Magazin: Újragondolt árstratégia a Tescónál
Az elmúlt pénzügyi évünket jellemző járvány egyértelművé tette, hogy szükség van a gyors reagálásra, hogy alkalmazkodni tudjunk a folyamatosan változó körülményekhez. Ennek mentén több fejlesztést is végrehajtottunk működésünkben.

Pálinkás Zsolt
vezérigazgató
Tesco-Global
Az online vásárlások számának, illetve a rendelések értékének megugrására kapacitásban reagálnunk kellett. Ezért egyrészt tovább növeltük Tesco Otthonról szolgáltatásunk lefedettségi területét, február elejétől pedig már aznapi kiszállítással is elérhetők az itt kapható termékek. Másrészt elindítottuk együttműködésünket a Foodpandával, így országszerte már közel 50 Tesco üzletből viszik ki a futárok a rendeléseket akár fél órán belül. Emellett felújítottuk számos áruházunkat, és megnyitottuk az első Shell-Tesco minishopokat, melyekből országszerte már 23 üzemel.
A fenntarthatóság terén is nagyot léptünk előre: a piacon elsőként vezettünk be 100%-ban újrahasznosítható csomagolást egy teljes termékkategóriánál. Saját márkás háztartási termékeink után pedig azóta tészta- és rizstermékeinket, valamint előre csomagolt gyümölcseinket és zöldségeinket is újrahasznosítható csomagolásban kínáljuk.
Tavaly év végén kezdtük el kidolgozni új árstratégiánkat, így az ukrajnai háború által felerősített áremelkedésekre már hatékonyan tudtunk reagálni, hogy támogassuk vásárlóinkat kiadásaik csökkentésében. A polcokon „árgarancia” jelöléssel hívjuk fel a figyelmet azokra a leggyakrabban keresett, illetve alaptermékekre, amelyek nálunk a legolcsóbbak. A több mint 600 árucikkből álló választék árát minden héten összehasonlítjuk a versenytársainknál érvényes árakkal, és vállaljuk, hogy a legalacsonyabb szinten tartjuk. Ha ezeket a termékeket máshol mégis olcsóbban lehet megvenni, visszafizetjük a különbözetet. De Tesco Clubcarddal rendelkező vásárlóink számos terméket már eleve kedvezőbb áron vásárolhatnak meg, mint a hűségkártyával nem rendelkezők. A nyugdíjasok pedig minden kedden 5% kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből a Clubcard használatával. //
Kapcsolódó cikkeink
MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Fenntartható bevásárlás: kinek éri meg, és miért nem váltja le a diszkontokat?
A környezettudatos életmód ma már nem csupán elvi kérdés: egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >