. Ugyanakkor nem csupán a benzin értékesítés volt a fő tényező, az emelkedésben, a benzin eladások nélkül 0,9 százalékos emelkedés mutatkozott. Míg a gépjárművek és benzin nélkül számolt értékesítés 0,6 százalékkal emelkedett – írja a ProfitLine.hu.

Kapcsolódó cikkeink