Ukrajnában épít új Dove- és Axe-gyárat az Unilever
Az Unilever ma bejelentette, hogy 20 millió eurós befektetéssel új gyártóüzemet épít Ukrajna Kijev régiójában. A beruházás célja, hogy támogassa a vállalat növekvő ukrajnai üzletágait, illetve demonstrálja hosszú távú elkötelezettségét az ország iránt. Az építkezés idén kezdődik, a gyár várhatóan 2024-ben nyitja meg kapuit.

20 millió euró beruházás, 100 új munkahely a kijevi régióban
A beruházás révén az Ukrajnában több mint 100 főt foglalkoztató Unilever további mintegy 100 munkahelyet teremt. Az új gyártóközpontban más márkák mellett Dove, Axe, TRESemmé és Clear szépségápolási termékek, köztük samponok és tusfürdők készülnek majd, elsősorban az ukrán piacra, de a jövőben más európai országokba is exportálhatják a termékeket.
A gyár a legmagasabb szintű környezetvédelmi előírások szerint, megújuló energiát hasznosító technológiák felhasználásával épül, hozzájárulva az Unilever azon céljához, hogy 2039-re az egész értékláncában nettó nulla kibocsátást érjen el.
„Ez a beruházás az ország és az itt élő emberek, köztük munkavállalóink, ügyfeleink és partnereink iránti hosszú távú elkötelezettségünket mutatja. Egyúttal méltó módja annak is, hogy még jelesebbé tegyük ukrajnai tevékenységünk elindulásának 30. évfordulóját, amelyet még az idén meg is ünneplünk majd”
– mondta Vaszil Bovdilov, az Unilever ukrajnai leányvállalatának ügyvezető igazgatója. Hozzátette:
„Az új gyártóüzemünk további munkahelyeket teremt, növeli a termelési kapacitásunkat és mindenekelőtt kiváló minőségű, fenntartható termékekkel szolgálja ki az ukrán fogyasztók igényeit.”
Az ukrajnai háború kitörése óta az Unilever kiemelt figyelmet fordít ukrán munkavállalói és családjuk biztonságára, jóllétére. Mindemellett a vállalat több mint 15 millió euró támogatással és alapvető Unilever termékek adományozásával járult hozzá a humanitárius segélyezési kezdeményezésekhez, szorosan együttműködve az ENSZ ügynökségeivel és a helyi civil szervezetekkel, hogy a segítség oda jusson, ahol a legnagyobb szükség van rá. A vállalat ezt követően is folytatja a humanitárius segélyezést az ukrán nép támogatásáért.
Kapcsolódó cikkeink
Nehéz menet lehet a Unilever növényi alapú hús üzletágának eladása
Nehézségekbe ütközhet a Unilever növényihús-üzletágának értékesítése, mivel a fogyasztói kereslet…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >