Univer Mustár Akadémia: bővül a mustárpiac
A hazánk piacvezető mustárját gyártó Univer Product Zrt. kolbásztöltéssel egybekötött showműsor keretében mutatta be, hogy mi a titka a kiváló minőségű, évtizedek óta sikeres termékcsaládnak.
A 100%-ban magyar tulajdonú Univer Product Zrt.-nek évről-évre sikerül meglepnie vendégeit élményszámba menő partnertalálkozóival, amelyeken rendszerint egy-egy terméket, vagy az annak alapanyagául szolgáló növényt mutatják be a jelenlévő vendégeknek. Idén a mustár, az egyik legrégebben ismert ételízesítő került a középpontba. Az Univer Mustár Akadémia humoros főzőshow-val, kolbásztöltő versennyel és svédasztalos ebéddel egybekötött fél napos programja során a vendégek Hargitai György és Hunyaddobrai Csaba bemutatóján ismerkedhettek meg a kolbásztöltés folyamatával, a mustárok ízesítésével, fogyasztási szokásaival, és sok-sok mustárral készülő étel receptjével. A rendezvény mottójául találóan a „Mindenkinek megvan a maga sütnivalója” jelmondatot választották, hiszen a bemutató után a betöltött kolbászt a helyszínen kisütötték, amit a svédasztalos ebéd során el is lehetett fogyasztani. A mulatsághoz szükséges hangulatról a Magna Cum Laude gondoskodott.
„A rendezvénnyel elsősorban az volt a célunk, hogy a vendégeink maximálisan jól érezzék magukat és minél többet megtudjanak a mustár változatos felhasználási lehetőségeiről. Ehhez nem kellett mást tennünk csak megteremteni mindazt, ami nekünk magyaroknak a mustárhoz kapcsolódik: a jó kedvet a Magna Cum Laude biztosította, a kolbásztöltésről való tudnivalókat a számos szakácskönyvet jegyző Hargitai György és Hunnyadobrai Csaba biztosította, és természetesen nem hiányozhatott az asztalról az ilyenkor nélkülözhetetlen pálinka sem” – mondta el a rendezvénnyel kapcsolatban Deákné Darányi Krisztina az Univer Product Zrt. termékkategória menedzsere.
A vendégek a mustár történetével kapcsolatban is számos érdekességet megtudhattak. A mustár magvait már a sumérok is használták és Európában, így hazánkban is a rómaiak terjesztették el, akik főleg a szárnyas húsokat és a kolbászt fogyasztották mustáros szósszal. A növényt ugyanakkor évszázadokon keresztül hatásos afrodiziákumként tartották számon. A fehér mustár magjában található anyagok élettani hatásai miatt házigyógyszerként, sokféle betegség (érelmeszesedés, magas vérnyomás, anyagcserezavarok, epe- és májbántalmak, emésztési problémák, felfúvódás, reuma stb.) kúrálására is használták, és használják a mai napig.
A kecskeméti székhelyű Univer Product Zrt. évente kb. 900 – 1.000 tonna sárga mustármagot (Sinapis alba) és 40 – 50 tonna barna mustármagot (Brassica nigra juncea) dolgoz fel, és az Univer mustár volt az első mustár a hazai piacon, amely nem tartalmazott tartósítószert. A vállalat az elmúlt egy évben a bizonytalan gazdasági környezet ellenére is 11,4%-kal tudta növelni a mustár termékcsalád forgalmát1. Összességében hazánkban az elmúlt egy évben 3,9%-kal több mustár fogyott, mint tavaly.
Az Univer Product Zrt. 2011-ben újabb innovációkkal kívánja megtartani piaci sikereit. A cég egyrészt Magyarország egyik legkedveltebb fűszernövénynek egy újabb arcát mutatja be. Karikás Pista néven üvegbe töltött paprika szeletekkel találkozhatunk a boltok polcain, amellyel az Univer nem titkolt szándéka egy újabb, portfóliójába illő paprika alapú termékcsalád felfuttatása a magyar piacon. Másrészt egy már meglévő kategóriában új termékcsomagolást vezet be a magyar piacra, amit szakmai berkekben talpas tasaknak neveznek, melyből a termék az utolsó cseppig kinyerhető. Innen származik a csomagolás bevezető szlogenje: „Csepp se marad!”. Elsőként az Univer majonéz és ketchup kerülnek ebbe a csomagolásba. Ezt a csomagolóanyagot Európa számos országában használják élelmiszerek csomagolására, Magyarországon azonban a kecskeméti vállalat vezeti be elsőként a majonéz és ketchup kategóriákban. Így törekszik arra, hogy a szegmensben megtartsa hosszú évekkel ezelőtt kivívott előkelő piaci pozícióját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >