Uniós bíróság: kizárólag állati eredetű termékekre vonatkozhat a tejtermék megnevezés
Tisztán növényi termékek nem, kizárólag állati eredetű termékek hozhatók kereskedelmi forgalomba és reklámozhatók „tej”, „tejszín”, „vaj”, „sajt” vagy „joghurt” megnevezéssel – közölte az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága szerdán.
Az uniós bíróság ítéletében megállapította, hogy az uniós szabályozás egyértelműen rendelkezik arról, hogy a fent felsorolt megnevezések nem használhatók jogszerűen tisztán növényi termék megjelölésére, hacsak bizonyos termékek nem szerepelnek a kivételeket felsoroló uniós jegyzékben.
A bíróság az ügy részleteit ismertetve elmondta, a vegetáriánus és vegán élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó TofuTown német társaság tofuvaj, növényi sajt, veggie-sajt, rizs habtejszín és egyéb hasonló megjelölésekkel reklámoz és forgalmaz tisztán növényi termékeket.
A kivételeket felsoroló uniós jegyzékben azonban sem a szója, sem pedig a tofu nem szerepel – tették hozzá.
A bíróság kimondta, hogy a tisztán növényi eredetű termékekre vonatkozó ilyen jellegű reklám sérti a tej és tejtermékek megjelölésére vonatkozó uniós szabályozást. A szóban forgó termékek növényi eredetét leíró vagy magyarázó olyan toldatok hozzáillesztése, mint amelyeket a TofuTown alkalmaz, nem befolyásolják az ilyen tilalmat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >