Uniós bíróság: kizárólag állati eredetű termékekre vonatkozhat a tejtermék megnevezés
Tisztán növényi termékek nem, kizárólag állati eredetű termékek hozhatók kereskedelmi forgalomba és reklámozhatók „tej”, „tejszín”, „vaj”, „sajt” vagy „joghurt” megnevezéssel – közölte az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága szerdán.
Az uniós bíróság ítéletében megállapította, hogy az uniós szabályozás egyértelműen rendelkezik arról, hogy a fent felsorolt megnevezések nem használhatók jogszerűen tisztán növényi termék megjelölésére, hacsak bizonyos termékek nem szerepelnek a kivételeket felsoroló uniós jegyzékben.
A bíróság az ügy részleteit ismertetve elmondta, a vegetáriánus és vegán élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó TofuTown német társaság tofuvaj, növényi sajt, veggie-sajt, rizs habtejszín és egyéb hasonló megjelölésekkel reklámoz és forgalmaz tisztán növényi termékeket.
A kivételeket felsoroló uniós jegyzékben azonban sem a szója, sem pedig a tofu nem szerepel – tették hozzá.
A bíróság kimondta, hogy a tisztán növényi eredetű termékekre vonatkozó ilyen jellegű reklám sérti a tej és tejtermékek megjelölésére vonatkozó uniós szabályozást. A szóban forgó termékek növényi eredetét leíró vagy magyarázó olyan toldatok hozzáillesztése, mint amelyeket a TofuTown alkalmaz, nem befolyásolják az ilyen tilalmat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >Nagy István: el kell nyernünk a fogyasztók bizalmát
Az agrárágazatot érintő fejlesztések mellett el kell nyernünk a fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >