Magazin: Uralják a piacot a fogyókúrás készítmények

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 10. 15. 07:40

Magyarországon folyamatosan növekszik a fogyasztók egészségtudatossága, az emberek egyre tájékozottabbak és képzettebbek egészségükkel kapcsolatban. A vállalatoknak éles versenyben kell megnyerniük a bizalmukat, aminek érdekében nagy hangsúlyt fektetnek az innovációkra, valamint a magas szintű tájékoztatásra, amire szintén jelentős igény mutatkozik.

A Scitec Magyarország Kft. által gyártott és forgalmazott termékek az OTC piacon elsősorban az étrend-kiegészítő kategóriába tartoznak.

Schuster Roland
senior brand manager
Scitec Magyarország


– Itt említhetjük a vitaminokat, ásványi anyagokat, növényi kivonatokat, valamint aminosavakat tartalmazó termékeket. Ezek elsősorban kapszulás és tablettás formulák – hívja fel a figyelmet Schuster Roland, a vállalat senior brand managere. – Mivel elsődleges célcsoportunk az aktív életmódot élők, sportolók, akiknek a mindennapjaik része ezen termékek fogyasztása, így folyamatos a kereslet a kategória termékei iránt. Ezzel együtt nálunk is megfigyelhető egyfajta szezonalitás, az őszi-téli időszakban megnő a komplex vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó termékek eladása.

Mezei Gyöngyvér
kategória manager
Rossmann Magyarország

Mezei Gyöngyvér, a Rossmann Magyarország Kft. kategória managere az elhangzottakat azzal egészíti ki, hogy az időjárás is jelentős forgalombefolyásolási tényező, a forgalomnak kedvez a hideg tél, de egy szokatlanul meleg tavasz negatívan érintheti a kora tavaszi vitaminforgalmat. Mindezek mellett, az influenzajárvány mértéke vagy éppen az iskolakezdés ténye sem elhanyagolható tényező. Mint megtudjuk, a tavaszi forgalom alakulásában fontos szerepe van a fogyókúrás készítmények iránti keresletnek, a vásárlók különösen igénylik az újdonságokat ezen a területen.

– 2019 első felében az étrend-kiegészítők piaca az előző évhez képest sajnos csak kisebb mértékben tudott növekedni, és ezt a trendet a Rossmann is követte. A szerényebb növekedést sokan az enyhe márciusnak tulajdonítják. Ezzel szemben a fogyókúrás termékek piaca az előző évvel ellentétben – amikor szinte alig volt növekedés – Magyarországon 21,9%-kal bővült értékben, és 6,8%-kal mennyiségben. A drogériák és a Rossmann forgalma még ennél is nagyobb mértékben emelkedett – tájékoztat Mezei Gyöngyvér.

A minőségi termékekért nem sajnálják a pénzt

A Rossmann Magyarország Kft. kategória managere azt is elárulja: a fogyókúrás készítmények mellett – mely területen a Rossmann igen erős – az immunrendszer erősítésére szolgáló, a szív- és érrendszert támogató, az idegrendszert nyugtató vagy éppen stimuláló, illetve a szépséget, az egészséges bőrt és hajat elősegítő termékek a legnépszerűbbek.

– Tapasztalatom szerint a fogyasztók árérzékenyek, hiszen akcióban megsokszorozódik a termékek eladása, de a különböző vásárlói csoportoknak kínált extra engedmények is eladásnövekedést eredményeznek – mutat rá Mezei Gyöngyvér.

A Scitec Magyarország Kft. termékei iránti érdeklődést elsődlegesen a sportcél határozza meg. A sportolók tudatosan figyelnek egészségük megőrzésére, testük, ízületeik karbantartására.

– Egyre inkább az tapasztalható a piacon, hogy az egészségmegőrzésük érdekében hajlandók és szeretnek is áldozni a fogyasztók. Az árérzékenység itt is megjelenik, de minőségi termékekért adott esetben nagyobb összeget is kiadnak. Itt is erős befolyásoló hatás az influencerek online ajánlása, illetve egyéb online és offline hirdetések, reklámok – fejti ki Schuster Roland.

