Ukrajnában épít új Dove- és Axe-gyárat az Unilever
Az Unilever ma bejelentette, hogy 20 millió eurós befektetéssel új gyártóüzemet épít Ukrajna Kijev régiójában. A beruházás célja, hogy támogassa a vállalat növekvő ukrajnai üzletágait, illetve demonstrálja hosszú távú elkötelezettségét az ország iránt. Az építkezés idén kezdődik, a gyár várhatóan 2024-ben nyitja meg kapuit.
A beruházás révén az Ukrajnában több mint 100 főt foglalkoztató Unilever további mintegy 100 munkahelyet teremt. Az új gyártóközpontban más márkák mellett Dove, Axe, TRESemmé és Clear szépségápolási termékek, köztük samponok és tusfürdők készülnek majd, elsősorban az ukrán piacra, de a jövőben más európai országokba is exportálhatják a termékeket.
A gyár a legmagasabb szintű környezetvédelmi előírások szerint, megújuló energiát hasznosító technológiák felhasználásával épül, hozzájárulva az Unilever azon céljához, hogy 2039-re az egész értékláncában nettó nulla kibocsátást érjen el.
„Ez a beruházás az ország és az itt élő emberek, köztük munkavállalóink, ügyfeleink és partnereink iránti hosszú távú elkötelezettségünket mutatja. Egyúttal méltó módja annak is, hogy még jelesebbé tegyük ukrajnai tevékenységünk elindulásának 30. évfordulóját, amelyet még az idén meg is ünneplünk majd”
– mondta Vaszil Bovdilov, az Unilever ukrajnai leányvállalatának ügyvezető igazgatója. Hozzátette:
„Az új gyártóüzemünk további munkahelyeket teremt, növeli a termelési kapacitásunkat és mindenekelőtt kiváló minőségű, fenntartható termékekkel szolgálja ki az ukrán fogyasztók igényeit.”
Az ukrajnai háború kitörése óta az Unilever kiemelt figyelmet fordít ukrán munkavállalói és családjuk biztonságára, jóllétére. Mindemellett a vállalat több mint 15 millió euró támogatással és alapvető Unilever termékek adományozásával járult hozzá a humanitárius segélyezési kezdeményezésekhez, szorosan együttműködve az ENSZ ügynökségeivel és a helyi civil szervezetekkel, hogy a segítség oda jusson, ahol a legnagyobb szükség van rá. A vállalat ezt követően is folytatja a humanitárius segélyezést az ukrán nép támogatásáért.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >Megválik vegán üzletágától az Unilever
Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >