Újrahasznosított és újrahasznosítható papírcsomagolás: a Lucart új fejlesztése
A hazánkban Nyergesújfaluban jelenlévő Lucart két termékcsaládja is új csomagolást kap, amelyek újrahasznosított és újrahasznosítható papírból készülnek, továbbá a nyomtatáshoz is komposztálható, biológiailag lebomló nyomdafestéket használnak. A cég számára a környezetvédelem nem újkeletű. Legfrissebb újításuk pedig már azon fogyasztói igényre reflektál, miszerint 4-ből 3 fogyasztónak igenis számít az, hogy egy termék csomagolása a lehető legkevésbé terhelje a környezetet.
A Lucart, Európa vezető tissue-, airlaid papírtermékek és egy oldalt fényes rugalmas csomagolóanyagok gyártója továbbra is a fenntarthatóságot tartja az egyik legfontosabb szempontnak az olyan környezetbarát, innovatív megoldások keresésekor, amelyek környezeti hatása korlátozott. A háztartási fogyasztásra szánt Grazie Natural és a nagyfogyasztói felhasználásra tervezett EcoNatural termékcsaládok termékei is új csomagolást kaptak újrahasznosított és újrahasznosítható papírból, amivel még nagyobb mértékben hozzájárulnak környezetünk védelméhez.
A fogyasztói tudatosság támogatása
A vállalat az újrahasznosított papírcsomagolás bevezetésével egy újabb fontos lépést tett az újonnan gyártott műanyagok használatának csökkentését előirányzó célkitűzések megvalósítása felé. Ez egy igen fontos cél, ha csak azt vesszük figyelembe, hogy minden évben mintegy 570 ezer tonna műanyag kerül a Földközi-tengerbe, amit úgy lehet elképzelni, mintha 33.800 műanyag palackot dobnánk a tengerbe percenként. ”A fogyasztók is egyre tudatosabbak, tisztában vannak annak a fontosságával, hogy vásárláskor fenntartható termékeket válasszanak, így folyamatosan keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel a gyakorlatban is segítenek megóvni Földünket. Nekünk pedig az a dolgunk, hogy segítsünk nekik ebben” – mondja Guido Pasquini, a Lucart kereskedelmi és marketing igazgatója.
Innováció a Lucart belső kutatóközpontjában
A Lucart épp ezért célul tűzte ki, hogy fokozatosan lecseréli termékei műanyag csomagolását saját gyártmányú, újrahasznosított papírból készült rugalmasan felhasználható csomagolóanyagokra. Különösen büszkék erre a projektre, hiszen hatalmas csapatmunka van mögötte. Fejlesztési és kutatási részlegük a körkörös gazdaság elvét követve együttműködést alakított ki a hagyományosan puha csomagolásokhoz felhasznált papírtermékeket gyártó porcari (Lucca megye) üzemük és a vállalatcsoport többi higiéniai felhasználású papírtermékeket gyártó üzeme között. Közös céljuk megvalósítása során számos akadályt sikerült leküzdeniük, mint pl. a papírgyártás egyes technikai problémáit, vagy a nyomtatáshoz használt tinta alkalmazásával kapcsolatos kérdéseket. A Lucartnál ugyanis a nyomtatáshoz is komposztálható, biológiailag lebomló nyomdafestéket használnak. „A Natural termékcsalád termékei az egyetlenek a piacon, amelyek Tetra Pak® típusú italos kartonok újrahasznosításával készültek és szeretettel csomagolták ezeket, vagyis maga a csomagolás is újrahasznosítható és újrahasznosított papírból készült, így olyan konkrét megoldást kínálunk vásárlóinknak, amellyel ténylegesen tehetnek környezetünk védelméért” – összegzi büszkén Guido Pasquini.
A vásárló fizetne is a környezettudatos csomagolásért
A fogyasztók egyre nagyobb érdeklődéssel fordulnak a fenntarthatósággal foglalkozó kérdések, illetve a környezettudatos választások felé, ahogyan azt a Pro Carton által készített European Consumer Packaging Perceptions felmérés is mutatja. A kutatásból kiderül, hogy azon túl, hogy a fogyasztók 75%-át befolyásolja vásárláskor a termék csomagolásának környezetre gyakorolt hatása, minden 2. ember (52%) más terméket/márkát is választ, ha azzal kevésbé terheli a környezetet. Mi több, a válaszadók 77%-a hajlandó lenne többet is fizetni egy termékért, ha tudja, hogy annak csomagolása kevésbé környezetterhelő.
Kapcsolódó cikkeink
A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >Újra vizsgálja a GVH a Wizz Air vállalásait – lejárt a kompenzációs kötelezettség öt éve
Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Air Hungary…
Tovább olvasom >