Újra nőtt az amerikai fogyasztók bizalma
A Thomson Reuters/Michigan Egyetem felmérése alapján az Egyesült Államokban a fogyasztói bizalom a március végén mutatott 16 hónapos mélypontról áprilisban emelkedésnek indult.
A fogyasztói bizalmi index az előzetes adatok alapján áprilisban 69,6 pontra emelkedett a március végén mért 67,5 pontról, amely 2009 novembere óta a legalacsonyabb szintnek számított. Az előzetes várakozások 68,8 pontra történő emelkedésre számítottak a mai adatot illetően.
A gazdaságon belül a foglalkoztatottság már hatodik hónapja javul egyhuzamban, a munkanélküliségi ráta márciusban két éves mélypontra csökkent, aminek következtében javult a fogyasztók gazdasággal kapcsolatos megítélése.
A Reuters/Michigan Egyetem felmérésén belül a jelenlegi gazdasági helyzet megítélésére vonatkozó mutató – amely leginkább a pénzügyi helyzetet és a vásárlási hajlandóságot veszi figyelembe – 82,5 pontról 82,7 pontra emelkedett. A hat hónapra előre mutató fogyasztói várakozások alindex értéke 57,9 pontról 61,2 pontra emelkedett.
A ma publikált felmérés alapján a fogyasztók az elkövetkezendő 12 hónapra vonatkozóan 4,6 százalékos inflációs rátával számolnak, amely megegyezik a márciusi felmérésben mutatottal. Az elkövetkezendő 5 évre vonatkozóan az inflációs várakozások 2,9 százalékra csökkentek az előző hónapban mutatott 3,2 százalékról – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >