Újrahasznosított és újrahasznosítható papírcsomagolás: a Lucart új fejlesztése
A hazánkban Nyergesújfaluban jelenlévő Lucart két termékcsaládja is új csomagolást kap, amelyek újrahasznosított és újrahasznosítható papírból készülnek, továbbá a nyomtatáshoz is komposztálható, biológiailag lebomló nyomdafestéket használnak. A cég számára a környezetvédelem nem újkeletű. Legfrissebb újításuk pedig már azon fogyasztói igényre reflektál, miszerint 4-ből 3 fogyasztónak igenis számít az, hogy egy termék csomagolása a lehető legkevésbé terhelje a környezetet.
A Lucart, Európa vezető tissue-, airlaid papírtermékek és egy oldalt fényes rugalmas csomagolóanyagok gyártója továbbra is a fenntarthatóságot tartja az egyik legfontosabb szempontnak az olyan környezetbarát, innovatív megoldások keresésekor, amelyek környezeti hatása korlátozott. A háztartási fogyasztásra szánt Grazie Natural és a nagyfogyasztói felhasználásra tervezett EcoNatural termékcsaládok termékei is új csomagolást kaptak újrahasznosított és újrahasznosítható papírból, amivel még nagyobb mértékben hozzájárulnak környezetünk védelméhez.
A fogyasztói tudatosság támogatása
A vállalat az újrahasznosított papírcsomagolás bevezetésével egy újabb fontos lépést tett az újonnan gyártott műanyagok használatának csökkentését előirányzó célkitűzések megvalósítása felé. Ez egy igen fontos cél, ha csak azt vesszük figyelembe, hogy minden évben mintegy 570 ezer tonna műanyag kerül a Földközi-tengerbe, amit úgy lehet elképzelni, mintha 33.800 műanyag palackot dobnánk a tengerbe percenként. ”A fogyasztók is egyre tudatosabbak, tisztában vannak annak a fontosságával, hogy vásárláskor fenntartható termékeket válasszanak, így folyamatosan keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel a gyakorlatban is segítenek megóvni Földünket. Nekünk pedig az a dolgunk, hogy segítsünk nekik ebben” – mondja Guido Pasquini, a Lucart kereskedelmi és marketing igazgatója.
Innováció a Lucart belső kutatóközpontjában
A Lucart épp ezért célul tűzte ki, hogy fokozatosan lecseréli termékei műanyag csomagolását saját gyártmányú, újrahasznosított papírból készült rugalmasan felhasználható csomagolóanyagokra. Különösen büszkék erre a projektre, hiszen hatalmas csapatmunka van mögötte. Fejlesztési és kutatási részlegük a körkörös gazdaság elvét követve együttműködést alakított ki a hagyományosan puha csomagolásokhoz felhasznált papírtermékeket gyártó porcari (Lucca megye) üzemük és a vállalatcsoport többi higiéniai felhasználású papírtermékeket gyártó üzeme között. Közös céljuk megvalósítása során számos akadályt sikerült leküzdeniük, mint pl. a papírgyártás egyes technikai problémáit, vagy a nyomtatáshoz használt tinta alkalmazásával kapcsolatos kérdéseket. A Lucartnál ugyanis a nyomtatáshoz is komposztálható, biológiailag lebomló nyomdafestéket használnak. „A Natural termékcsalád termékei az egyetlenek a piacon, amelyek Tetra Pak® típusú italos kartonok újrahasznosításával készültek és szeretettel csomagolták ezeket, vagyis maga a csomagolás is újrahasznosítható és újrahasznosított papírból készült, így olyan konkrét megoldást kínálunk vásárlóinknak, amellyel ténylegesen tehetnek környezetünk védelméért” – összegzi büszkén Guido Pasquini.
A vásárló fizetne is a környezettudatos csomagolásért
A fogyasztók egyre nagyobb érdeklődéssel fordulnak a fenntarthatósággal foglalkozó kérdések, illetve a környezettudatos választások felé, ahogyan azt a Pro Carton által készített European Consumer Packaging Perceptions felmérés is mutatja. A kutatásból kiderül, hogy azon túl, hogy a fogyasztók 75%-át befolyásolja vásárláskor a termék csomagolásának környezetre gyakorolt hatása, minden 2. ember (52%) más terméket/márkát is választ, ha azzal kevésbé terheli a környezetet. Mi több, a válaszadók 77%-a hajlandó lenne többet is fizetni egy termékért, ha tudja, hogy annak csomagolása kevésbé környezetterhelő.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették…
Tovább olvasom >