Informatív, környezetbarát csomagolás

Ebben a szegmensben is előtérbe került az online értékesítés, de a fogyasztói bizalom még nagyban épül az offline értékesítésre, a személyes vásárlói élményre. A termékek csomagolásában itt is kezd elterjedni a kényelmi és környezetbarát, fenntartható csomagolóanyagok iránti igény. Fokozódik az elvárás a „tiszta”, tartósítószer-, adalékanyag-, színezékmentes termékek iránt.

– Erre válaszul a 2019-es évben két almárkánk is debütál. Az egyik, a Scitec GYM, melynek célközönsége a nemcsak egészségmegőrzési célból, de nem is versenyszinten, hanem inkább életmódszerűen sportot űző aktív fogyasztók, akik testük és sportteljesítményük növelése érdekében súlyzós vagy egyéb saját testsúlyos edzést végeznek. A másik márka, a Scitec Endurance az állóképességi sportok elhivatott közönségét (futás, úszás, kerékpározás) célozza termékeivel.

Kiszerelések tekintetében a Rossmann Magyarország Kft. kategória managere úgy látja: a jól ismert termékeknél a nagyobb kiszerelés felé tolódnak az eladások, hiszen az egységár ezek esetében általában kedvezőbb. Amikor azonban egy új terméket (új hatóanyagot) szeretne kipróbálni a vásárló, először a kisebb kiszerelést választja. Egyre népszerűbb az a trend is a csomagolások esetében, hogy feltüntetik rajta azt az időtartamot, amelyre a termék elegendő (pl. „1 hónapra elegendő mennyiség” megjelölése) – nyilatkozza a Rossmann Magyarország Kft. kategória managere.

Innováció és edukáció karöltve jár

Ebben az iparágban elsősorban a különböző hatóanyagok kombinálása jellemző az innovációra, ezáltal ugyanis új funkcionalitást lehet adni a termékeknek, ami új fogyasztói szegmens megcélzását teszi lehetővé.

– A Scitec esetében az elmúlt időszakban egy ilyen innovációsorozatot sikerült megvalósítanunk, az eddigi fogyasztói visszajelzések alapján sikeresen. Az évtizedek alatt felhalmozott termékfejlesztési tapasztalatunkat most egy új területen is szeretnénk megismertetni: az állóképességi sportokat űző fogyasztókkal – avat be Schuster Roland. – A Scitec Endur­ance márka egyik kiemelkedő terméke, az IsoHydro fejlesztésekor fontos szempont volt a saját tudásunk mellett a felhasználói, tapasztalati tudás beépítése. Az IsoHydro termék szénhidrát- és ásványianyag- (elektrolit) összetétele méréssel beállított, így laboratóriumban igazolt az izotóniás hatása. Különös figyelmet fordítottunk arra, hogy könnyen emészthető legyen, ne okozzon problémát edzés közben. Összetételében minél több természetes, szerves hatóanyagot alkalmaztunk, felesleges színezék, vagy például pálmaolaj hozzáadása nélkül.

A Scitec Magyarország Kft. szakembere szerint ebben a kategóriában a fogyasztók kifejezett igénye, hogy minél részletesebb információt kapjanak az összetevők hatásáról, a termék alkalmazási módjáról, valamint a biztonságos felhasználásának feltételeiről. Ezért a vállalatnál nagy hangsúlyt fordítanak a fogyasztóik megfelelő tájékoztatására online termékleírásokkal, edukációs tartalmakkal.

A Rossmann Magyarország Kft. minden területen nyitott az innovációra, a nyugat-európai trendeket figyelve keresnek olyan termékeket, melyek még nincsenek jelen a magyar piacon.

– Az étrend-kiegészítők és gyógyhatású készítmények polci kihelyezésében megjelenik a funkció megjelölése. Főleg új termékek bevezetése esetén pedig információs szórólap kihelyezésére is lehetőség van a polci megjelenítés mellett – emeli ki Mezei Gyöngyvér.

Budai Klára

Kapcsolódó cikkeink