Uniós bíróság: kizárólag állati eredetű termékekre vonatkozhat a tejtermék megnevezés
Tisztán növényi termékek nem, kizárólag állati eredetű termékek hozhatók kereskedelmi forgalomba és reklámozhatók „tej”, „tejszín”, „vaj”, „sajt” vagy „joghurt” megnevezéssel – közölte az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága szerdán.
Az uniós bíróság ítéletében megállapította, hogy az uniós szabályozás egyértelműen rendelkezik arról, hogy a fent felsorolt megnevezések nem használhatók jogszerűen tisztán növényi termék megjelölésére, hacsak bizonyos termékek nem szerepelnek a kivételeket felsoroló uniós jegyzékben.
A bíróság az ügy részleteit ismertetve elmondta, a vegetáriánus és vegán élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó TofuTown német társaság tofuvaj, növényi sajt, veggie-sajt, rizs habtejszín és egyéb hasonló megjelölésekkel reklámoz és forgalmaz tisztán növényi termékeket.
A kivételeket felsoroló uniós jegyzékben azonban sem a szója, sem pedig a tofu nem szerepel – tették hozzá.
A bíróság kimondta, hogy a tisztán növényi eredetű termékekre vonatkozó ilyen jellegű reklám sérti a tej és tejtermékek megjelölésére vonatkozó uniós szabályozást. A szóban forgó termékek növényi eredetét leíró vagy magyarázó olyan toldatok hozzáillesztése, mint amelyeket a TofuTown alkalmaz, nem befolyásolják az ilyen tilalmat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >A Tej Terméktanács már 20 éve edukálja a gyerekeket
A Tej Terméktanács több mint 20 éve végez országos szintű,…
Tovább olvasom >Kiemelt figyelem a tejtermékek árain: Az árfigyelés és a piaci trendek hatásai
A Kormány gazdaságpolitikai intézkedései középpontjában az alapvető élelmiszerek, így a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >